• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

5ghz wifi kanalen voor radar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Op de 5 ghz wifi band is een gedeelte voor radar gereserveerd. Als mijn router op zo,n kanaal zit wordt ie eraf gegooid en zie ik dat bij die kanalen in de router. Nu is het bereik in de 5 ghz niet zo groot. Hoe moet ik het dan verklaren dat er bij mij af en toe radar verkeer in de buurt zit?
 
Wat raar.
De 5GHz. band heeft een veel grotere en snellere bandbreedte, ideaal dus om media via het eigen netwerk te streamen.
Vermoedelijk dat de 5GHz band bij jouw op een ander kanaal beter functioneert.

Download en installeer de laatste gratis versie van
5614e280eaef2-inSSider_canned.png
inSSIDer Home via Chip.de - inSSIDer Home letzte Freeware Version

Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer"
maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation/inSSIDer Home

5614e546c225d-inSSider_dowload.png


Met inSSIDer Home is het mogelijk jouw draadloze netwerk in combinatie met die in de omgeving te zien.
Zo zie je onder andere of het veranderen van het uitzendkanaal verbetering kan brengen.

5614e883eb6dd-inSSIDer_Home.jpg
 
Ik had inssider al op mijn lapie staan. Het kanaal op 5 ghz heb ik al vast op 48 gezet. Buiten het radar bereik. Het was gewoon een vraag uit nieuwschierigheid. Niet dat ik een probleem heb. Ik verwacht in mijn buurt geen radar verkeer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan