• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Defectieve harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZweedNaat

Doet net alsof hij alles weet
Lid geworden
12 mei 2013
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Hallo allen,

Ik heb hier een harde schijf liggen die niet meer gedetecteerd wordt door mijn computer. Hij start wel gewoon op, maar op een bepaald toerental daalt het toerental om vervolgens weer naar het hogere toerental te gaan. Dit process herhaalt zich constant. De arm van de schijf beweegt volgens mij niet, tenminste ik kan niet horen dat deze beweegt.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Kan ik de bestanden nog recoveren? Kan ik het zelf repareren?

Indien nodig kan ik uiteraard een filmpje maken met het geluid enz.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
ZweedNaat
 
Ik vermoed dat die HD aan het einde van zijn leven zit en nee, dat kan je niet repareren.


Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op:
Klik niet op de blauwe knop Download CrystalDiskInfo Portable maar klik daarnaast op Manuelle Installation>




Start de 32-bit versie op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Indien de kleur geel wordt aangegeven - laat dan weten welke regel/regels die kleur heeft/hebben!
 
Dat is het probleem. De schijf wordt niet meer weergegeven in explorer. Ik neem aan dat ik dan ook niet het programmatje kan gebruiken om te kijken naar de schijf?
 
Is het een externe harde schijf met een losse kabel eraan? Zo ja, haal deze dan uit de omhulsel en probeer of deze het nog doet als je hem fysiek in een desktop plaatst als extra schijf.
 
De schijf komt uit juni 2009 volgens het etiket erop. Nee het is geen externe harde schijf. het is een Samsung HD154UI.
 
Dan ben ik zeer bang dat de harde schijf door ouderdom is overleden en ook niet meer te redden is.
 
Hmm dat is jammer. Dus het heeft ook weinig zin om dat ding aan een bedrijf te geven die zeggen dat ze mogelijk kunnen recoveren?
 
Heb je niet eerder gemerkt dat die HD in de problemen zat?
 
Dat heeft zeer zeker wel zin en er is een zeer grote kans dat ze dat nog wel gaat lukken ook. Houd er alleen wel rekening mee dat je voor zo'n actie een erg diepe portemonnee nodig hebt. Het is namelijk heel erg duur om zulk een actie te laten uitvoeren.
 
Hij is niet van mij persoonlijk, dus nee ik weet niet wat er allemaal mee gebeurd is. Ik heb hem even open gehaald en de naald staat op het midden van de schijf. Schijnt over het algemeen ook niet zo goed te zijn in rust stand toch?

--- Update ---

Hmm oke. Dan zal ik dat overwegen. De kans dat ik het zelf kan repareren is dus nihil. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
Schijf openmaken, dan is hij zeker om zeep denk ik.
 
Graag gedaan tot zover!
 
Als je de schijf zelf hebt geopend (tenzij je thuis een cleanroom hebt :)) dan kun je deze nu weggooien !
 
Niet helemaal waar. Goed inpakken en naar zo'n bedrijf brengen die willen er dan echt nog wel naar kijken hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan