• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Meldingsvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Sinds enige dagen verschijnt er bij de opstart van mijn Windows 10 Systeem een meldingsvenster (zie bijgevoegde afbeelding).Naamloos 1.jpg Ik heb geen idee wat dit betekent en hoe het komt, dat dit venster verschijnt. Weet iemand op dit Forum dit wel ... en nog beter hoe ik kan voorkomen dat dit venster ieder keer weer verschijnt.

Bovendien heb ik nog een vraag; ik gebruik een fotobewerkingsprogramma, PhotoFiltregenaamd. Ik wil dit programma als standaard fotoprogramma instellen en ik krijg dat maar niet voor elkaar. Weet iemand op dit forum een antwoord op mijn vragen, dan hoor ik dat graag,

Met vriendelijke groet
Cor Jansen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat iets in opstarten wat het oproept maar het bestand is gewist, stond in de temp.
Kijk of met Ccleaner bij gereedschap en opstarten of via taakbeheer bij opstarten of er iets over te vinden is.
Kan ook bij de services staan maar vermoedelijk niet.
 
Wat betreft je 2de vraag daarvoor ga je naar het configuratiescherm. Klik vervolgens op Standaard programma's daarna op Uw standaard programma's instellen. Klik vervolgens in de linkerkolom op het programma waar je over spreekt en daarna op Dit programma als standaard instellen.
 
Dank voor jouw reactie Lange Pier, maar een schoonmaakactie met ccleaner heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Heb je nog een andere suggestie?
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

--- Update ---

ank voor jouw reactie Rubenski, maar ik kan het bewuste programma vooralsnog niet als standaard instellen, omdat het niet voor komt in het lijstje van programma's om standaard in te stellen. Heb je nog een andere suggestie. Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Ik heb PhotoFiltre ook genstalleerd op mijn pc en ik kan dat programma wel als standaard fotoviewer instellen, maar dan moet ik een andere route volgen als Rubensky adviseerde.
Wanneer ik het advies van Rubensky volg, dan staat PhotoFiltre inderdaad niet in de lijst met programma's om als standaard in te stellen.

Probeer het eens zo:
Klik op de knop Start; klik dan op Instellingen.
Klik dan op Systeem (Beeldscherm, meldingen, apps, energie)
In het volgende venster klik je in de linker kolom op Standaard-apps
Klik dan in de rechter kolom op het programma dat onder Fotoviewer wordt genoemd.
Daarna verschijnt een lijst met programma's waaruit jij je standaard Fotoviewer kunt kiezen:

58874bffe4d70-standaard_fotoviewer_instellen.png


Toen kon ik wel kiezen voor PhotoFiltre, zoals je in de afbeelding kunt zien.
Overigens blijf ik liever bij Windows Photo Viewer als standaard app om foto's mee te bekijken; dus ik heb zelf niets gewijzigd.

----------------------
Wat je andere probleem betreft: Lange Pier heeft je niet gevraagd om een schoonmaakactie met CCleaner uit te voeren.
Open CCleaner
Klik in de linker kolom op Gereedschap
Klik daarna in de middelste kolom op Opstarten
In de meest rechtse kolom zie je dan 3 tabbladen: Windows, Geplande taken en Contextmenu.
Klik eerst op het tabblad Windows. Je ziet dan welke programma's er samen met Windows opstarten. Klik rechts onderaan op de knop 'Opslaan als tekstdocument...'. Dat bestand zal de naam startup.txt krijgen.

Klik daarna op het tabblad 'Geplande taken'. Klik dan weer rechts onderaan op de knop 'Opslaan als tekstdocument..', maar -let op!- sla dat bestand op onder een andere naam, bijvoorbeeld startup2.txt.

Voeg beide bestanden (startup.txt en startup2.txt) als bijlage toe in een volgende reactie. Dan kunnen we even met je meekijken.
 
Hey Cor,
Je moet in Ccleaner naar het tabje "gereedschap" gaan en daar kiezen voor het knopje "opstarten" zoals Lange Pier al voorstelde. Daar eens kijken of die lijn mee opstart met windows en zo nodig verwijderen. Of in de taakbalk onderaan windows op het vergrootglas "taakplanner" intypen ... enter. Daar kies je links voor "Task Scheduler-bibliotheek" dan zie je rechts opstartlijnen. Kijken of ie daar tussen staat en zo ja, verwijderen.
Voor de standaard instellingen klik je met rechts op de windows startknop ... configuratiescherm. Venster rechtsboven "weergeven op" wijzigen naar kleine pictogrammen en daar op standaardprogramma's klikken ... uw standaardprogramma's instellen ... kijken of ie daar tussen staat. Lukt dat nog niet moet je eens kijken of er in PhotoPhiltre geen mogelijk is (bij instellen of voorkeuren) om bestandstypes te koppelen aan het programma.
Lukt dat nog niet dan je nog altijd via de verkenner een fotobestand rechts aanklikken ... openen met ... kies een andere app ... helemaal naar beneden scrollen "meer app" ... weer helemaal naar beneden scrollen "een andere app zoeken op de pc" ... bladeren naar het exe-bestand van PhotoPhiltre.

Update: Oei, Porrelaar was ook al aan 't antwoorden, overlapt mekaar met hetzelfde antwoord. Sorry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet helemaal hetzelfde antwoord. Artstudiog schreef o.a.:
artstudiog zei:
Lukt dat nog niet dan je nog altijd via de verkenner een fotobestand rechts aanklikken ... openen met ... kies een andere app ... helemaal naar beneden scrollen "meer app" ... weer helemaal naar beneden scrollen "een andere app zoeken op de pc" ... bladeren naar het exe-bestand van PhotoPhiltre.

Dat is weer een andere manier om een standaard app te kiezen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan