• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acronis True Image plots trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vragertje

Junior lid
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
87
Waarderingsscore
1
Ik maak al een paar jaar met Acronis True Image 2014 Images. Een Image maken duurde altijd ongeveer 10 minuten maar nu duur het bijna anderhalf uur. Waar kan dat aan liggen. Ik heb niets bijzonders gedaan.
 
Defecte harddisk?
Virus?
 
Werkt de rest van de computer wel snel?
Zo niet dan kan het zoals Weballey al aan geeft een virus zijn, dus scan dan eens met Malwarebytes.
 
Voor de rest werkt de pc goed en snel. Aan Malwarebytes heb ik niets, en een virusscanner is bovendien overbodig omdat het een Linux pc is. De HDD waar Linux op staat is niet heel veel gebruikt en vertoonde tot nu toe geen verdachte verschijnselen.

Ik deed dit:

- Interne HDD bijgeplaatst (nieuw gekocht)
- Met True Image 2014 een Image gemaakt van het Linux OS. Duur: 1uur 47 minuten (voorheen duurde dit 20 minuten).
- De sata kabel waarmee ik de interne HDD aan het moederbord gekoppeld had, van een sata 3 poort naar een sata 6 poort overgezet.
- Opniew een Image gemaakt met Acronis. Het duurde even lang.
 
Het is mij niet helemaal duidelijk of het om dezelfde schijf gaat, bij 10/20/anderhalf/1:47.

Image gemaakt met een acronis bootcd? Ook niks aan de instellingen veranderd, bijvoorbeeld hogere compressie?
 
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "bij 10/20/anderhalf/1:47"
 
Tien minuten, twintig minuten, anderhalf uur, 1 uur 47 minuten. Verschillende tijden bij eerste en tweede post. In de tweede post heb je het verder over een nieuwe harddisk. Als de nieuwe schijf veel groter is dan de oude, en je maakt een bit-voor-bit backup, dan is het wel logisch dat het veel langer duurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
simpel toch aangezien jij in 2 berichten 4 verschillende tijden aangeeft ...
in bericht #1 zou dit eerst maar 10 minuten geweest zijn .. en opeens anderhalf uur .. dan in bericht #4 spring je naar 1 .47u terwijl het voorheen maar 20 minuten zouden geweest zijn ...wat dus weer verschilt met bericht #1

*zag juist dat er al gereageerd was ..sorry voor het dubbeltje !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het zo duidelijker:

Het betreft een pc waarop ik een paar dagen geleden met veel zorg Ubuntu 16.04.2 LTS heb geinstalleerd.

Ik handelde alsvolgt.

- Interne data HDD bijgeplaatst (nieuw gekocht)
- Met True Image 2014 een Image gemaakt van Ubuntu en deze image door Acronis weg laten schrijven (zonder compressie) naar de data HDD. Duur: 1 uur en 47 minuten (voorheen duurde dit hooguit 20 minuten).
- De sata kabel waarmee ik de interne HDD aan het moederbord gekoppeld had van een sata 3 poort naar een sata 6 poort overgezet om te zien of dit de genoemde tijd kan verkorten.
- Opnieuw een Image gemaakt met Acronis. Duur: ook 1 uur en 47 minuten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het wordt alleen maar warriger. Je zegt nog steeds niet waarvan en waarnaar je precies een backup maakt en hoe groot de respectievelijke schijven zijn.
 
Het wordt alleen maar warriger. Je zegt nog steeds niet waarvan en waarnaar je precies een backup maakt en hoe groot de respectievelijke schijven zijn.

Ik weet echt niet hoe ik het duidelijker zou kunnen beschrijven dan ik deed.

De HDD waarop het OS is geinstalleerd is 915 GB. Het OS neemt hierbij slechts 16 GB in beslag. De data HDD is 500 GB.
 
Dan geef ik het op.
 
vraagje je Data schijf is toch niet een 2de partitie .. opdezelfde schijf als je OS ..
 
De dataschijf is een interne HDD die ik heb bijgeplaatst. Dus het OS staat op de ene HDD en het image op de andere, de data schijf.
 
vervang dan eens de kabels ...volgens mij ligt het daar aan ..
maak ik hier van mijn Windows 10 een image aan met de acronis dan selecteer ik dus ook de dor het systeem gereserveerde partitie , de C (Win10) en de herstelpartitie na de C ....in het totaal is de C 50GB en duurt het aanmaken van de image 45 minuten ..
deze word dan opgeslagen op een externe schijf
 
Ik heb het OPGELOST door de partitie waarop het OS staat (1000 GB) te verkleinen tot 68 MB. Daarna kostte het maken van een Image van het OS slechts 4 minuten!

Iedereen bedankt voor het meedenken!

P.S. Wel heb ik ditkeer niet Acronis True Image gebruikt maar RedoBackup want dat is IETS sneller dan Acronis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan