• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Onjuist keuzescherm bij opstarten dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Bij wijze van experiment heb ik een Dualboot van 2 Windows 10 versies op mijn Laptop genstalleerd (1 Full- en 1 Light versie). Dat werkt aardig, maar toen ik een wijziging in de bestandsgrootte van 2 partities doorvoerde, is het keuze-opstartscherm voor de versie keuze veranderd van de Windows 10 modus naar de Windows 7 modus (zwart/wit scherm). Op zichzelf is dat niet zo erg, maar ik zou het keuze scherm toch liever in de Windows 10 modus te zien krijgen. Wie kan mij helpen om de Windows 10 modus weer terug te krijgen? Ik hoor het graag en ben benieuwd,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
Hallo beste mensen,

Ik kan jullie melden, dat het probleem al is opgelost. Ik vond het programmaatje " EasyBCD2.3", daarmee (vraag niet hoe), heb ik het kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oke mooi zo :biggrin:
Bedankt voor het melden.
 
Zou je willen zeggen hoe je de dual boot (2 x win 10 op 2 harde schijven ) voor elkaar heb gekregen?
 
Hallo mvd1968,
Een dual boot op twee harde schijven kan ook, maar ik heb een dual boot op n harde SSD-schijf van 120 GB. Dat doe je zo: Eerst 2 partities maken voor 2
Windows(10) installaties. De grootte van de partities afhankelijk maken van de hoeveelheid van programma's wat je in het betreffende systeem wil zetten. Beide Windows-installaties na elkaar op iedere partitie apart installeren. Windows maakt er dan vervolgens een dual boot van, door het automatisch aanmaken van een keuze-opstartscherm.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk hebt kunnen maken.,
Groet,
Cor Jansen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EasyBCD is ook heel handig bij een dual-boot van Windows en Linux. De bootloader van Windows is vele malen fraaier dan Grub.

Wat mag ik me voorstellen bij een Windows 10 Light versie (of is het Lite)?

58a4f6cd8b01c-A12nL.png
 
Sorry mijn Engels is belabberd; ik bedoelde Lite of Light. Wat is het verschil? Ik bedoel qua inhoud aan geinstalleerde programma's....
 
de Windows 10 lite heeft bijvoorbeeld geen edge of cordana ... er zijn nog meer zaken die dus weg gelaten zijn in de lite versie ..
ook zou er minder inbreuk zijn betreffende de privacy ....( dit is echter nog niet bewezen )
 
Hoi Emi,

Ik heb geen originele Windows 10 Lite als Dual Boot geinstalleerd, maar ik heb mijn 2e genstalleerde Windows 10 zo genoemd omdat ik er alleen de aller noodzakelijkste programma's in heb genstalleerd om deze licht en snel te houden. Dat is volgens mij ook redelijk gelukt....

Groetjes,
Cor
 
ok this me duidelijk wat je bedoeld ....
 
Waar vind ik een Windows 10 Lite ISO bij Microsoft, waar is het vanaf geleid en wat kan ik met mijn retail product key (voor Windows 10 Home) ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ISO voor Windows 10 Lite vind je volgens mij niet bij Microsoft. Lees de volgende reacties en dan wordt je waarschijnlijk wel duidelijk dat ik met Windows 10 Lite heb bedoeld.

--- Update ---

Hallo EvC,

De ISO voor Windows 10 Lite vind je volgens mij niet bij Microsoft. Lees de voorgaande reacties en dan wordt je waarschijnlijk wel duidelijk dat ik met Windows 10 Lite heb bedoeld.

Groet,
Cor Jansen

--- Update ---

dat = Wat
 
met je retail key Windows 10 home kun je tot 1000 x een nieuwe instal doen op 1 computer maakt niet uit of je nadien hardware vervangt ...de Windows 10 Lite is nergens te downloaden en werd enkel voor Raspberry Pi 2 en Minnowboard Max ontwikkeld .

*op sommige pay servers staan ook Windows(en) 10 die men bewerkt hebben tot een Lite versie ...
 
Ik wil graag een Windows 10 Lite virtualiseren omdat ik een full Windows 10 zelden gebruik en het eigenlijk zie als onnodig schijfgebruik.
Vandaar mijn vragen welke wegen ik moet bewandelen.

--- Update ---

Kan ik met deze info aan de slag?

Iemand die dit heeft toegepast?
 
ik heb daar geen vertrouwen in ...
indien je de volledige versie van NTLite vast krijgt kun je ook zelf een Windows 10 Lite aanmaken ...
enkel de volledige versie geeft je ook de optie om onderdelen te verwijderen ....
 
Windows 10 NT Lite is nieuw voor me. Ik probeer het volgen maar zonder linkjes wordt het lastig om te doen wat ik graag wil.

Overigens raak ik van het topic verwijderd en wordt TS Cor daar misschien niet zo blij van?
 
het probleem van Truus is opgelost maar inderdaad we dwalen af ... zoek eens op NTLite (aan elkaar vast geschreven )
 
Ik wil wel graag doorgaan in dit topic als Cor het goed vindt en er actief wordt meegedacht. Verwijzingen met trefwoorden is te makkelijk.
Besef ook dat Linux mijn host is en hetgeen ik graag wil in een virtuele machine gerealiseerd dient te worden: op ISO basis dus.

Emi verwijst naar NTLite. Kan ik daar wat mee?
 
Hoi Ed, je kan de negentig dan versie van Windows 10 Enterpprise LTSBe via Microsoft krijgen.
Zonder Apps, zonder Edge, zonder Cortana

Je moet daarvoor wil inloggen met jouw MS-account en aangeven dat je ITC'er bent en je wil evalueren.
 
Ik ben geen ICT'er, Abe. Windows Long Servicing Branches is zeker interessant maar als particulier waarschijnlijk voor mij niet bereikbaar.

--- Update ---

Ben me aan het inlezen over Windows 10 LTSB of het als thuisgebruiker toch interessant is.

--- Update ---

Ik heb ingelogd de LTSB versie gedownload en genstalleerd in VMware zonder aan te geven dat ik een bedrijf heb. De ISO is 3,9 GB groot.
Ik zie Windows Edge en de Windows store en dat lijkt me niet de bedoeling.

58a63e9a8c143-Screenshot_%283%29.png


58a643cf40686-Schermafdruk_van_2017-02-17_01-27-53.png


--- Update ---

Het gedownloade ISO bestand heet zo:

58a676526b0aa-Schermafdruk_van_2017-02-17_04-59-49-1.png


--- Update ---

De aanduiding LTSB komt in het gedownloade ISO niet voor, en dat maakt dat ik twijfel of hetgeen ik ingevuld heb wel voldoende was: alleen de velden met een sterretje * dus.
Het leuke is - zo wordt geschreven - dat na 90-dagen evalueren, Microsoft wel gaat mekkeren voor een product key, maar zonder ook blijft functioneren.
Uiteraard wil ik dat graag testen. :smile:

Iemand een idee wat er nog gemist wordt?

--- Update ---

Met een oudere versie die elders gedownload kon worden is te zien dat er inderdaad wat gemist wordt.
Helaas update het niet op naar de huidige versie (of het wordt alsnog later aangeboden).

Wat houdt Microsoft voor mij verborgen om de huidige LTSB te kunnen downloaden?

58a7249180d1e-Screenshot_%281%29.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan