• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DP poort en HDMI tegelijk te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hi!

Ik zit te zoeken naar mogelijkheden om twee monitoren (die ik nog ga aanschaffen) aan te sluiten op mijn Asus N751JK voor een nog betere game-ervaring. Het beeld moet dus natuurlijk niet gekopieerd maar uitgebreid worden (dus een HDMI-splitter is geen optie). Nu heb ik alleen een DP-poort en een HDMI poort. Kan ik deze tegelijk gebruiken? Op de N751JK zitten ze naast elkaar, dus het is nog even de vraag of het pas, maar snapt Windows dat en kan mijn videokaart en overige hardware dat ook aan?

Verder kwam ik ook een usb3.0 docking-station tegen. Een kastje van Asus (met HMDI-, VGA-, USB poorten, etc.) wat je met een usb-3-poort aansluit op je computer. Is dat ook een optie voor het aansluiten van 2 beeldschermen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder vraag ik mij af hoeveel 2 extra beeldschermen mij aan FPS gaan kosten? En hoeveel aan werkgeheugen? Valt dat mee of heb je bijna letterlijk 3x zoveel kracht nodig? Wat zijn jullie ervaringen?

Nog even wat details van mijn systeem:
Intel core i7 (2.50 GHz)
NVidia Geforce 850m
Windows 10 64bit
8.00 GB RAM

Alvast super bedankt voor de tips :)

Groet, Stefan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt een relatief lichte videokaart, dus verwacht geen wonderen. Ligt er natuurlijk wel aan welke spellen je speelt. Of je beide gelijk kunt gebruiken hangt helemaal af van de hardware. Theoretisch is het best mogelijk, maar het is maar net of het moederbord het ondersteunt. Via usb3 zou het ook wel moeten kunnen, maar ik betwijfel of dat snel genoeg is voor gamen.
 
Volgens mij is het gewoon mogelijk om HDMI en DP naast elkaar te gebruiken om je bureaublad uit te breiden. Geen probleem !

Voor gaming zou ik niet aan een USB docking station beginnen, hierin zit namelijk wat vertraging.
Er is goed mee te werken (op mijn werk hebben we er ook een paar) maar voor snelle beelden merk je dat het docking station dat niet trekt.
 
Top! Hoe is de kwaliteit van DP in vergelijking met HDMI? Even snel, dezelfde resolutie en scherpte? Of zit daar verschil in? En kan DP ook een ultrawide monitor hebben?
 
DP is beter dan HDMI, het kan hogere refreshrates en resoluties aan. UHD op 60Hz kan bijvoorbeeld wel met DP, maar niet met HDMI. Andersom kan dus wel alles, wat op HDMI kan, kan altijd op DP. Twee keer full hd is geen probleem. Voor hogere waarden zul je toch even in de handleiding (of online) moeten kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bestaan er adapters die DP naar HDMI omvormen? Werkt dit goed of raden jullie het af? De beginprijs van beeldschermen met een DP-ingang zijn vrij hoog :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan