• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kennismaken met Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK, back in business. Ik heb de ISO opnieuw gedownload en met LiLi op een USB-stick gezet. De installatie is nu gelukt. Blijf ik nog steeds met het wachtwoord probleem. Automatisch aanmelden zonder wachtwoord is/was gelukt maar ik krijg nog steeds de vraag naar een wachtwoord als ik een instelling aanpas of updates wil installeren (authenticatie). Is daar soms een oplossing voor om dat weg te werken?
 
artstudiog zei:
[...] ik krijg nog steeds de vraag naar een wachtwoord als ik een instelling aanpas of updates wil installeren (authenticatie). Is daar soms een oplossing voor om dat weg te werken?
Ik hoop oprecht dat daar geen oplossing voor is. Ja, dat klinkt misschien raar, maar het feit dat Linux vraagt om je wachtwoord wanneer je een instelling wilt aanpassen, maakt Linux in mijn ogen juist een stukje veiliger dan Windows.
 
Dat is heel normaal in Linux.
Want - voor updates en sommige instellingen heb je rootrechten nodig.
Schakel je die beveiliging uit, is Linux vatbaar voor aanvallen via derden.
 
OK, alles bijgewerkt en de nodige instellingen aangepast ... het "spelen" kan beginnen.
 
Ik hoop oprecht dat daar geen oplossing voor is. Ja, dat klinkt misschien raar, maar het feit dat Linux vraagt om je wachtwoord wanneer je een instelling wilt aanpassen, maakt Linux in mijn ogen juist een stukje veiliger dan Windows.
Dat is waar. De vrijheden die je in Windows krijgt kunnen helaas ook minder leuke dingen veroorzaken.

Overigens kun je voor de eenvoud het partitioneren gewoon door Linux Mint zelf laten doen. Je hebt namelijk een hele HD ter beschikking.

Hier zie je dat:


Nog even een tip voor het eenvoudig maken van een opstartbare USB-stck voor Linux.

Unetbootin

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan