• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ubuntu 16.10 draadloze netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidboy55555

Gevestigd lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
495
Waarderingsscore
0
Hoi, het is al langer bekent dat somige linksys draadloze pci kaarten problemen hebben met linux -ubuntu, wat er namelijk gebeurd is, dat als je bij het netwerk geconnect bent dat op eens de draadloze kaart weg valt en niet meer wil connecten naar het netwerk. voor ubuntu 16.01 kon ik rmmod en modprobe gebruiken (Command: sudo rmmod rt61pci && sudo modprobe rt61pci) voor het her installeren van de kaart. maar sinds ik geupdate heb naar ubuntu 16.10 werkt dat niet meer. na dat ik die command heb uitgevoerd connect de kaart wel naar het netwerk maar wil hij niet meer connecten naar internet, dus firefox geeft aan server niet gevonden. en ik weet ook niet precies welke logs ik hier voor moet naar kijken. want nu moet ik telkens mijn computer opnieuw opstarten als dit gebeurd, en dit gebeurd om het half uur ongeveer dus het is vrij iritant.:frusty:
- S Teelen
 
sorry, ik werk pas 2 jaar met ubuntu, ik ben nog niet zo goed op elk gebied. hoe moet ik dat zien?
 
Die tussendoor distro's van Ubuntu zijn een opmaat naar de volgende Long Term Support versie. Je loopt dus kans dat e.e.a. nog niet naar behoren functioneert.

Wellicht toch maar weer terug naar 16.04 LTS ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan