• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer raar beeld met strepen en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Programmeren

Nieuw lid
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Ik heb een probleem met mijn computer.
Toen hoorde ik af en toe getik in de computer en soms kreeg je ineens strepen enzo op het scherm (volgens mij vooral groen/grijs).
Laatst hebben mensen in zo'n computerwinkel er naar gekeken en die zeiden dat de schijf kapot was, dus die hebben ze eruit gehaald.
Het getik heb ik tot nu toe niet meer gehoord, maar inmiddels krijg ik soms weer die strepen en gaat de computer uit.

Op internet zeiden mensen in andere topics (die vergelijkbaar zijn, denk ik..?) dat het aan de videokaart ligt.
Echter is die van mijn pc vrij 'nieuw' en sowieso ook nog wel 'goed voor de meeste games' denk ik? (AMD Radeon R7 370)
Ik vraag me af wat mij bij het probleem is. Iemand die het weet?

Het lijkt wel een beetje op die foto's hier: https://nl.hardware.info/forum/threads/verticale-strepen-door-het-beeld.111794/
Maar dan zie ik niks meer van wat er eerst op het beeldscherm stond, dus niet wat je aan het doen was oid. Alleen nog maar die 'strepen'.
 
Bij dergelijke strepen verdenk ik ook de videokaart. Kan misschien ook een driverprobleem zijn, maar ik neem aan dat je de nieuwste van amd hebt genstalleerd?
Koeling van de pc is in orde? Koeling van de videokaart zit niet los?
 
(Sorry voor de late reactie)
Een aantal dagen geleden stond er, nadat 'het' weer vastliep ofzo, dat het een probleem was met de beeldschermstuurprogramma's.
Gisteren was er ineens een update van AMD. Tot nu toe is het niet meer gebeurd. Hopelijk blijft dit zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk dat er een bug in het stuurprogramma van de videokaart zat en nu is opgelost.
Kun je aan de hand van de update nummer niet achter halen waar de update voor was?

--- Update ---

Ik weet niet welke Windows versie jij hebt, maar je kun via hun site zien wat er met de update gefixt is.
http://support.amd.com/en-us/download/apu?os=Windows+10+-+64
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan