• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Selectie Wifi-netwerk werkt niet (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vocusfire

Gevestigd lid
Lid geworden
5 mei 2011
Berichten
454
Waarderingsscore
1
Hoi,

het lukt me niet op om de reguliere manier een wifi-verbinding op te zetten op mijn desktop.
Als ik op het icoontje op de taakbalk klik (met het 'sterretje'), geeft Windows aan dat hij niet verbonden is, maar dat er wel netwerken beschikbaar zijn. Als ik echter op dit icoontje klik gebeurt er echter niets. Er komt geen pop-up waar de gevonden netwerken worden weergegeven.

De andere reguliere methode om verbinding te maken (Via Instellingen - Netwerk en Internet) werkt ook niet. Hier geeft Windows wel een juiste lijst van gevonden netwerken. Echter, als ik mijn netwerk aanklik, mijn wachtwoord intik en op volgende klik, gebeurt er niets. Het lijkt alsof de knop 'volgende' niet wil reageren.

(Work-around)
De enige manier die (soort van) werkt is door via het configuratiescherm naar 'Handmatig verbinding met een draadloos netwerk maken' te gaan. Hier heb ik mijn gegevens ingevoerd, zonder een netwerk te hoeven selecteren: Dit werkte wel.

Heeft iemand een idee waarom ik niet op de 'gewone' manier verbinding kan maken?
Ik heb het stuurprogramma van de draadloze netwerkadapter al opnieuw genstalleerd en een virusscan gedaan met Malwarebytes. Beide hebben niets opgeleverd.
 
Lukt het dan ook niet als je dan automatisch verbinden aanklikt?
Als je met de rechter muis knop op het wifi icoontje klikt kun je problemen oplossen laten lopen ,doe dat eens.
Heb je Windows 10 er pas op staan?
Heeft de wifi wel goed gewerkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Vocusfire,

staat bij de draadloze adapter misschien ingeschakeld, dat de computer na enige tijd het apparaat mag uitschakelen in verband met het energieschema?

Bij laptops staat dit meestal standaard aan. Via configuratiescherm naar apparaatbeheer dan zoeken naar de draadloze adapter.

Deze aanklikken en vervolgens rechtsklikken; op eigenschappen controleren op het tabblad energiebeheer. Er hoort geen vinkje te staan bij deze computer mag dit apparaat uitschakelen in verband met energiebeheer.

Succes Bert.
 
-Problemen oplossen geeft geen resultaat helaas. Automatisch verbinden werkt wel om verbinding te krijgen, maar ik kan nog steeds geen beschikbare netwerken zien.

-Windows 10 staat er al sinds de zomer op, dus het is geen recente installatie meer. Of het probleem al langer speel weet ik niet: Tot nu toe heb ik een bekabelde verbinding gebruikt.

-Energiebesparing is al uitgeschakeld: Het gaat hier om een desktop.

-Het handmatig installeren van de besproken updates werkt niet. Bij zowel de 64 als de 32 bits versie geeft het installatieprogramma aan dat het pakket niet geschikt is voor mijn apparaat. (Het gaat om een 64-bits versie van Windows 10).

Wel blijkt dat er meer fout zit in de PC: Windows Update lijkt niet te functioneren. De update naar versie 1607 (de anniversary update?) is al meer dan 10x mislukt. Ik krijg deze foutmelding: 0x800705b4.
Ik heb de tips van deze website gebruikt, maar dat hielp niet ( https://answers.microsoft.com/nl-nl...andmatig/4f3200db-d054-45aa-9a5b-8f7a1e74ff69 )
Zowel de DISM als de SFC scan geeft foutmeldingen.

Iemand een idee wat er mis zit?
 
Helaas, beide mogelijkheden tot updaten die op de site worden genoemd werken niet.

Via de knop 'update nu' krijg ik "Er is iets misgegaan", met foutcode 0x8007001f.

Via de knop "Hulpprogramma downloaden lijkt alles te werken, tot bij de daadwerkelijke installatie. Het installatieprogramma loopt gewoon naar 100%, maar zegt dan "Installatie mislukt".

Het lukt kortom niet om Windows te updaten, zijn er mogelijkheden om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Of is een herinstallatie van Windows de enige optie?
 
Vreemd via mijn link had het zonder problemen moeten lukken.
Welke anti virus gebruik jij?

--- Update ---

Ik kom dit enkele keren tegen over die foutcode.

Deze fout komt vaak voor als er een driver op de PC staat die niet helemaal lekker wil samenwerken met de nieuwste versie van Windows 10.
Dit is voornamelijk de audio driver, welke ervoor moet zorgen dat er geluid uit de speakers / headset komt.

Wat het makkelijkste is om te proberen:
- Klik met de rechtermuisknop op het Start-icoon links onderin het scherm
- In het lijstje dat dan verschijnt klik je op "Configuratiescherm"
- In het Configuratiescherm klik je onder "Programma's" op "Een programma verwijderen"
- Kijk of er in deze lijst iets met "audio" staat, en het liefst ook het woord "driver" of "stuurprogramma"
- Als je deze kunt vinden: selecteer hem en klik boven het venster op "Verwijderen"
- Volg de stappen tot het programma weg is, herstart de PC en probeer de Windows 10 Update dan nogmaals te installeren.

LET OP: mocht je door deze handeling helemaal geen geluid meer uit je PC krijgen, raak dan niet in paniek. Windows Update komt vanzelf met een nieuwe driver en dan werkt alles weer naar behoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
-Ik gebruik McAfee LiveSave.

-Ik heb de bestaande audio driver van de pc verwijderd. Het was er eentje van Realtek (standaard onboard geluid).
Helaas is er niks veranderd: Het probleem is nog precies zoals het was.
Ik zag net trouwens wel dat Windows (of de meegeleverde software van Dell) de Realtek audio driver op eigen houtje weer heeft genstalleerd. Ik verwijder hem opnieuw en probeer het komend weekend nog een keer.

Zou het aan het antiviruspakket kunnen liggen denk je? Of is hier iets anders aan de hand?
 
Hoeveel vrije ruimte heb jij in jouw computer nog op de C-partitie?
 
Nog ruim 600GB (het is een 1 TB schijf), dus ik verwacht niet dat het 'm daar in zit.
 
De redstone update betekent in feite een compleet nieuwe installatie waarbij de huidige versie die je gebruikt in de map Windows.old geschoven wordt.

In zulke gevallen is het dan ook beter de antivirus van te voren compleet uit te schakelen.
 
Je zou de anti virus tijdelijk kunnen verwijderen. Was bij mij niet nodig, maar dat zegt niets natuurlijk.
Anders zou je nog een iso bestand kunnen maken van de 1607 versie.
Kan vanavond wel kijken waar ik hem vandaan had,omdat ik die bij een paar andere computers hebt moeten gebruiken.

--- Update ---

Ik heb even gezocht en heb het terug gevonden.
Hier kun je een iso bestand downloaden in verschillende talen, ook kun je kiezen voor 32 of 64 bits, je moet wel de rechter vak download kiezen. Als je de iso op de computer hebt staan kun je hem gewoon naar de usb stick kopieren en dan gebruiken, wel even opletten, als hij voor de eerste keer gaat opstarten de stick direct verwijderen (dit zal als het goed is binnen 15 minuten gebeuren)
Als je de stick hebt verwijderd heb je binnen 30 minuten de 1607 versie erop staan, je moet dan alleen nog even updaten naar de laatste 14393.689 versie.

http://windowsiso.net/windows-10-is...nniversary-update-1607-iso-download-standard/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje late reactie van mijn kant, maar beter laat dan nooit:

Ik heb de PC volledig opnieuw geïnstalleerd vanaf installatieschijf. Dit heeft de genoemde problemen opgelost. Geen idee wat het probleem precies was, maar nu werkt het in ieder geval.
 
Maak niet uit dat je laat reageert, zoals je zelf al zegt beter laat dan nooit.
Oke goed om te horen dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan