• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lange(re) tijd moederbordlogo in beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Het valt me de laatste tijd op dat bij het opstarten van mijn desktop het logo van het moederbord steeds langer in beeld blijft voordat Windows 8.1 wordt gestart. Het lijkt wel wel of de hardwaredetectie langzamer gaat.
Kan dat komen door stof? De pc staat op een soort rolkastje op 25 cm. hoogte onder het bureau.
 
In het bios kun je meestal wel instellen dat je of het logo ziet, of de post schermen. Wijzig dat eens en kijk of je iets bijzonders ziet.

Mogelijk dat er een schijf op overlijden staat. Dan kan de detectie een flink stuk langer duren. Verder geen problemen met schijven, moeilijk lezen van bestanden, traag kopiren, of zo?
 
Nee, alle schijven zijn (volgens Crystal Disk Info) gezond, zowel de ssd als de interne en externe hd.
Snelheid is ook prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
SMART zegt niet alles, maar goed. Verder ook geen meldingen in de post schermen?
En blijft ie wel of niet lang hangen bij het detecteren van de schijven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder geen meldingen. Detecteren van schijven in Windows gaat ook normaal.
Zal 'm morgen eens open maken (is nu in gebruik) en voorzichtig ontstoffen.
 
Ik bedoel het detecteren in het bios.
 
Dat zie ik niet voorbijkomen, omdat enkel het logo in beeld komt.
Maar omdat alles wel goed werkt, lijkt me dat in orde.
De pc is drie jaar oud en wordt dagelijks gebruikt, maar niet vaak voor activiteiten die veel schijfactiviteit vereisen.
 
Veel succes dan maar...
 
Pas eergisteren de tijd gehad om e.e.a. uit te blazen en te stofzuigen.
Er zat inderdaad wel een heel dun laagje fijnstof op de diverse onderdelen, maar het viel me eigenlijk heel erg mee.
Enfin, na reiniging start de pc inderdaad sneller op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan