• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hulp bij excel gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingenkay

Bekend gezicht
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
104
Waarderingsscore
2
Goeiemiddag forumgebruikers,

Ik ben bezig een kasboek in excel te maken.
Hierin heb ik een kasboek per maand uitgewerkt (per maand een pagina), maar op een extra pagina wil ik de maanduitkosten automatisch terug laten komen.

Voorbeeld: In januari staat in kolom b6 de totale opbrengst van die maand.
* Vraag 1:Hoe kan ik dit bedrag automatisch laten terugkomen in een kolom op een andere pagina???

Voorbeeld: In elke maand staat een bedrag welke op de overzichtspagina als n bedrag moet terugkomen.
* Vraag 2: Hoe kan ik de som van diverse kolommen op div. pagina's in n kolom op de overzichtspagina terug laten komen???

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. en dat mijn vraagstelling duidelijk genoeg is. Ik ben al dagen aan het puzzelen, maar ik kom er gewoon niet uit:wacko:

Alvast bedankt voor de hulp.:worship::worship:
 
Ik heb dit topic voor je verplaatst van Aan de Bar naar Software.

Succes met je vraag.
 
Je wil dus de uitkomst van cel B6 in een andere pagina tonen, maar je weet niet hoe - als ik het goed begrijp.

=JAN!B6 is dan de formule.

Alle letters in de formule dienen hoofdletters te zijn - de forumsoftware vind dat de formule kleine letters moet bevatten.
Elke maand in de formule bevat 3 letters - FEb, MRT, APR enz.
 
Gemakkelijke manier:
1: 12 tabbladen, eentje per maand.
2: extra tablad (overzichtpagina).
3:kolom met maanden maken op de overzichtpagina.
4:ga in je overzichtpagina staan waar je het resultaat wil zien van bijv jan, in deze cel druk je op = ga dan naar je tabpagina jan, selecteer de cel waar het totaal staat van jan, je zal zien dat er rond de geselecteerde cel een stippellijntje draait, dat is ok, druk daarna op enter en je komt automatisch terug in je overzichtpagina met daar het resultaat.

Dit is het resultaat zoals beschreven door Abraham, maar uitgelegd hoe je eraan komt.
 
super :yess::yess::yess: eindelijk gelukt.
Ik bleef zelf proberen met verwijzingen tussen haakjes te zetten.

Heel erg bedankt voor jullie hulp(Y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan