• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbb

Junior lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Onze PC wil ineens niet meer opstarten. Het systeem verzamelt de problemen en geeft hierbij de code SESSION1 INITIALIZATION FAILED. Dan krijg je het scherm 'automatisch herstellen'. Als ik dan klik op 'geavanceerde opties' en vervolgens op 'problemen oplossen' en vervolgens weer op 'geavanceerde opties' krijg is de volgende mogelijkheden
1. Systeemherstel. Ik heb geen herstelpunt, dus dat werkt niet.
2. Herstellen met installatiekopie. Die heb ik niet, mijn dochter heeft Windows 10 bij de introductie gedownload via internet.
3. Opstartherstel. Werkt ook niet, dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.
4. Opdrachtprompt. Ik weet niet hoe dit werkt. Ik heb wel diverse opdrachten die ik in allerlei hulpforums vond uitgeprobeerd, maar dat heeft ook geen effect.
5. Opstartinstellingen. Zelfs het opstarten in de veilige modus werkt niet. Ik heb de printer en de dvd-brander al losgekoppeld, alleen muis, scherm en toetsenbord zitten nog aan de pc gekoppeld. Ik heb ook de batterij uit het moederbord gehaald en na een paar minuten weer teruggeplaatst.
6. Teruggaan naar vorige versie. Kan niet, Windows 10 zit er al 1,5 jaar op en dat werkt maar een maand.

Wat nu? Ik heb dit probleem een keer eerder gehad en toen heb ik de PC via Systeemherstel weer aan de praat gekregen, maar nu lukt echt niets.

Onze PC is al vrij oud, een jaar of 8. Ik vermoed dat daar de oorzaak van het probleem zit, dat hij niet alle updates meer aan kan. Maar ja, daar heb ik nu even niets aan. Wie kan er in begrijpelijke taal uitleggen wat het probleem op kan lossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk in het bios of de harddisk daar nog vermeld staat.
 
Ja, de harddisk staat daar, als eerste in de rij.

--- Update ---

Kunt een herstel stick maken op een andere computer.
https://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Hoe groot in jou pc trouwens.
Voldoet hij wel ruim aan de vereisten?

Groot genoeg voor een gezinscomputer: 640 GB harddisk (ik zag overigens dat hij van juli 2010 is, valt dus nog mee).

Ik ga n van de kinderen vragen of zij op hun laptop zo'n herstelstick kunnen maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat dacht je ervan om de originele Windows DVD erbij te pakken, daarmee op te starten en je probleem op te lossen?
 
Wat dacht je ervan om de originele Windows DVD erbij te pakken, daarmee op te starten en je probleem op te lossen?

Kan niet. Toen ik deze pc kocht, zat W 7 erop. Toen 10 uitkwam, heeft mijn dochter hem er via internet op gezet.

--- Update ---

Kunt een herstel stick maken op een andere computer.
https://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Hoe groot in jou pc trouwens.
Voldoet hij wel ruim aan de vereisten?

Bedankt voor je link! Ik heb uiteindelijk ontdekt hoe ik mijn bestanden alsnog via opdrachtprompt -notepad naar een externe harde schijf kon kopiren. Daarna heb ik de schijf geformatteerd, ook via opdrachtprompt (ben ik echt een fan van geworden??). Mijn zoon heeft via je link Windows op een USB stick gezet en daarmee kon ik Windows probleemloos herinstalleren.

Nu alleen nog even wat programma's opnieuw installeren, maar dat zal geen problemen geven, dat is me altijd nog gelukt.
 
Mooi dat het via de link is gelukt.
 
Hallo Wbb,

misschien er toch aan denken om in de toekomst gebruik te maken van een image program (Aomei backupper) zal je later veel kopzorgen besparen

mvg
Willyke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan