• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verkenner (W10) loopt niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

loevestein

Nieuw lid
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
In de verkenner staat onder het lint een vak waarin het pad wordt opgenomen. Bij het starten van de verkenner gaat daar (erg traag) een groene balk groeien vanaf links. Als die bij het kruisje aan het einde van het vak is aangekomen blijft de situatie verder ongewijzigd (ook na zes uren!). Het venster eronder blijft leeg. Dit gebeurt ook als ik via instellingen bijvoorbeeld het venster met apparaten en printers wil starten. Ik kan dus ook niet meer bij die informatie komen.
Ik heb wat oude shortcuts naar enkele schijven en mappen in Quick Launch. Die gaan wl goed. Maar om nu van alles shortcuts in Quick Launch of Start te gaan opnemen ... (ik beschik over iets van twaalf partities voor verschillende specifieke doelen).
Het is verschrikkelijk lastig. Weet iemand een oplossing? Schijfcontrole heb ik al geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bedoelt dat jij een zoekfunctie invoert die begint te lopen en dat hij dan niet kan vinden?
Kies jij dan wel de goede partities uit? (de gene waar jij een bestand van zoekt)

--- Update ---

Kijk anders hier eens, hier vindt je een hoop informatie over het werken met verkenner,
misschien zit er iets tussen waardoor het wel werkt.
https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als jij dat nog eens voor heb met de groene balk dan dien je "ctrl+alt+del " te gebruiken en taakbeheer te openen om vervolgens de verkenner af te sluiten ook in de windows processen dien je de verkenner te sluiten ...wacht effe en start de verkenner terug op .
 
Fijn dat er mogelijkheden worden aangegeven. Helaas brengt het niets.
De groene balk begint meestal te lopen als ik een bestand of programma open uit de gevonden map, maar soms vind ik de hele map niet. Als ik een map gevonden heb is het meestal onmogelijk de sortering te veranderen, dat gaat de balk weer aan de haal.
Soms gaat het even goed, ook na het herstarten van de verkenner.

Ik heb ook gemerkt dat ik in het lint (Beeld) meestal niet de beschikking krijg over de knoppen in [Indeling], dus de soort pictogrammen of lijst. Die zie ik wel maar ze zijn lichtgekleurd en dus niet beschikbaar.
Het boek van Schoone heb ik in de kast, dat heeft tot op heden ook niets opgeleverd.

Een ander falen is dat ik, als ik een nieuwe map maak, na het wijzigen van [nieuwe map] in een naam in het beeld nog steeds dat nieuwe map zie. Ook het verplaatsen van een bestand naar een andere map levert geen bijgewerkt beeld. Het weggehaalde bestand staat nog steeds in beeld.

Ik snap er niets van. Problemen bij de vensters van opslaan en openen van programma's zijn er niet, die reageren altijd zoals het moet. Soms gebruik ik dat als uitwijk om ergens te komen.
 
ben jij wel de administrator want zo te horen heb jij volgens ik denk maar beperkte rechten ....
*eerder deelde je mee 12 partities te hebben .
bedoel je hiermee dat je deze 12 partities op 1 HDD heb staan !
of zijn deze 12 partities opgedeeld over meerdere schijven ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan