• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geweldig of fake

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Op internet zag ik koop een usb unit Xtra-pc en je computer wordt snel is waar of fake wie heeft echte eerlijke ervaring?

Groetjes Bert van BeJaVe
 
Je koopt voor 25 dollar een USB-stick met Linux als besturingssysteem.

Kan je ook zelf maken - en Linux is gratis.
 
Ik weet niet wat je verwacht van die USB stick, Bert. Het is geen shot amfetamine of adrenaline, waardoor je pc opeens sneller wordt.
Stel dat jouw computer draait op Windows XP of Vista of 7 of 10, dan zal Windows geen streep sneller worden door die USB stick van Xtra-pc.

Abraham schreef het al: op die stick staat een bootable (opstartbare) Linux distributie. Die distributie schijnt gebaseerd te zijn op Lubuntu, wat weer een lichtere versie van Ubuntu is.
Je stopt die stick van Xtra-pc in je computer; je regelt in het BIOS dat je computer niet op moet starten van de harde schijf, maar van de USB stick, en dan zal deze Linux distributie opstarten. Er wordt dan niets gelezen van en niets geschreven naar de harde schijf in je computer. Het besturingssysteem dat gebruikt wordt staat immers op de USB stick.

Wanneer zou je kunnen merken dat je computer vlotter werkt met die stick? Wanneer je een heel oud beestje hebt dat Windows XP nauwelijks meer aankan.

En Abraham schreef al dat je zelf zo'n opstartbare USB stick kunt maken. Het gebruikte besturingssysteem is immers gratis te downloaden.

Maar als je een heel oude pc hebt die hooguit nog kan draaien op Windows XP, dan zou ik op die pc gewoon Lubuntu installeren op de harde schijf en Windows XP vaarwel zeggen. Dat kost dus niets.
 
Voor antieke pc's zijn er veel betere opties dan lubuntu, bijvoorbeeld puppylinux, damnsmalllinux of antix. Draaien alle zonder problemen op een P3 of P4 met 256MB geheugen.
 
Je koopt voor 25 dollar een USB-stick met Linux als besturingssysteem.

Kan je ook zelf maken - en Linux is gratis.

Bedankt Abraham voor deze raad gr Bert

--- Update ---

Porrelaar bedankt voor je reactie ik ga er aan werken
Groetje Bert

--- Update ---

bedankt Weballey ik ga mijn best doen
Br. Bert
 
Ben er zelf ook ingestonken. Keurig betaald inclusief verzendkosten ad. $ 12.99 en kreeg het pakketje bezorgd met een nota van Post NL ad. 23,07 Euro !
Bleken zogenaamde inklaringskosten te zijn van de douane met 21 % BTW.
Staat nergens in de advertentie van XTRA-PC.
Slechte zaak. Dure grap geworden voor Linux op een stok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan