• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aantal vragen over het opzetten van een VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

cougar014

Gevestigd lid
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
255
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Ik heb een aantal vragen over het van buitenshuis een VPN verbinding maken met mijn thuis pc's/netwerk.
In eerste instantie wilde ik dit doen door middel van een SSH-tunnel, maar ik heb het advies gekregen om dit met een VPN te proberen. Een SSH-tunnel was denk ik ook iets te ingewikkeld.

Ik heb niet super veel kaas gegeten van VPN verbindingen dus de vraag of jullie mij even op weg kunnen helpen.
Ik zou graag een VPN verbinding willen maken met L2TP/IPsec.

Nu heb ik een account gemaakt bij Private Internet Access met een maand abonnement om dit uit te proberen.

Mijn thuis situatie:
1x ESXi server met: 1x windows 1x freenas
2x laptops
1x vaste PC
meerdere telefoons


Nu zou ik graag bijvoorbeeld van een afstand een VPN verbinding willen maken naar mijn windows VM.
Wat moet ik nu precies doen om dit in te stellen?
Ik kan een VPN verbinding opzetten naar een server van PIA. Maar ik kan ook (in het menu adapter instellingen wijzigen) een nieuwe binnenkomende verbinding toestaan.....
De tutorials op internet zijn wat dit betreft niet helemaal duidelijk.....

Maar hoe moet ik dit dan opzetten op de PC waarvandaan ik probeer te verbinden? Via een server van PIA???
Ik neem aan dat deze PC namelijk verbinding moet maken met een VPN netwerk om die L2TP/IPsec security te behouden?
Of moet ik deze direct sturen naar mijn WAN ip????

Daarnaast, welke poorten moet ik forwarden om een verbinding te krijgen? (500, 1701 en 4500 UDP??)

Graag hoor ik van jullie hoe of wat,
Want ik snap het niet meer helemaal.....

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan