• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Compaq Deskpro 386/20e bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvk90

Nieuw lid
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Laats heb ik een deskpro 386 computer gekregen en ik probeer deze weer volledig werkend te krijgen. ik heb de batterij voor de klok gerepareerd dus dat is al 1 foutmelding minder maar ik krijg nu nog steeds 1 foutmelding bij het opstarten.

doordat de batterij een tijd lang leeg is geweest is de computer zijn bios instellingen kwijt en bij compaq moet je deze repareren met een diskette. ik heb de SP0308.exe gedownload en deze voert de eerste stap goed uit. maar als ik daarna het programma draai waarmee hij een opstart diskette maakt dan krijg ik een foutmelding die zegt dat de schijf niet gelijk is aan de master.

de bios staat bij oude compaq's normaal op de harde schijf maar deze heeft geen schijf en heeft er waarschijnlijk ook nooit 1 gehad omdat de faceplate geen led heeft. de diskcontroler herkent ook geen harde schijven op het moment.

heeft iemand ervaring met deze computers want ik kom er niet uit.

mvg,

Jeroen
 
Openmaken en kijken wat er zoal inzit, die harde schijf, floppy drive en geheugen b.v.
 
ok maar ik heb nu die diskette nodig omdat compaq zijn bios blijkbaar istalleerd op de harde schijf inplaats van op een rom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan