• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoordwijziging Facebook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Vandaag kregen we onderstaande mail:

588a3bace0445-fakebook.jpg


Nu kan ik me niet herinneren dat m'n vrouw om een nieuw wachtwoord heeft gevraagd, maar je weet maar nooit.
Onder in beeld is de link waar "Wachtwoord wijzigen" naar verwijst (heb ik wat verminkt, vanwege de mogelijkheid dat inderdaad iemand het wachtwoord aanpast).
Lijkt safe, maar is het dat ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heeft iemand het verkeerde account opgegeven. Testen of je nog in kan loggen. Zo ja, mail als niet verzonden beschouwen.
 
Kan ook zijn dat er een hacker bezig is. Had ik een tijdje geleden ook. Keer of wat van die mails gekregen, genegeerd, maar na verloop van tijd waren ze er toch in gekomen. Melding van gekregen met de mogelijkheid te herstellen. Dat toen maar gedaan met een flink lang wachtwoord.
 
Social media is het ondergesneeuwde kindje wat betreft de "goede" wachtwoorden. Ik zou je wachtwoord veranderen door middel van in te loggen op de website of app. Het gebruik van de link zou ik toch maar even vermijden.
 
Jup, sowieso niet op links in mails klikken. Had er nog niet bij stilgestaan dat dit ook doodordinaire phishing kan zijn. Waarbij dus deze mail nep is, en je naar een neppe facebook pagina leidt, waar ze jou je wachtwoord willen ontfutselen.
 
Dit soort meldingen kun je ook krijgen als je bij het inloggen een proxy-server of VPN had aan staan. Beschouwen ze als raar gedrag dat er wordt ingelogd vanuit Polen , England of ergens anders. ;)

Goedemorgen allemaal :)
 
Dit soort meldingen kun je ook krijgen als je bij het inloggen een proxy-server of VPN had aan staan. Beschouwen ze als raar gedrag dat er wordt ingelogd vanuit Polen , England of ergens anders. ;)

Goedemorgen allemaal :)

Het klopt dat je daar dan een mail van ontvangt. Dat is een soort veiligheidsklep. Maar je zal dan nooit een mail krijgen om je wachtwoord te wijzigen. De mail die je dan krijgt zal aangegeven dat er is ingelogd vanaf een onbekende locatie.
 
Sowieso niet op ingaan en wachtwoord zelf via Facebook veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan