• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan geen domain naam invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennart121

Junior lid
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
39
Waarderingsscore
0
hallo allemaal,

ik heb een windows 2008 r2 server opgezet, en nu wil ik een domain toevoegen in maar dat kan niet, hij blijft grijs en kan hem niet eens aan kliken.

ik heb opgezocht op google naar het probleem ik heb wel wat dingen gevonden maar niet geholpen.
zag ook ergens iets over Client for Microsoft Network, maar op de website van microsoft geen download link hier van vinden.

ik kan wel pingen naar mijn server en krijg gewoon response.

alvast bedankt.
lennart.domain.png
 
Hoi Lennart,

:welkom: bij het NCF!!

Je wilt een server in het domein hangen als ik het goed begrijp. Is het zo dat je wel een domein controller hebt ingericht? En een domein hebt aangemaakt? Anders heb je niets om de server in te hangen.
 
heey rubensky,

dankjewel:D.

ik kwam er achter dat ik windows home heb geinstaleer en daarmee kun je geen domein invoeren.
dus ik heb nu windows ultimate sp1 geinstaleer en kan nu wel.
en ja ik heb een domein aangemaakt.
ik heb nu allen het probleem dat ik er niet inkom ook niet met een admin account hij zeg nu.

the following error occurred attempting to join the domain magnolia.

n attempt to resolve the dns name of a domain controller in the domain being joined has failed. pls verify this cleint is configured to reach a dns server that can resolve dns names in the target domain,
for more information about network troubleshooting, see windows help.

( ook apart is dat in me windows server 2008, is de domein magnolia.nl maar als ik met me windows wil connecten werkt magnolia.nl niet dan kan ik geen naam en wachtwoord invoeren, maar als ik gewoon magnolia doe dan kan ik dat wel)

--- Update ---

ik ga morgen op nieuw de server opzetten want nu kan ik niet eens meer proberen te inloggen en ik ben der klaar mee voor vandaag,
ragequitXD
ik ga kijken of ik iets verkeerds heb gedaan. en even kijken voor tut op youtube.
mocht je nu toch iets zien wat fout gaat ik hoor het graag
:D

lennart
 
Als je het echt wil leren zou ik je adviseren niet opnieuw te beginnen maar jezelf juist, met hulp van dit forum eventueel, door de foutmeldingen heen helpen. Daar leer je het meeste van.

Wat ik nu wel even van jou zou willen weten is welke roles and features je genstalleerd hebt op je domein controller (hierna te noemen DC). Heb je bijvoorbeeld wel een DNS en is er een DHCP scope?

2 Je probeert toch niet de DC waar je het domein op genstalleerd hebt in zijn eigen domein te hangen? Want dat gaat natuurlijk echt niet!
 
jouw domeinnaam - is die aan je fantasie ontsprongen of heb je de domeinnaam ook daadwerkelijk via een host aangeschaft?
 
het is een onderdeel van school opdrachten magnolia een het domeinnaam die we moeten gerbuiken.

ik heb DNS en ADDS zijn de 2 roles die ik het heb gegeven.

nee ik heb zover ik weet niet dc een eigen domein geven.
 
Heb je ook een DHCP scope gemaakt op die server? ik bedoel natuurlijk domain sorry abraham54. Het gaat hier natuurlijk om een server domain!
 
Adding a Client to a Server Domain


Connect a Computer to the Active Directory Domain - 2008
 
dankje voor de links, het is nu laat dus ga even relaxen,
maar ga er morgen weer mee aan de slag ik zal laten weten hoe het is afgelopen:D
 
Dat zou leuk zijn. Tip van mijn kant om het te leren: Maak een logboek van de fouten en zet de oplossing erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan