• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 wil niet opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De knoopcel moet 3.3 Volt spanning hebben of minimaal 3,1 Volt. Verang de knoopcel als de spanning 3 Volt of lager is.
 
Heb je mijn vorige bericht ook nog geprobeerd?
 
@ gsm , knoopcel = 3,2 V

@aarie25 , gisteren alles geprobeerd.
De voeding werkt goed. Ik heb ze verwisseld van de andere pc.

Plan voor vandaag om de bios in te stellen op maximum performance en kan dan morgen pas weer zien of e opstart.
Als ik 'm nu uitdoe en een aantal uur weer opstart doet e het normaal.
Heel vreemd dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook dit nagelopen?

Check all power cables, cables from power supply into motherboard and GPU are all in place and tight. Check all cables within the computer. Retest.
Check or swap any UPS, surge protectors, extension leads or multi-plugs. Retest.
Remove all extra drives, USB devices (aside from keyboard and mouse) and anything aside from critical components you have drawing power from the computer. Retest.
Remove any overclocking if you have it enabled. Retest.
Set the power settings within Windows to maximum performance. Retest.
Change the fuse in the wall plug or try a different cable between power supply and wall socket. Retest.
 
Alle kabels wbt voeding gecontroleerd.
Maximum performance heeft helaas niet geholpen.

Morgen pc niet nodig en dan proberen om te starten zonder de usb devices.

Als dat allemaal niet helpt dan kan ik nog de geheugenbank wisselen.
En/of onboard video kaart uitzetten en er een videokaart in te stoppen.

Vandaag opgestart met "F2" en doet alles wat ie doen moet.

--- Update ---

Een foto van de binnenkant.
DSC00870 - kopie.JPG

Wat ik ook mis is zijn de piepjes als je de pc aanzet.
Al de voorgaande pc's hadden een "beeper" en deze dus niet :-(

Ik lees op internet dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Sommigen hebben het moederbord (laten) vervangen maar het probleem is er dan nog.

Stel nou dat er iets mis is met de onboard video kaart en deze trekt teveel stroom. Zou dat mogelijk zijn ?

--- Update ---

@ Aarie25,

Alles geprobeerd van het lijstje en hoopte dat e het weer goed zou doen maar helaas.... snik :-(
Ook videokaart erin geprikt en kon er na de test direct weer uit want ook dat hielp niet.

Voor de zekerheid usb devices gewisseld met de pc die wel werkt en weer niks.
Daarna nieuwe 3 V knoopcel erin gedaan en kwam met starten in de bios terecht en daarna startte de pc normaal op.
Herstart en reageert normaal maar morgen zal het zwarte scherm weer verschijnen ben ik bang voor.

Misschien een domme vraag van mij maar klopt het dat er 2 bios programma's in de pc zitten ?
Ik bedoel gewone bios (micron) en UEFI.
 
Wel vreemd dat hij aan geeft dat het met de voeding te maken heeft. Maar jij niets kunt vinden.
Over de bios weet ik zelf dat er altijd maar 1 is. Maar dat zouden er ook maar zo 2 kunnen zijn, alleen dat heb ik nog nooit gehoord.
Ik weet niet of er een manier is om een videokaart te testen, dan kun je het wel uitsluiten.
 
Je kan het bios instellen als gewone (legacy) of als UEFI maar het blijft sowieso maar 1 bios.
 
Ok,duidelijk

Vorige week ergens had ik tijdens het zwarte scherm het wachtwoord (blind) ingevoerd en was er activiteit op de harddisk.
Ik denk dat ie gewoon opstart alleen je ziet niks.

--- Update ---

Gisteren op het 'net' gelezen dat je je video- en geluid driver moest voorzien van de nieuwste stuurprogramma's.
Dit heb ik gedaan en moest daarna de pc opnieuw opstarten.
Ook controle gedaan of de pc toevallig niet op 2 schermen oid staat ingesteld. Dit stond allemaal goed.

Hedenmorgen verdween de goede hoop al weer snel.
Asus logo in beeld met de regels F2 en tab en ging daarna op zwart :-(
Spatiebalk gedrukt en blind wachtwoord ingevoerd en de pc startte door :-O het scherm blijft donker maar het powerlampje van het scherm is aan.
Er is dus wel een signaal want anders zou het scherm op standby gaan.

Goed,de powerknop staat ingesteld dat als je 'm indrukt dat de pc afsluit en dat heb ik gedaan.
Pc liet het afsluitsignaal horen en sloot af.
Daarna weer aangedaan en startte met beeld en al goed op.

Weet er iemand raad ?
 
Lijkt mij iets met de video driver die jij heb geinstalleerd.
Hoe heb jij dit gedaan? Gewoon via apparaat beheer?
 
Ja,dat heb ik via taakbeheer gedaan.
 
Als het stuurprogramma niet naar behoren werkt, dan kun je hem daar ook een versie terug zetten.

Volgens mij heb jij alleen een SFC scan gedaan toch?
Doe ook eens een CHKDSK scan.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag pc aangezet en wederom zwart beeld.
Wachtwoord blind ingevoerd en pc startte op,had een start geluidje ingeschakeld gisteren.
Je ziet niets maar je hoort wel wat op deze manier.
Beeldscherm afgekoppeld en een andere aangesloten... beeld !!!! :-D

De connector is gaar en zal ik weer netjes solderen.
Ook staan er 2 elco's bol die vervangen zullen worden.
Ze wil een nieuw scherm en dan gaat de huidige als reserve in de kast.

Als laatste wil ik iedereen hartelijk danken voor de hulp,adviezen en geduld :-D

Mvrgrt, een blije Kobus :-D
 
Oke goed om te horen dat je het hebt gevonden!
Geen dank!
 
In het logboek geen fouten van kernel-power 41 meer.
Pc doet wat ie doen moet met een ander scherm.
2 Defecte elco's vervangen maar er is mr aan de hand.
Als de pc start met dit scherm is er geen communicatie met de videokaart en de EL (lamp van display) gaat niet aan.
Schema opgezocht van de monitor en signalen kloppen gewoon niet,het lijkt wel een soort van kortsluiting.
Er is een chip defect zag ik later,er zit een gaatje in gebrand.
Nog een mazzel dat er geen bijkomende schade is aan de videokaart of moederbord.

Nu heb ik wel de spullen om het goed te kunnen vervangen want ben elektronicus maar ik heb besloten dat ie voor onderdelen gaat dienen.
Gisteren heb ik voor mijn vrouwtje de Samsung S24E390HL - 23,6" gekocht die ze straks komen bezorgen :-D

Mijn scherm is van Asus en werkt nog uitstekend.
Ook heb ik nog een complete XP pc staan die ik voor video bewerking gebruik op m'n hobby kamer met een Iljama scherm.
Die werkt helemaal niet met Windows 10.
Beneden hebben we 2 pc's staan, scheelt vechten hahahaha

Er extra geheugenreep kan er wel bij en dat ga ik ook doen.
 
Het scheelt zeker dat er niet meer kapot is gegaan.
Ook mooi dat nu de foutmelding weg blijft en dat je nu weet dat de chip kapot was.
Daarbij is het mee genomen dat jij dit zelf stukken goedkoper kunt repareren :biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan