• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Drivers AMD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
Windows 10 Home 10.0.1493 Build 14393 Intel Core i7 4790 CPU 3.60GHz

Het gaat niet goed tussen AMD en Adobe Premiere Elements 13
Als ik de computer aanzet krijg ik sinds 25 januari onderstaande melding. Ontdekt in het Logboek, werd op die dag voor het eerts gemeld.

Radeonsettings.exe Ongeldiger installatiekopie
C:\WINDOWS\SYSTEM32\atiadlxx is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatie media of neem contacht op met de systeembeheerder of software leverancier voor ondersteuning. Foutstatus 0x000012f.

Deze kan ik wegklikken en kan de computer gebruiken. Echter, ik wil een filmpje monteren met Elements. De software laad tot Player MediaCore.pm en stopt. Dezelfde melding als boven echter staat daar GPUSniffer.exe Ongeldige Installatiekopie. De computer moet ik hard uitzetten om deze melding van het scherm te krijgen.

Ook een melding. No AMD graphics driver is intalled, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for your AMD hardware.

In het register AMD CN:

UpdateDriver Time..... REG_SZ........ T(vijf rechthoekjes)A0624a-303996E
Die rechthoekjes zie ik nooit in de kolom Gegevens van het register!
De drivers proberen op te halen bij AMD maar tot nu toe krijg ik steeds de melding ongeldige RadeonSettings enz.
Waar zoek je de oplossing.
 
Zodat wij meer inzicht krijgen in de hardware die jij gebruikt, doe daarom het volgende: post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Misschien eerst eens volledige clean-up doen ( http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Uninstall-Utility.aspx ) van de AMD-drivers alvorens een propere nieuwe te installeren.
Wat ik meestal doe: eerst de juiste drivers zoeken en downloaden. Dan het "AMD clean uninstall utility" uitvoeren en daarna de internet verbinding uitschakelen.
Vervolgens herstart Windows en installatie van de juiste drivers voor de AMD Radeon kaart. Daarna pas internet terug inschakelen (dit opdat Windows ondertussen niet zelf een driver zou installeren). Kijk eens of deze methode wel soelaas brengt.
 
Je kunt ze er gewoon overheen gooien, werkt altijd.
Overbodige handelingen uitvoeren mag maar waarom?
En daarom de auto driver update uitschakelen......
 
De software van AMD, whql-win 10-64bit-radeon-software-crimson-relive-17.1.2-6feb gedownload. Installeren geklikt. Wordt uitgepakt maar zodra dat klaar is springt gelijk de waarschuwing RadeonSettings.exe-Ongeldige installatie kopie op het scherm, deze krijg ik alleen van het scherm door de computer geforceerd uit te zetten. Via start, afsluiten krijg ik de computer niet uit.
Deze pc>Lokale schijf C>AMD zie ik deze update staan. Er staan er meer van AMD alle setups krijg ik de waarschuwing van ongelde Radeon installatie kopie.

Zoek ik waar er wat in de bestanden van AMD gebeurd is. Deze PC> Lokale schijf C> Program Files>AMD>CIM> Log> installer tegen en installer.log 2107_2_9_16_9_43, 16_10_54 en 16_10_59 tegen en SetupCD met de datum van vandaag tegen.
De auto driver uitschakelen heb ik nog niet gedaan.

--- Update ---

Door AMD alles laten verwijderen. Krijg weer dezelfde waarschuwing op het scherm maar nu met de tekst ddu.exe Ongeldige installatie kopie inplaats van RadeonInstaller.exe.
Dus nog net zo wijs. :fury:

Het vervelende is ook als ik bij AMD op drivers zoek ben ik de driver AMD Radeon R7 200 Series nog niet tegen gekomen. Maar zoeken is niet mijn sterkste kant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zou de site moeten zijn voor jou AMD Radeon R7 200 Series.
Als je daar naar wilt zoeken, bent kun je beter via Google doen, dus gewoon zoeken op AMD Radeon R7 200 Series driver. dan kom je hier uit -> http://www.amd.com/en-us/markets/game/downloads
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zoekt in je computer met het idee er moet toch iets te vinden zijn.

Logboeken lokaal>Windows-Logboeken>Setup> Niveau Fout> 3 fouten met ! Open een fout daar staat een pad. Dat ben ik gaan volgen.

Melding van 1 van de 3 in het logboek
Kan Windows update niet installeren vanwege fout 2359302 (Opdrachtregel "C:Windows\system32\wusa.exe." "C:\Users\WimB\Downloads\windows10.0-kb3211320-x64_zo'n typische regel met heel veel letters en cijffers.msu".

Wusa.exe kan ik in de verkenner niet vinden wel yyyyyyyy8 y met punstjes erboven. Klik ik daarop krijg ik AMD>DcCache> en dan klik zo'n typische register regel.
De volgende regel in de Verkenner is yyyyyyyyerStore en klik ik daarop, Deze map is leeg.

In downloads kan ik niets van Windows terug vinden.

Nog even een vraag over de vorige post die rechthoekige blokjes in het register wat zijn dat foutjes en die yyyyy met puntjes.

--- Update ---

@Arie25

Ik heb inmiddels 4 keer spullen van AMD gedownload. Het opschoon programma gedraaid.

WHQL Win 10 64bit Radeon Software Crimson Relive 17.1.2-Feb6
Radeon-Crimson-Relive-17.1.2 MinimalSetup 170130
Radeon Crimson Relive 16-12.2-SATA-AHCI-Win10-win 8.1-Win7-64bit-Jan12
Non-WHQL-Win10-64Bit-Radeon-Software-Crimion-Relive-17.1.2-Jan25

Veel van deze downloads hebben een setup en als ik deze laat uitvoeren krijg ik steeds een melding Ongeldiger Installatiekopie C:Windows enz.

--- Update ---

Toch wel een beetje benieuwd wat 30-12-1899 betekend. Een flinke lijst en een flinke tijd terug. :biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk trouwens niet dat het aan AMD ligt, want er is hier een topic over de zelfde melding alleen met een ander programma. deze is van jou ->
Radeonsettings.exe Ongeldiger installatiekopie
C:\WINDOWS\SYSTEM32\atiadlxx is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatie media of neem contacht op met de systeembeheerder of software leverancier voor ondersteuning. Foutstatus 0x000012f.

Deze is van van de andere topic ->
Skype.exe - Ongeldige installatiekopie
C:\Windows\system32\uxtheme.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning. Foutstatus 0xc000012f.

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=110844
 
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow, om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Sfc /Scannow
Windows Resource Protection did not found any intergrity violation.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
on completed successfully
The opetation completed successfully.

Sfc /scannow
Windows Resources Protection did not find any integrity violations.

De melding RadeonSettings.exe Ongeldige installatiekopie niet gezien.
Echter
Adobe Premiere Elements meld.
Er is een niet-compatibel stuurprogramma voor de monitor aangetroffen. Werk het stuurprogramma bij voor een betere en snellere weergave.
Dat lukt nog niet.
Alles verliep erg vlot.

--- Update ---

Bij AMD de driver waar R7 200 Series in werd genoemd opgezocht.
Is AMD-Catalyst-15.11.1Beta-64Bit-Win10-Win8.1-Win7-Nov14
Het downloaden liep nu wel in een keer helemaal door.
Bij de ander downloads was dat niet het geval. Deze werden in: Deze pc>Lokale schijf C:> AMD gezet. Al die programma's hebben een setup, als ik deze aan klikte kreeg ik de melding Ongeldige Radeon driver.

De computer opnieuw opgestart, het scherm bleef zwart. Even geknepen billen.
De reset knop ingedrukt en de computer starte gelukkig normaal op.
Elements werk ook weer. Hulde en iedereen bedankt.

Hoe kan ik die 4 drivers die niet worden gebruikt het beste verwijderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onderstaande 4 downloads staan in: Deze PC>Lokaleschijf C:>AMD, deze heb ik niet kunnen gebruiken omdat de setups niet werkte, als ik deze laat uitvoeren krijg ik steeds een melding Ongeldiger Installatiekopie C:Windows enz.

WHQL Win 10 64bit Radeon Software Crimson Relive 17.1.2-Feb6
Radeon-Crimson-Relive-17.1.2 MinimalSetup 170130
Radeon Crimson Relive 16-12.2-SATA-AHCI-Win10-win 8.1-Win7-64bit-Jan12
Non-WHQL-Win10-64Bit-Radeon-Software-Crimion-Relive-17.1.2-Jan25

Selecteren en verwijderen kan ook maar is dat de beste methode.
Met die link verwijder ik toch ook AMD-Catalyst-15.11.1Beta-64Bit-Win10-Win8.1-Win7-Nov14, de download waarna alles werkte?
 
Die map c:/amd staan alleen de installatie-bestanden van je videokaart, niet de genstalleerde bestanden. Kan je gewoon via de verkenner verwijderen.
 
Je kunt toch alles verwijderen en dan de goede driver weer installeren.
 
Die 4 mappen die in: Deze pc>Lokaleschijf C: AMD staan kan ik selecteren in de verkenner en verwijderen. Heb wel eens gehoord of gelezen dat het beter is te uninstallen. Gaan we zo doen. Bedankt.

Alles verwijderen zou ook kunnen maar ik blij dat het goed werkt.
 
Dat laat je het staan, maar als je alles verwijderd en dan de goede driver erop zet moet het ook goed werken.
 
Ik maak wel filmpje met mijn Nokia Lumia 640XL telefoon Windows 10 besturing en de opname monteer ik met Adobe Premiere Elements 13. Normaal zet ik het filmpje gemoteerd via de verkenner, knippen en plakken weer terug in mijn telefoon. Dat ging voorheem als een speer. Dit werkt niet meer.
Nu is mijn computer ook met HijJackthis doorgelicht. Zie deze vraag Waar zoek je zoiets.

--- Update ---

Deze handeling ook regelmatig met mijn Samsung Tablet GT N8010 gedaan. Lukt ook niet meer.

--- Update ---

Op onze ASUS laptop ook met Windows 10 lukt het wel. Datakabel en telefoon zijn dan orde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lukt het nu dan wel op jou computer die een virus/adware had?
Of is de Asus een andere laptop?

Heb je Adobe Premiere Elements 13 al eens verwijderd en na opnieuw opstarten opnieuw gedownload?
Het kan zijn dat er bestanden zijn beschadigd door de virus/adware besmetting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan