• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onstabiel wifi verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaassen

Junior lid
Lid geworden
11 okt 2013
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Sinds een week of drie valt verschijnt de gele driehoek op mijn wifi-icoon op de laptop. De laptop heeft wel een wifi verbinding, maar zonder internet. Dit duurt dan n twee minuten en dan herstelt het zich van zelf. Ik heb gebeld met telfort en gegoogled. Telfort heeft me een vervangende modem opgestuurd (Experiabox V8), maar dit heeft het probleem niet verholpen. Op google vond ik dat ik een ip in mijn modem moest wijzigen naar 8.8.8.8, heeft ook niet geholpen. De netwerkkaart (Ralink RT3592) driver heb ik gisteren verwijderd en opnieuw genstalleerd, maar ook dat verholp niets.

Het gaat om een Windows 7, Ralink RT3592 als netwerkkaart, Experiobox V8 als modem.

Wat kan het probleem zijn?
 
Zoek via het zoekvak naar cmd. Er zal nu bovenaan een zwart balkje verschijnen wat opdrachtprompt heet. Klik daarop met de rechtermuisknop en kies Als administrator uitvoeren.

Er verschijnt een klein zwart venster. Typ daar het volgende in netsh winsock reset gevolgd door een druk op de Entertoets. Wacht tot de bewerking klaar is en herstart daarna de computer.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Ik zelf zit bij KPN (telfort is dochter) en heb dus exact het zelfde probleem.
Ik heb al van alles geprobeerd en heb hierover al telefonisch contact gehad met Microsoft.
Microsoft geeft aan dat het probleem bij de provider ligt, want de gedachte van Microsoft is, je wifi dat het wel of doet het niet en als de verbinding het een tijd doet en dan dat gele uitroeptekentje te voorschijn komt is het geen driver of software probleem.

Heel simpel gezegd je wifi doet het wel of niet.

Het probleem is bij ontstaan 2 builds geleden van windows 10.
Jij hebt windows 7 maar onder de kap zal er veel het zelfde zijn.

Verder heb is door kpn al 2x mijn experia box v10 vervangen maar probleem blijft.

Het enige wat ik nu als workaround heb is als het gele uitroeptekentje verschijnt met linkermuisknop op klikken wifi verbinding verbreken en weer aanzetten.

je kan ook de probleemoplosser er oplos laten , die zal dan aangeven dat je router niet communiceert en er een DNS probleem is, de probleemoplosser zet je wifi uit en dan weer aan en je kan weer ff verder.

Zoals gezegd ik heb alles getest, andere drivers, maar ook stappenplan die Abraham54 aangeeft, het probleem blijft.

Ik zelf vind het zowel voorlopig prima en zal zelf keer heel windows opnieuw installeren, maar kijk eerst af wat in april de grote upgrade misschien het probleem bij mij oplost


Wat mij nog als aanvulling te binnen schiet, ik zelf gebruik de 5GHZ band , gebruik jij die ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek via het zoekvak naar cmd. Er zal nu bovenaan een zwart balkje verschijnen wat opdrachtprompt heet. Klik daarop met de rechtermuisknop en kies Als administrator uitvoeren.

Er verschijnt een klein zwart venster. Typ daar het volgende in netsh winsock reset gevolgd door een druk op de Entertoets. Wacht tot de bewerking klaar is en herstart daarna de computer.

ik heb de code uitgevoerd. Het lijkt te werken. Mocht het toch niet voor een oplossing zorgen, dan ga ik de andere voorstel uitproberen.
 
Graag gedaan. Meld je maar weer zodra je de problemen opnieuw ondervind.
 
Mocht het probleem zich weer voordoen, zet je IPV6 uit binnen je modem
Dat is voorlopig bij mij de oplossing, kpn forum staat er meer meldingen ( en aangezien telfort kpn dochter is kan het probleem hetzelfde zijn)
 
Helaas netsh winsock reset heeft niet geholpen. Pdexie Bij mij is het volgens mij ook ontsaan na het installeren van een update, maar om welke het ging kan ik me niet herinneren. Het verbreken van de verbinding om dan vervolgens opnieuw te verbinden maakt bij mij niets uit. Als ik de wifi uit zet en opnieuw weer aan zet, heb ik nog steeds geen internet (wel verbinding met de modem). Ik ga nu even de minitoolbox installeren, ben benieuwd naar de uitkomst.

Wat ik ondertussen ook weet is dat het probleem aan mijn laptop zit, want als ik naar de bibliotheek ga, valt internet gewoon weer weg.

--- Update ---

Zie hieronder het resultaat

MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by hp (administrator) on 26-01-2017 at 16:55:16
Running from "C:\Users\hp\Downloads"
Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
Model: HP ProBook 4330s Manufacturer: Hewlett-Packard
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Flush DNS: ===================================

========================= IE Proxy Settings: ==============================

Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.

"Reset IE Proxy Settings": IE Proxy Settings were reset.

========================= FF Proxy Settings: ==============================


"Reset FF Proxy Settings": Firefox Proxy settings were reset.

========================= Hosts content: =================================
192.168.2.54 NPI1A986D
========================= IP Configuration: ================================

Ralink RT3592 802.11a/b/g/n 2x2 WiFi Adapter = Draadloze netwerkverbinding (Connected)
Bluetooth Device (Personal Area Network) = Bluetooth Network Connection (Media disconnected)
Realtek PCIe GBE Family Controller = Local Area Connection (Media disconnected)
========================= Winsock entries =====================================

Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\wshbth.dll [36352] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog5 07 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [20992] (Microsoft Corporation)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
Catalog9 11 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [231424] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [70656] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\wshbth.dll [47104] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 07 C:\Windows\System32\winrnr.dll [28672] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 11 C:\Windows\System32\mswsock.dll [327168] (Microsoft Corporation)

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================

System errors:
=============
Error: (01/26/2017 04:54:42 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

Error: (01/26/2017 04:53:09 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 4:51:52 PM op ?1/?26/?2017 is onverwacht gebeurd.

Error: (01/26/2017 01:00:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

Error: (01/26/2017 12:58:43 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 12:58:00 PM op ?1/?26/?2017 is onverwacht gebeurd.

Error: (01/26/2017 12:56:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

Error: (01/26/2017 12:55:07 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 12:54:14 PM op ?1/?26/?2017 is onverwacht gebeurd.

Error: (01/25/2017 09:45:10 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

Error: (01/24/2017 05:04:05 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Portable Device Enumerator Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%1115 = Systeem wordt afgesloten.


Error: (01/24/2017 05:04:05 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Network List Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%1069 = De service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout.


Error: (01/24/2017 05:04:05 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De netprofm-service kan niet als NT AUTHORITY\LocalService met het huidig ingestelde wachtwoord worden aangemeld vanwege de volgende fout:
%%50 = De aanvraag wordt niet ondersteund.


Gebruik de module Services in de Microsoft Management Console (MMC) om te controleren of de service juist is geconfigureerd.


Microsoft Office Sessions:
=========================

=========================== Installed Programs ============================

Torrent (HKCU\...\uTorrent) (Version: 3.4.9.43085 - BitTorrent Inc.)
64 Bit HP CIO Components Installer (HKLM\...\{0611B3CC-B5DB-4B93-ACE4-97B8F938E6B7}) (Version: 4.2.1 - Hewlett-Packard) Hidden
Adobe Flash Player 24 NPAPI (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player NPAPI) (Version: 24.0.0.194 - Adobe Systems Incorporated)
BufferChm (HKLM-x32\...\{687FEF8A-8597-40b4-832C-297EA3F35817}) (Version: 100.0.170.000 - Hewlett-Packard) Hidden
BurnAware Free 9.7 (HKLM-x32\...\BurnAware Free_is1) (Version: - Burnaware)
CCleaner (HKLM\...\CCleaner) (Version: 5.25 - Piriform)
Composer - Php Dependency Manager (HKLM-x32\...\{7315AF68-E777-496A-A6A2-4763A98ED35A}_is1) (Version: - getcomposer.org)
Core Graphics Software (HKLM\...\{259EDF5A-8DF6-4771-A0DA-81F0C846F6E8}) (Version: 5.1.55.8876 - SMSC) Hidden
DeviceDiscovery (HKLM-x32\...\{52A69E11-7CEB-4a7d-9607-68BA4F39A89B}) (Version: 100.0.190.000 - Hewlett-Packard) Hidden
DeviceManagementQFolder (HKLM-x32\...\{AB5D51AE-EBC3-438D-872C-705C7C2084B0}) (Version: 1.00.0000 - Hewlett-Packard) Hidden
DisplayLink Core Software (HKLM\...\{E0BF66E8-0D62-40AD-9C9E-20CDF8B64951}) (Version: 6.3.38355.0 - DisplayLink Corp.)
DisplayLink Graphics (HKLM\...\{4096DDC7-A748-4419-8180-6F01E07F7EF5}) (Version: 6.3.38791.0 - DisplayLink Corp.)
Foxit Reader (HKLM-x32\...\Foxit Reader_is1) (Version: 8.1.1.1115 - Foxit Software Inc.)
HP Color LaserJet CM1312 MFP Series 5.1 (HKLM\...\{8EEDB90E-6ABC-42bb-AD4C-39DEE05E3EEA}) (Version: 5.1 - HP)
HP HD Webcam [Fixed] (HKLM-x32\...\Sunplus SPUVCb) (Version: 3.4.8.54 - SunplusIT)
HP Hotkey Support (HKLM-x32\...\{C97CC14E-4789-4FC5-BC75-79191F7CE009}) (Version: 4.5.9.1 - Hewlett-Packard Company)
HP Imaging Device Functions 10.0 (HKLM\...\HP Imaging Device Functions) (Version: 10.0 - HP)
HP Port Replicator Software Installer (HKLM-x32\...\{75BF632E-4761-4CF4-A368-E158B8A1BB1C}) (Version: 1.2.18 - HP)
HP Update (HKLM-x32\...\{912D30CF-F39E-4B31-AD9A-123C6B794EE2}) (Version: 5.005.002.002 - Hewlett-Packard)
hppCLJCM1312 (HKLM-x32\...\{07B85EEC-05BD-4E6A-AAEB-502FB2473DFA}) (Version: 005.001.00142 - Hewlett-Packard) Hidden
hppFaxDrvCM1312 (HKLM-x32\...\{7985C7FA-B151-4BA7-B19E-1577A7B527F1}) (Version: 005.000.00001 - Hewlett-Packard) Hidden
hppFaxUtilityCM1312 (HKLM-x32\...\{0626C86E-5A8F-4A6D-8C0A-5FF38BD2DA3A}) (Version: 005.001.00137 - Hewlett-Packard) Hidden
hppFonts (HKLM-x32\...\{995F2783-8311-49BF-833E-DB659774B4F6}) (Version: 001.001.00061 - Hewlett-Packard) Hidden
hppManualsCM1312 (HKLM-x32\...\{ED498DD7-FBC1-4C67-8D9B-C9218FBC818D}) (Version: 005.001.00145 - Hewlett-Packard) Hidden
hppQFolderCM1312 (HKLM-x32\...\{583EDB12-4CEA-48B5-A7BA-88069DD47BA2}) (Version: 1.00.0000 - Hewlett-Packard) Hidden
hppScanToCM1312 (HKLM-x32\...\{B59ACF5E-0FF7-44D2-B57D-E516F334AC2E}) (Version: 005.001.00140 - Hewlett-Packard) Hidden
hppSendFaxCM1312 (HKLM-x32\...\{484A13AB-A4C1-41FD-87E0-EBE2DA01250E}) (Version: 005.000.00001 - Hewlett-Packard) Hidden
IDT Audio (HKLM-x32\...\{E3A5A8AB-58F6-45FF-AFCB-C9AE18C05001}) (Version: 1.0.6428.0 - IDT)
Intel(R) Control Center (HKLM-x32\...\{F8A9085D-4C7A-41a9-8A77-C8998A96C421}) (Version: 1.2.1.1007 - Intel Corporation)
Intel(R) Management Engine Components (HKLM-x32\...\{65153EA5-8B6E-43B6-857B-C6E4FC25798A}) (Version: 7.0.0.1144 - Intel Corporation)
Intel(R) Processor Graphics (HKLM-x32\...\{F0E3AD40-2BBD-4360-9C76-B9AC9A5886EA}) (Version: 9.17.10.4229 - Intel Corporation)
Intel(R) Rapid Storage Technology (HKLM-x32\...\{3E29EE6C-963A-4aae-86C1-DC237C4A49FC}) (Version: 10.1.2.1004 - Intel Corporation)
JMicron Flash Media Controller Driver (HKLM-x32\...\{26604C7E-A313-4D12-867F-7C6E7820BE4C}) (Version: 1.0.72.4 - JMicron Technology Corp.)
LSI HDA Modem (HKLM\...\LSI Soft Modem) (Version: 2.2.100 - LSI Corporation)
Microsoft .NET Framework 4.6.1 (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1033) (Version: 4.6.01055 - Microsoft Corporation)
Microsoft .NET Framework 4.6.1 (Nederlands) (HKLM\...\{92FB6C44-E685-45AD-9B20-CADF4CABA132} - 1043) (Version: 4.6.01055 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Professional Plus 2016 - en-us (HKLM\...\ProPlusRetail - en-us) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation)
Microsoft Office Professional Plus 2016 - nl-nl (HKLM\...\ProPlusRetail - nl-nl) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation)
Microsoft OneDrive (HKCU\...\OneDriveSetup.exe) (Version: 17.3.6390.0509 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable - 10.0.40219 (HKLM\...\{1D8E6291-B0D5-35EC-8441-6616F567A0F7}) (Version: 10.0.40219 - Microsoft Corporation)
Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030 (HKLM-x32\...\{ca67548a-5ebe-413a-b50c-4b9ceb6d66c6}) (Version: 11.0.61030.0 - Microsoft Corporation)
Mozilla Firefox 50.1.0 (x86 en-US) (HKLM-x32\...\Mozilla Firefox 50.1.0 (x86 en-US)) (Version: 50.1.0 - Mozilla)
Mozilla Maintenance Service (HKLM-x32\...\MozillaMaintenanceService) (Version: 50.1.0.6186 - Mozilla)
Office 16 Click-to-Run Extensibility Component (HKLM-x32\...\{90160000-008C-0000-0000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Extensibility Component 64-bit Registration (HKLM\...\{90160000-00DD-0000-1000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Licensing Component (HKLM\...\{90160000-008F-0000-1000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Localization Component (HKLM-x32\...\{90160000-008C-0409-0000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Localization Component (HKLM-x32\...\{90160000-008C-0413-0000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.7571.2109 - Microsoft Corporation) Hidden
Ralink RT3592 802.11a/b/g/n 2x2 WiFi Adapter (HKLM-x32\...\{8FC4F1DD-F7FD-4766-804D-3C8FF1D309AF}) (Version: 5.0.37.0 - Mediatek)
Rapid PHP 2016 v14.1 (HKLM-x32\...\Rapid PHP 2016_is1) (Version: 14.0 - Karlis Blumentals)
Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller Driver (HKLM-x32\...\{5442DAB8-7177-49E1-8B22-09A049EA5996}) (Version: 2.1.36.0 - Renesas Electronics Corporation) Hidden
Renesas Electronics USB 3.0 Host Controller Driver (HKLM-x32\...\InstallShield_{5442DAB8-7177-49E1-8B22-09A049EA5996}) (Version: 2.1.36.0 - Renesas Electronics Corporation)
RJ TextEd (HKLM\...\{14FB21A1-6011-4335-997A-E2C6D7674786}}_is1) (Version: 11.22.0 - Rickard Johansson)
SMSC Core Graphics Software (HKLM-x32\...\Core Graphics Software) (Version: 5.1.55.8876 - SMSC)
SMSC LAN9500 Device Driver (HKLM\...\{A74B7E5F-C221-4303-AC85-39A5AFBDABDD}) (Version: 12.12.06.0 - SMSC)
Synaptics Pointing Device Driver (HKLM\...\SynTPDeinstKey) (Version: 15.3.13.0 - Synaptics Incorporated)
TrayApp (HKLM-x32\...\{5ACE69F0-A3E8-44eb-88C1-0A841E700180}) (Version: 100.0.170.000 - Hewlett-Packard) Hidden
ViewSpan (HKLM\...\{33F3FCBA-4CC5-4A5B-A6DB-53478463D991}) (Version: 2.8.3.0 - SMSC)
VLC media player (HKLM-x32\...\VLC media player) (Version: 2.2.4 - VideoLAN)
Wampserver64 3.0.6 (HKLM\...\{wampserver64}_is1) (Version: 3.0.6 - Dominique Ottello aka Otomatic)
WebReg (HKLM-x32\...\{CCB9B81A-167F-4832-B305-D2A0430840B3}) (Version: 100.0.170.000 - Hewlett-Packard) Hidden
WinRAR 5.40 (64-bit) (HKLM\...\WinRAR archiver) (Version: 5.40.0 - win.rar GmbH)

========================= Devices: ================================

Name: Standaard-VGA grafische adapter
Description: Standaard-VGA grafische adapter
Class Guid: {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Manufacturer: (Standaardbeeldschermtypen)
Service: vga
Device ID: PCI\VEN_1002&DEV_6760&SUBSYS_167F103C&REV_00\4&35525E7C&0&0008
Problem: : This device cannot start. (Code10)
Resolution: Device failed to start. Click "Update Driver" to update the drivers for this device.
On the "General Properties" tab of the device, click "Troubleshoot" to start the troubleshooting wizard.


========================= Memory info: ===================================

Percentage of memory in use: 27%
Total physical RAM: 4030.36 MB
Available physical RAM: 2929.98 MB
Total Virtual: 8058.89 MB
Available Virtual: 6871.74 MB

========================= Partitions: =====================================

1 Drive c: () (Fixed) (Total:297.99 GB) (Free:247.78 GB) NTFS

========================= Users: ========================================
========================= Minidump Files ==================================

No minidump file found

========================= Restore Points ==================================

04-01-2017 15:56:33 Windows Update
10-01-2017 15:17:03 Windows Update
11-01-2017 22:10:11 Windows Update
17-01-2017 15:36:37 Windows Update
23-01-2017 12:43:03 Installed Mediatek Wireless LAN
23-01-2017 12:44:51 Installed Mediatek Wireless LAN
23-01-2017 12:57:28 Installed Mediatek Wireless LAN
24-01-2017 13:00:34 Windows Update

**** End of log ****
 
En toen hielden de "geleerde" hier hen mond dicht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En toen hielden de "geleerde" hier hen mond dicht?

Dank je wel voor de bump.
Ik kan ook niet alles in de gaten houden!


@ Vaassen: doe nu het volgende - download
525136c9bd45c-Farbar_Service_Scanner.png
Farbar Service Scanner
Zorg ervoor dat het tool vervolgens op het buraublad geplaatst wordt.

"Farbar Service Scanner" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklikken op "FSS.exe".
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklikken op "FSS.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Zorg er voor dat de volgende onderdelen zijn aangevinkt:
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik nu op de knop "Scan".
  • Aansluitend wordt een log aangemaakt (FSS.txt) in de zelfde map waar "FSS.exe" in zit.
  • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
FSS resultaat:


Farbar Service Scanner Version: 27-01-2016
Ran by hp (administrator) on 29-01-2017 at 23:15:33
Running from "C:\Users\hp\Desktop"
Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
****************************************************************

Internet Services:
============

Connection Status:
==============
Localhost is accessible.
LAN connected.
Google IP is accessible.
Google.com is accessible.
Yahoo.com is accessible.


Windows Firewall:
=============

Firewall Disabled Policy:
==================


System Restore:
============
SDRSVC Service is not running. Checking service configuration:
The start type of SDRSVC service is OK.
The ImagePath of SDRSVC service is OK.
The ServiceDll of SDRSVC service is OK.

VSS Service is not running. Checking service configuration:
The start type of VSS service is OK.
The ImagePath of VSS service is OK.


System Restore Policy:
========================


Action Center:
============


Windows Update:
============
BITS Service is not running. Checking service configuration:
The start type of BITS service is set to Demand. The default start type is Auto.
The ImagePath of BITS service is OK.
The ServiceDll of BITS service is OK.


Windows Autoupdate Disabled Policy:
============================


Windows Defender:
==============
RpcSs Service is not running. Checking service configuration:
The start type of RpcSs service is OK.
The ImagePath of RpcSs service is OK.


Other Services:
==============


File Check:
========
C:\Windows\System32\nsisvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => File is digitally signed
C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => File is digitally signed
C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => File is digitally signed
C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => File is digitally signed
C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\dnsapi.dll => File is digitally signed
C:\Windows\SysWOW64\dnsapi.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\mpssvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\bfe.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => File is digitally signed
C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\vssvc.exe => File is digitally signed
C:\Windows\System32\wscsvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\wuaueng.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\qmgr.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\es.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\cryptsvc.dll => File is digitally signed
C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\ipnathlp.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\iphlpsvc.dll => File is digitally signed
C:\Windows\System32\svchost.exe => File is digitally signed
C:\Windows\System32\rpcss.dll => File is digitally signed


**** End of log ****
 
Controleer in Services of onderstaande diensten op de juiste wijze zijn ingesteld:

- Background Intelligent Transfer Server > Opstarttype=Automatisch
- DCOM Process Server Launcher > Opstarttype=Automatisch
- Distributed Transaction Coordinator > Opstarttype=Handmatig
- Remote Procedure Call (RPC) > Opstarttype=Automatisch
- RPC Endpoint Mapper > Opstarttype=Automatisch
- Windows Update > Opstarttype=Automatisch

Indien je niet weet hoe in Services te geraken:
  • ga daarvoor naar Start - Uitvoeren:
  • kopieer en plak hierin het volgende: services.msc
  • klik daarna op OK.
    • Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.


Controleer en/of zet bovendien onderstaande Services op Automatisch:

Network Connections
Network List Service
Network Location Awareness
Network Store Interface Service
 
Ik heb alle services op automatisch gezet. Op de eerste na, Background ... , stonden ze allemaal op automatisch.
Had met de tip van Pdexie ipv6 uitgevinkt en de verbinding is nu veel stabieler. Internet valt nog wel weg, maar ik heb eergisteren bijvoorbeeld via youtube een film gekeken zonder last te hebben van internetproblemen.
 
Het is al een tijdje enorme bagger met de wifi bij KPN ik had dus ook steeds last van wegvallende wifi, sinds eind vorige week last van traag /stroperig internet.
Ik heb daar veel contact met KPN gehad, niks hielp.
Tot ik bij KPN forum last over IPV6 problemen.

Nu met IPV6 uit stabiel , snel internet en bijna geen verbrekingen meer.

Jij zit bij telfort en dat is een KPN dochter, dus dat je zelfde probleem ervaart lijk me opdat gebied wel logisch, echter je zegt dat je een V8 modem hebt en bij mijn weten heeft de V8 geen IPV6 ( alleen de V9 en V10 hebben IPV6), maar het kan ook zijn dat KPN eerst een en ander test via telfort en dat ze dus bezig zijn de V8 modems ook geschikt te maken voor IPV6.

Maar het is op het netwerk van KPN op dit moment een zooitje en de helpdesk is bagger, men weet daar niet wat IPV6 is en zit niet in taken pakket
 
Wat een zooitje wat jij beschrijft.
Ik ben nog steeds blij met Ziggo maar zit wel bedraad verbonden met de modem (WLAN en Hotspot zijn gedeactiveerd).
 
En het wordt steeds gekker, zo gaf bij n van mijn laptops vanmiddag mijn wifi aan: ongeldig IP adres

Gelukkig heb je binnen windows 10 de optie netwerk opnieuw instellen en dat was mijn redding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan