• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

email fout 421

Status
Niet open voor verdere reacties.

mklb

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Ik krijg deze foutmelding sinds een aantal weken, gevolg is dat dan soms de mail niet wordt verzonden maar in de postvak uit blijft hangen.
421 Sorry server is busy try later again upc mail

Ik gebruik wlm en weet dat dit straks niet meer wordt ondersteund maar ik heb de database in wlm via de onderhoudsmap aangepast en op een andere locatie geplaatst. Voorlopig wil ik graag wlm blijven gebruiken.
Nu wil ik evt. de mail app van windows 10 ook uitproberen voor mijn upcmail. maar deze functie voorziet hier niet in. (livemail en gmail gebruik ik daar al in maar dat is natuurlijk een ander verhaal).
Enig idee of een andere database-locatie ook in te stellen is in de mail app van windows 10 en zo ja waar?
Nu heb ik de email instelling direct onder de C.\ staan
Ook heb ik gelezen dat overgaan naar Thunderbird misschien ook niet zo'n goed idee is omdat straks dit ook niet meer wordt ondersteund.
En is in Thunderbird wel een andere database locatie aan te wijzen?
 
Als ik jou een advies mag geven, Windows live mail wordt al een tijdje niet meer ondersteunt, dus zou ik helemaal voor een ander email programma gaan.
Waar eindig jou email op? -> Heb je het programma Windows Live Mail 2012 op je computer? Je kunt vanaf 10 januari geen e-mailberichten meer versturen of ontvangen met dit programma. Let op: dit geldt alleen voor mailadressen die eindigen op @outlook.com, @live.com, @hotmail.com en @msn.com

Je zou hier eens kunnen kijken om te zien of je de zelfde instellingen gebruikt.
https://community.ziggo.nl/computer...ry-server-busy-try-later-again-upc-mail-15869

Je kunt jou Upc mail wel in Outlook.com gebruiken.
http://www.emailinstelling.nl/outlook/upc-mail-instellen/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topic verplaatst van algemeen naar internet en Email.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Deze info had ik al via de ziggo site bekeken en proberen aan te passen, helaas dan kon ik niets versturen.
Hotmail, en live heb ik inderdaad al enige tijd verplaatst, dit werkt goed.
Het gaat mij echter om mijn upcmail die ik nu via wlm in de onderhoudsmap op een andere, zelfgekozen, locatie heb staan.
Tevens vraag ik mij af of de 421 foutmelding misschien bekend is. Mijn dochter en vriendin hebben sinds een aantal weken nl ook deze melding. Je kunt in Norton wel een aanpassing doen via de instellingen maar dan blijft in dit programma constant een waarschuwing aan staan.
Een andere datalocatie voor de mail is volgens mij alleen mogelijk in wlm en dat vind ik nl wel heel belangrijk.
 
Gebruiken jou dochter en vriendin ook wlm?
Ik vermoed dat die code komt van een niet goed werkende wlm, mogelijk omdat hij niet meer wordt ondersteunt.
Als jij het hebt ingesteld zoals op de Ziggo forum zou het moeten werken.

Volgens mij kun je in Outlook ook kiezen waar een email binnen komt en zelf een map aanmaken.
Dat zou je eens kunnen uitzoeken of dat kan. Outlook is ook van Microsoft en is heel uitgebreid met instellingen.
Dit is een goede site met altijd veel informatie, mogelijk dat de Outlook locatie aanpassen er tussen staat.
https://www.schoonepc.nl/instal/emailoutlook.html

--- Update ---

Als im het even snel door lees dan vindt ik dit al, dit is toch wat jij zoekt?
Alle e-mail in n PST-gegevensbestand opslaan
Vervolgens kan het PST-gegevensbestand nog worden opgegeven, dat is de locatie waarop de binnenkomende e-mail moet worden bezorgd. Volgens de standaard instellingen wordt voor elk e-mailadres een apart PST-gegevensbestand aangemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je info. Zoals ingesteld op het ziggo forum werkte bij mij niet. Mijn dochter en vriendin gebruiken ook wlm.
Ik vermoed ook dat de reden van de foutmelding komt omdat wlm niet meer wordt ondersteund.
Outlook ga ik uitzoeken, mocht dit werken is het dan simpel om de bestaande email direct over te zetten in outlook?
Ik laat nog van me horen, vast bedankt voor het meedenken en de info.
Het prettigst is als ik de mail app van windows 10 zou kunnen gebruiken maar dan met een eigen opslag locatie voor mijn email.(voor mijn vriendin is dat denk ik niet mogelijk want daar heb ik windows 7 op de PC geinstalleerd)
Je kunt wel in de mail app aangeven dat je de binnenkomende mail deze naar een mapverplaatst maar dat is niet een erg handige manier om dit steeds te moeten opgeven bij ieder mail die er binnenkomt. Vastzetten kan nl. volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook outlook 2016 dus ga het eens uitproberen. Wordt vervolgd.
Ik vraag me alleen af of ik ook 2 email programma's (wlm en outlook) naast elkaar kan gebruiken voor ik helemaal ga overstappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan je twee mailclinten naast elkaar gebruiken - ik doe dat met Outlook en Mozilla Thunderbird.
 
Helemaal mooi, ga het uitvogelen.
 
kun er zoveel gebruik als je wilt, dat zit mekaar niet in de weg :smile:
Succes!
 
dank jullie wel.
 
Zou je kunnen laten weten of het gelukt is of niet, ik ben wel benieuwd.
Mocht het lukken dan heb je tenminste een veiliger email programma :biggrin:
 
doe ik, maar denk niet vandaag.
 
Nee dat hoeft ook niet, zodra je het hebt uitgezocht. Of dat morgen is of over 2 weken :smile:
 
Komt helemaal goed. Fijne avond

--- Update ---

Heb outlook eerst op een andere machine uitgeprobeerd. opslaglocatie heb ik gewijzigd ik moet alleen nog controleren of alles ook werkt.
De reden dat ik een ander email programma wil is de foutmelding van "421 sorry this server is busy try again later". Helaas ook bij outlook kwam deze melding van Norton. Dus het probleem blijkt ook met gebruik van outlook niet opgelost. Enige hoop is dat dit misschien in de toekomst dit in outlook met een update van windows wordt opgelost en voor WML geen updates meer komen dus ook geen foutoplossing.
Tweede probleem. Op mijn PC outlook als extra email programma erbij gezet. Nu wil ik de emails van WLM exporteren naar outlook maar ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat outlook niet mijn standaardprogramma voor e-mailberichten is. Ik wil vooralsnog outlook niet als mijn standaardprogramma voor emailberichten instellen maar nog even met WLM blijven werken. Weet je een oplossing?
Mijn dank is groot.
 

Bijlagen

  • email.PNG
    email.PNG
    11,5 KB · Weergaven: 25
Probleem 1 heeft denk ik toch met jou instellingen van het Upc mail te maken.
Kun je geen nieuw email adres aan maken, van bijvoorbeeld Outlook i.p.v. Upc mail adres?
Probleem 2 zou je kunnen oplossen, door zoals in jou foutmelding staat in te loggen in Outlook en het daar als standaard email aan te zetten.
Ik vond dit nog, ging wel over Outlook in Office, maar mogelijk geld het ook voor de andere Outlook versie ->
Het exporteren vanuit WLM naar Outlook in een 64-bits omgeving wordt niet ondersteund.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de TS nog steeds met de UPC instlling werkt en zijn instellingen POP3, dan dient hij de account gegevens te veranderen:

Inkomende mailserver vervangen door: pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver vervangen door: smtp.ziggo.nl

Is dat gedaan zal alle mail weer binnengehaald en verzonden worden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, Abraham, ik had ook al een tijdje last met vooral het verzenden van mail via Thunderbird, de ene keer wel, de andere keer weer niet, was er nog niet aan toe gekomen daar in te duiken, maar dankzij jouw bijdrage loopt alles nu weer als een zonnetje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan