• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sluimerstand Windows 8.1 uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik gebruik m'n laptop voornamelijk als desktopvervanger en heb slaap- en sluimerstand eigenlijk niet nodig.
Voorzover ik lees op internet kan ik behoorlijk wat ruimte op mijn ssd besparen als ik hiberfil.sys uitschakel. Alleen lijkt het of deze niet aanwezig is op C: (verborgen bestanden weergeven is ingeschakeld), terwijl in het afsluitmenu sluimerstand wel wordt vermeld.

589f0f07c2a8b-hiberfil.jpg


Voordat ik allerlei MS software er op los laat of handmatig via de opdrachtprompt iets doe, wil ik graag weten wat de beste manier is.
 
Kun je dat niet via energie beheer uitzetten?

--- Update ---

Ga als volgt te werk om te voorkomen dat de sluimerstand kan worden ingeschakeld:
Klik op Start en typ cmd in het vak Zoekopdracht starten.
Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Klik op Doorgaan wanneer dit wordt gevraagd door Gebruikersaccountbeheer.
Typ powercfg.exe /hibernate off bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
Typ exit en druk op Enter om het opdrachtpromptvenster te sluiten.
 
rechts klik op start en kies de opdrachtprompt(administrator) geef de opdracht POWERCFG /HIBERNATE OFF en klik op enter

sorry zag nu pas dat er al naar verwezen werd !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank jullie!
Scheelt me gelijk een heleboel schijfruimte.
 
graag gedaan ..
 
Ik had gelezen dat de schijfruimte die de sluimerstand inneemt overeenkomt met de grootte van het geheugen.
In mijn geval is dat 16 GB. Er is ongeveer 14 GB vrijgekomen.
 
da's dan mooi meegenomen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan