• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Drop in I/O

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHahn

Bekend gezicht
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
149
Waarderingsscore
2
Hoi allen,

Op een pc heb ik Matlab draaien, want een script afwerkt in een oneindige loop. Deze loop kan ik natuurlijk zelf afsluiten, maar het idee is dat de pc continue met 1 taak bezig is. (De loop in Matlab is continue bezig om een bestand te laden, deze te verwerken en daarna paar getallen laten zien op het scherm.)

Nu ging dat altijd zonder problemen, maar laatste tijd merk ik dat de pc langzaam wordt. Het ligt niet aan de processor of aan het geheugen, maar aan de I/O denk ik. Nu heb ik online gelezen dat dit staat voor het wegschrijven en lezen van data van de harde schijf?

Ik heb een foto toegevoegd waarin je de drop in I/O kunt zien. Op deze momenten merk ik dat het langzaam is. Dit is verzameld met de process explorer van sysinternals.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? En is dit de oorzaak dat mijn pc langzaam wordt of mogelijk ook een gevolg?

Groeten,
Bjorn
2017-01-23 17.02.07.jpg
 
Zo te zien stopt inderdaad de schijf met lezen/schrijven....kan zijn dat de harde schijf aan het kapot gaan is.

check even onderstaand artikel en dan het kopje "Harddisk Controleren"
Misschien dat je de oorzaak vindt.
http://www.icttipsandtricks.nl/2016/11/11/bsods-blue-screens-analyseren-en-oplossen/

Mocht de harddisk toch in orde zijn (post voor alle zekerheid even een screenshot) kunnen we dit uitsluiten en verder gaan kijken.
 
k heb inderdaad een waarschuwing, is de bijlage van voldoende informatie om te kunnen zien wat er mis is?

De enige oranje stip die onderin zichtbaar is, is ook zichtbaar in deze foto.
2017-01-25 14.55.34.jpg
 
Dat betekent dus dat de locaties die Windows in de MasterFileTable (MFT) heeft staan, voor een deel niet meer kloppen.

Welke Windows versie draait er op die harddisk?
 
Windows 10 Pro, x64
 
Ga naar Computer en klik dan met rechts op C:\

Kies dan voor Eigenschappen en vervolgens tab Extra.
Kies dan voor Foutcontrole, vink beide scanonderdelen aan en start de Schijfcontrole.
Mogelijk dat hierna Windows weer beter functioneert.
 
Dit heb ik gedaan. Hij gaf aan dat er geen fouten waren. (Overigens had ik niet 2 opties die ik kon aanvinken)

Hij leek het al beter te doen. Zoals je in 1 van mijn eerdere plaatjes kon zien, was de I/O standaard redelijk hoog, soms schoot hij naar beneden. Als hij naar beneden schoot had ik de problemen.

Nu is hij standaard laag, en doet hij goed. Ik kijk het komende dagen even aan.
 
Hoe oud is die harddisk al - misschien heb je er nog garantie op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan