• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beveiliging en batterijgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Onlangs een goedkope Android 6.0 smartphone gekocht, puur voor navigatie (Navmii).
Omdat ik toch enige beveiliging wil toepassen, zoek ik een antivirus dat niet zo belastend is voor de batterij (1500 mAh).

Alcatel PIXI4 (4)

Graag jullie visie.

-Ed
 
Ik gebruik nooit een antivirus op mijn smartphone. Vind het een beetje onzinnig als ik eerlijk ben.
 
Als je graag een goede wilt hebben, die ook nog batterij bespaart dan moet je even in de playstore kijken voor 360 security,
die heeft een beoordeling van 4,6 van de 5 punten. Het is dat ik nu een Windows telefoon heb anders had ik hem nog gehad.
Heeft bij mij jaren goed gewerkt.
 
In principe ksn je een smartphone met android zonder antivirus gebruiken - wanner je veilig internet ermee en er geen vreemde add-ons inzet.
 
Goed, AV is nu verwijderd. Dat zal al enorm schelen.


Liefst zou ik deze Android versie zo kaal mogelijk maken. Helaas kan dat niet zoals met de Windows Refresh Tool.

--- Update ---

Toch eens een poging doen om bloatware te verwijderen zonder te rooten.
Voor ik dat probeer: zal deze methode nog werken voor deze versie of is dat al achterhaald?


--- Update ---

Op zich is er niet zoveel genstalleerd:

58910c8583f89-screenshot1.jpg


58910c404d388-screenshot2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De meeste bloatware zit vast op je telefoon en zal je alleen kunnen verwijderen als je besluit je telefoon te rooten.
 
Je kunt bloatware of andere apps wel uitschakelen zodat ze niet meer actief zijn en niet meer zichtbaar in je menu.
Ga naar instellingen - meer - applicatiebeheer - alles.
Let op dat je alleen de ongewenste apps uit zet en geen belangrijke systeem apps.
Zo heb ik 24 apps uitgezet op mijn galaxy s4....werkt prima en is veilig.

Wat ook een fijne navigatie app is is Here we go.
Deze is fijn in gebruik - duidelijk - live traffic voor files e.d. en natuurlijk Gratis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan