• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ik kan geen cd's afspelen op win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

weyde4

Junior lid
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
45
Waarderingsscore
0
wie weet raad

Ik kan geen cd's afspelen, als ik een muziek cd plaats gaat het groene lampje knikpperen en dat duurd 5 min en dan gebeurd er niets.
mijn besturings systeem is windos 10 dvd speler HL-DT-ST DVD-RW GSA-H60L ATA Device
er word aangegeven dat het apparaat corect werkt en in apparaten beheer is niets opmerkelijks te zien in Pinncle kan ik gewoon een dvd branden en dvd's zij ook af te spelen.
Wie weet raad.

bvd vr gr E.v.d.Weyde Hilvewrsum.
 
Kan je de cs's ook niet aanklikken via Deze pc en vervolgens afspelen?
 
Probeer de CD inderdaad te openen via Deze PC (dubbel klikken) Mocht Windows Media Player een error geven probeer het dan af te spelen met VLC Media Player of met Itunes.
 
Als ik dat doe via mijn pc en dan het station aanklikken, hij is dan 3 minuten aan het zoeken en dan niets meer terwijl de dvd gewoon automatish afspeeld dus aan het apparaat kan het niet liggen,

--- Update ---

geen van alle doet het vcl ook niet en met dvd geen probleem
 
CD laser kan het hebben begeven of de lens is vuil, als de CD's overal wel afgespeeld kunnen worden.
CD branden al geprobeerd?

Een tut maar is bedoeld als de hele speler niet werkt, maar toch.
http://windowsreport.com/cd-rom-not-working-windows-10/

Zou inderdaad eerst het bovenstaande uit die link proberen. Mocht je er niet uitkomen kan je misschien beter een nieuwe cd/dvd speler kopen. Die dingen zijn toch niet zo duur. En desnoods een 2e hands cd/dvd spelertje op de kop tikken.
 
het idiooten is dat de dvd het wel doet
 
Echt een antwoord geven doe je niet.
En die tips in de tut nagelopen?

Het zijn 2 verschillende golflengtes.

Koop een nieuwe, dingen kosten geen drol.
 
Zo idioot is dat niet. Een cd/dvd station heeft 2 lasers: 1 voor het lezen en schrijven van cd's, de andere voor het lezen en schrijven van dvd's. Het kan dus zijn dat een van beide lasers defect is.

Gaat het hier over een desktop pc of over een laptop?
Een nieuw cd/dvd station voor een desktop pc is zo gekocht en geplaatst. Die hoeft niet meer te kosten dan 15. Klik!
 
wist ik niet van de twee lasers leuk dat te weten, het gaat om een desktop.
 
Om wat voor computer gaat het hier? Een samengestelde desktop? Of eentje kant en klaar uit de winkel?

Oke in dat geval is het het makkelijkste om je cd/dvd speler gewoon te vervangen. Scheelt een heleboel werk.
Je hoeft er totaal geen computer expert voor te zijn.

Zorg er voor dat de pc van de stroom af is (alle kabels er dus uit) Druk nog een keer op de aan/uit knop om de overige stroom uit de pc te halen.
Zorg dat je niet je computer op een tapijt gaat openmaken. Haal de zijpanelen van de kast af. Bovenin aan de voorkant zit je cd/dvd speler. Haal de kabels er uit. Schroef het apparaat los en duw hem naar de voorkant van de kast.
(sommige systemen werken met een kliksysteem)

Nieuwe er in en alles stappen uitvoeren in omgekeerde volgorde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat dit de oplossing is bedankt voor de info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan