• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddylan

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2014
Berichten
193
Waarderingsscore
0
bij het opstarten van de pc komt er altijd een verwitigingschermpje op met de titel " another instance is running" en daaronder staat " kan het configuratiesysteem niet initialiseren " nu ,als ik dat wegklik heb ik daar verder geen last van ,maar zou toch graag weten wat dat wil zeggen , ik moet er wel bij zeggen dat het is begonnen nadat ik problemen had om mij aan te melden bij facebook en ik mijn wachtwoord moest vervangen !
groetjes :wink:
 
Hier een zelfde probleem met een antwoord: https://answers.microsoft.com/en-us...guration/eef22430-066b-4e61-ac21-ce14703ddd45
Kern is:
Run System File Checker tool
System File Checker is a utility in Windows that allows users to scan for corruptions in Windows system files and restore corrupted files.
Press Windows key + X and click Command Prompt (Admin)
Type the following command and press Enter
sfc /scannow
 
Laatst bewerkt door een moderator:
halo,beste Veng
bedankt alvast voor de snelle respons ! heb de scan uitgevoerd no violation fond ! heb pc terug opgestart , maar is nog juist hetzelfde verwittigings schermtje dat er op komt ? afwachten of andere oplossing mogelijk ? groetjes :wacko:
 
Heel vaag, maar ik kan me vergissen, meen ik me nu te herinneren dat ik dit ook eens heb gehad, maar niet op mijn eigen systeem maar van een kennis. Toen heb ik een link gevonden over hoe ik ergens iets moest uitschakelen, cq aan kon geven deze melding niet meer te tonen. Als mijn geheugen terugkomt laat ik weten wat dat was:biggrin:

Ik kwam dit ook nog tegen. Kijk eens of je hier iets mee kunt: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2629663/instance-running.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok veng ! thanks mate ,alles stond ingeschakeld tijdens opstarten heb er een paar uitgeschakeld en het is gebakken !:smile:
 
Graag gedaan. Altijd fijn om iemand vooruit te kunnen helpen.
 
halo veng ,
ik ben weer te voorbarig geweest ! al de items die ik uitgeschakeld heb komen er niet meer op tijdens het opstarten , behalve , ja hoor another subtance is running !
dat is weer zo iets waar ge niet van afkomt , neem ik aan ? in ieder geval nogmaals bedankt voor uw expertise beste veng, groetjes:fun:
 
nee aarie25 het heeft niets opgeleverd ! toch bedankt voor uw aandacht:meeting:
groetjes
 
Jammer.
Heb je al gekeken of je een herstelpunt heb voor dat de melding kwam?
Mogelijk als je die terug zet is het weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou graag willen weten wat dit uberhaupt wil zeggen ? "kan het configuratiesysteem niet initialiseren"
dat komt er nog altijd op als ik pc. opstart, verder ondervind ik daar geen last van, denk ik dan maar is dat wel zo ?:eek:
 
Kijk eens of er geen fout in Windows zit.
CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Doe het volgende eens:

Stap 1

Download de Windows repair tool via Techspot KLIK

Stap 2

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
@eddylan: Op 26 januari 2017 had je ook al een topic gestart over ditzelfde probleem. Nu open je er een tweede topic over. Ik heb beide topics samengevoegd tot 1 topic. Dan kunnen we beter zien wat er al geadviseerd is.

Je had nog niet gereageerd op post #11 van Veng. Heb jij Spotnet op je computer?
Daarnaast las ik elders op internet dat bij iemand het probleem verdween nadat hij via Programma's en onderdelen Web Companion van Lavasoft verwijderd had.
 
Kijk eens of er geen fout in Windows zit.
CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

Mag chkdsk /r ook op een ssd schijf uitgevoerd worden?
 
Mag chkdsk /r ook op een ssd schijf uitgevoerd worden?

Als ik dit lees zou het niet nodig zijn.

There is no need. You can run one but it won't do much.
SSDs have leveling technology meaning they fix themselves as they see an issue.
 
Bedankt aarie25 voor de reactie. Ik ben een beetje voorzichtig m.b.t. ssd schijf, vandaar de vraag.
 
Ik kom op internet veel wisselende dingen er over tegen de 1 zegt dat het kan de ander weer niet, 1 ding wat je nooit moet doen is defragmenteren.
Maar heb jij problemen of wil jij gewoon weten of er iets verkeerd is?
 
Ik heb geen problemen, maar ik wil gewoon weten of chkdsk /r mag worden toegepast op een ssd schijf. Ik las jouw reactie en toen dacht ik is dat ook van toepassing op en ssd schijf.
Sorry dat ik nu pas reageer, maar na 1800 uur heb ik meestal mijn PC uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan