• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Openbare mappen Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapide

Junior lid
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Dag allemaal,

Sinds het aanschaffen van een nieuwe router met twee frequenties (Sitecom 2.4 & 5 GHz), heb ik problemen met het openbaar delen van mijn (nieuwe) muziekbestanden. Op mijn internetradio zie ik deze muziekbestanden niet direct terug. Na verloop van tijd (dagen/weken) verschijnen er steeds meer bestanden, maar ik kan er geen logica ik ontdekken. Voorheen gebruikte ik een US Robotics router met enkel 2.4 GHz waarbij deze problemen zich niet voordeden. Helaas liep deze steeds vast.

Graag jullie oplossing!
Jan
 
Vreemd, dit zou volgens niets uit moeten maken. Want bij Sitecom heb je 2 wachtwoorden 1 voor de 2,4 en 1 voor de 5 ghz.
Dus je bent niet op beide in gelogd.
Maar je zou eens kunnen kijken of het een oplossing is, om in te loggen op de router en daar de 5 ghz uit te zetten.
 
Dank voor je reactie. Eerst had ik alleen 2.4 ingeschakeld, daarna pas de 5. Op beide treedt het probleem op...
 
Je zou eens kunnen kijken of het wel werkt als je alleen het modem gebruikt en Sitecom even niet.
Ik heb al jaren een Sitecom en beviel altijd goed, alleen de laatste die nu heb vindt ik minder.
Steeds een onstabiel netwerk, ik heb toen in de router hardwareversneller uitgezet en toen was het goed.

--- Update ---

Welk modem gebruik jij trouwens?
Welke Sitecom type heb jij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hardwareversneller uitschakelen heeft geen invloed. Zonder router hebben we hier geen netwerk. 't Is een Sitecom WLR-5002.
 
Je moet toch ook een modem hebben van een provider?
Want hoe zit is aan gesloten bij jou?
 
Het werkt met een straalverbinding vanaf het huis van mijn moeder.
 
Wordt die straalverbinding wel ondersteunt in Sitecom?
Werkt de rest van de verbinding wel goed?
Kan het zijn dat er iets de verbinding verstoort?
 
Het probleem is niet die straalverbinding, dat contact is en blijft goed. Het probleem is lokaal en zit hem in de verbinding tussen mijn internetradio en de laptop met muziekbestanden en wellicht de router. k' Ben er nog steeds niet achter waar dit in zit.
 
Je zou eens kunnen kijken of dit aan staat -> Sitecom Cloud Security
Dit eens een 6 maanden proef versie, die staat volgens mij gewoon aan.
Hier vindt je informatie over de cloud security en wat het allemaal doet.
http://www.sitecomcloudsecurity.com/faq.aspx?language=nl-nl

Kan ook zijn dat de firewall van Sitecom jou internetradio bestanden tegenhoudt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn router heeft geen cloud security. Firewall uitschakelen heeft helaas ook geen effect...
 
Oke vreemd als ik op typ Sitecom zoek kom ik dat wel tegen.
Anders zou je Sitecom eens een mail kunnen sturen, misschien dat die nog een oplossing weten.
 
Vraag niet hoe het kan maar...
't Probleem is opgelost! Op een andere computer in het netwerk heb ik een niet gebruikte openbare map verwijderd (met Administrator rechten) en opeens zijn mijn openbare muziek bestanden weer direct zichtbaar pffff! In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Dan lag het dus ook niet aan de Sitecom router.
Het belangrijkste is dat het weer werkt.
Geen dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan