• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hexy VPN add-on OK maar zelfde ip adres nog steeds zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomVanDerBroek

Bekend gezicht
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
183
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb 2 hosts een MAC os based en een Windows 7 laptop.
Ik heb de gratis add-on van Hexy VPN geinstalleerd en dit lijkt goed te werken. Wanneer ik me connect in CHROME en kies duitsland krijg ik Duitse reclame te zien.Wanneer ik kies Sweden Zweedse reclame
Wanneer ik in terminal met het command curl ipecho.net/plain ; echo om mijn External Public IP Address te laten zien zie ik nog steeds hetzelfde IP adress.(Hiermee bedoel ik dus het ip adress van mijn lokaal netwerk dus achter mijn router.)
Is dat normaal? Ik hoor nu toch een ander external public ip adress te hebben.
Ik zou willen benadrukken dat ik Hexy VPN gebruik en dit is een gratis add on in Google en Firefox.
Misschien is dit gewoon niet zichtbaar in CMD of de Terminal
 
Thanks heb ik weer wat bijgeleerd. Groetjes

--- Update ---

Hoi, nogmaals bedankt voor je antwoord.
Hexy vpn is een leuke gratis optie.
Wel vraag ik me af : Als ik landen zoals Turkije en Wit Rusland bezoek (Geen persvrijheid) wordt geadviseerd om TOR browser te gebruiken als je kritiek uit op openbare instellingen toch zeker. Ik was een parttime journalist en ik nam vroeger te veel risico. Ik encrypt mijn mails met GPG maar das enkel email..
Ik vermoed dat als ik TOR wil gebruiken via een VPN dat ik dan zal moeten gaan betalen. De gratis versie laat niet toe dat je add-ons installeert.
Mensen die suggesties hebben voor een gratis VPN waar ik een allomvattende muur heb die toelaat dat ik TOR of in anomity mode Chrome of Firefox kan gebruiken, mogen altijd een reply sturen. Ik vermoed dat dit niet gratis kan.
Suggesties voor een goede betaalbare VPN client die dit omvat zijn altijd welkom.
 
Als journalist in landen waar geen persvrijheid is, zou je Tails kunnen overwegen. Dat is een besturingssysteem dat je niet installeert op je harde schijf (of SSD); je draait dat besturingssysteem vanaf een DVD of USB stick. Je start je computer dus op van die DVD of USB stick.
In Tails is de browser TOR opgenomen: https://tails.boum.org/about/index.en.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan