• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuw Systeem (Moederbord + CPU)

Status
Niet open voor verdere reacties.

_NZT_

Gewaardeerd
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
1.032
Waarderingsscore
0
Na aanleiding van veel problemen in mijn huidige systeem en ook dat mijn systeem al weer een behoorlijke tijd mee gaat ben ik van plan om naar een nieuw systeem over te gaan.

Ik ga mijn GTX 960 nog gewoon gebruiken, net zoals alle randapparatuur. Heb ook een aantal cases op het oog + modulaire voeding.
Enige vraag die voor mij nog overblijft is een moederbord + CPU. Ik wil iets hebben wat nog voldoet om games gewoon goed te draaien, maar super high end hoeft het allemaal niet meer te zijn. Mijn budget hiervoor is tussen de 350-400 euro.

Mijn oog was gevallen op:
- i5 7400 Kaby Lake
- MSI Z270 SLI Plus

Zat te twijfelen om voor een paar tientjes minder misschien toch de Asus H170 Pro Gaming te kiezen. Wat zouden jullie doen en zijn dit sowieso goede keuzes of zijn er toch betere keuzes?
 
Een z270sli moederbord bij een budgetprocessorkis inderdaad overkill? Neem gewoon een (veel) goedkopere B250. Staar je ook niet blind op dingen als "gaming"; zegt niks over de kwaliteit of geschiktheid voor gamen.
 
Heb me er even verder in verdiept en zie dat z270 chipset echt overbodig is voor mijn eisen en dat z170 eigenlijk ook al onnodig is. Ben gewoon even hardwareinfo aan het afstruinen even kijken naar een goede budget mobo voor 100 euro of minder.

Heb ik nog wel even een vraag wat betreft modulaire voedingen. Ik heb tot nu toe Cooler Master V series 550W en Corsair Rmx 550W op het oog. Wattage lijkt me voldoende (zelfs voor mijn huidige systeem). Zijn dit echter niet een beetje achterhaalde modellen? Ze komen uit 2015, maar zie niet veel nieuwere modellen die modulair zijn met dit wattage.

Zijn dit nog prima voedingen? Lijkt me wel toch? Had ook nog de Corsair RMi 650W gezien, maar 650W is eigenlijk alweer te veel en deze kost ook gauw 30 euro meer dan de andere twee modellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteindelijk MSI H270 Gaming M3 besteld. Ik heb geen Skylake processor, dus een 100-serie chipset moederbord kan ik de BIOS niet updaten zodat hij gereed is voor Kaby Lake. Met de cashback actie van MSI kom ik uit op 115 euro. Dat is een prima prijs denk ik zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan