• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgeslagen mail niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxterrier

Vaak hier
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
864
Waarderingsscore
0
Sinds vanmorgen kan ik mijn opgeslagen mail ( archief ) niet meer openen.
Het normale icoontje is verdwenen en het is nu een gemeenschappelijk DL bestand geworden.
Kan ook geen icoontje, envelopje, vinden van openen met.
Ik gebruik Windows Live Mail.
In dit programma komen nog wel de mailtjes binnen en staan met de normale icoontjes van het envelopje, geel en blank in de velden.
Gaarne hulp bij het oplossen van dit probleem.
Alvast hartelijk dank.
 
Dit topic is verplaatst van Algemeen naar Internet en E-mail.
 
Ik zou je aanraden om naar een andere email programma over te stappen.
Want Windows live mail wordt niet meer ondersteunt en het valt mij op dat steeds meer mensen problemen ervaren met live mail.
Maar je zou dit ook eens kunnen proberen.( FAQman)
http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/ernstig-probleem-met-e-mail/

Of kunnen kijken of dit werkt.

Open Windows Live Mail.
Op het tabblad Start, klik op Offline werken.
Klik linksboven in beeld op het blauwe menu optie, en kies Opties en Mail....
Selecteer het tabblad Geavanceerd en klik op Onderhoud.
Stel 1 bij Comprimeer de database bij afsluiten elke.. in en zorg ervoor dat het selectievakje is aangevinkt.
Klik op Sluiten, Toepassen en OK.
Verbreek de verbinding met het internet en sluit alle actieve programmas, alsook je beveiligingssoftware.
Sluit Windows Live Mail. Er zal nu een venster om het herstellen van de ongebruikte schijfruimte worden weergegeven.
Wacht een paar minuten en start de computer opnieuw op en verifieer dat je beveiligingssoftware weer actief is,
Maak weer verbinding met het internet en open Windows Live Mail.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik zal een ander mailprogramma gaan gebruiken.
 
Dat is een goede keus :smile:
Heb je nog geprobeerd wat er in mijn vorige bericht staat?
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gelezen wat je geschreven hebt en de link gelezen. Ik durf het niet aan om al die handelingen te doen daar de kennis ontbreekt en ik bang ben om iets fout te gaan doen zodat ik nog verder van huis ben.
De mails staan nog wel in de map maar kunnen niet worden geopend. Het mailprogramma functioneert wel van binnen komende en uitgaande post. Alleen kan ik ze niet als archief opslaan. Ik kan ze wel openen via een omweg met Word Pad maar dat is een heel gezoek. De hele mail staat dan in HTML taal en dan moet ik de originele tekst er nog uit gaan filteren. Dat kan ik wel maar kost mij een heleboel tijd, na drie mails heb ik het maar opgegeven. Ik heb met een deskundig iemand uit de buurt overleg gehad en die gaat voor mij een nieuw mailprogramma installeren. In het verleden hebben je collega's mij uitstekend kunnen helpen, maar dit wordt mij een beetje te veel. Misschien moet ik noodgedwongen wel overstappen naar Windows 10 omdat die toch de toekomst gaat worden.
Nogmaals bedankt voor je hulp en advies.
 
1 van mijn opties kosten helaas ook veel tijd en ik snap dat het dan niet de moeite waar is.
De tweede optie moet voor iedereen te doen zijn, ook voor mensen met minder kennis, maar ik snap wel als je dat niet aan durft.
Je zou eerst de nieuwe email programma kunnen afwachten, misschien dat dat goed werkt voor jou.
Anders kun je altijd Windows 10 overwegen.
Geen dank en succes met jou nieuwe email programma!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan