• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbell1

Discover the ultimate in relaxed romance with the
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
406
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik probeer de Lenovo G50-80 laptop van mijn zus te herstellen, maar het wil niet lukken.
2 weken geleden wou hij niet normaal werken met de originele harde schijf van de laptop, bleef constant hangen, dus ik had hem teruggezet op fabrieksinstellingen, maar dit wou ook niet helpen.

Vervolgens heb ik uit een oude laptop de harde schijf ervan eruit gehaald en in de Lenovo aangesloten en vervolgens Windows 10 Pro erop genstalleerd en alles werkte toen naar behoren. Laptop bleef niet hangen, ging heel snel.
Tot gisteren ging alles goed, plotseling kreeg de laptop de melding 'A disk read error occured Press Ctrl+Alt+Del to restart'. Telkens dezelfde melding bij het opstarten. Ik heb in de BIOS gekeken en de harde schijf wordt gedetecteerd, dus daar kan het niet aan liggen.

Dan heb ik geprobeerd om via een bootable usb Windows 10 erop te zetten, maar dan krijg ik een blauw scherm met Recovery 'Your PC/Device needs to be repaired'.

Kan iemand helpen? Alvast bedankt
 
Is de schijf niet kapot gegaan?
Misschien was Windows 10 te zwaar voor de oude schijf.
 
ik moet aannemen dat je dat merkwaardige kleine gaatje links ontdekt hebt om in de UEFI te komen. Bij mijn Lenovootje duurde het een tijdje voor ik daar precies achter kwam. Het (on)geluk zit soms in een klein hoekje. Ik denk niet dat Windows 10 "te zwaar"is, in tegendeel. Heb je er een handleiding bij?
 
Neen, geen handleiding.
Het was een Hitachi schijf van 320GB, ik dacht dat Hitachi toch wel wat aankon.
Ik kan proberen een nieuwe schijf te kopen, hopen dat hiermee het probleem is opgelost.
Ik dacht dat ik deze schijf nog wel kon redden... Als ik Windows 7 probeer erop te zetten, dan blijft hij hangen bij 'Setup starten'.
Daar kom ik dus ook al niet mee verder.
 
Hoe oud is die schijf dan? Je had het over een oude schijf, maar misschien is hij pas enkele jaren oud.
 
vrij makkelijk te vinden als je zoekt met "handleiding lenovo G50-80", o.a. hier
https://www.gebruikershandleiding.com/Lenovo-G50-80/preview-handleiding-754284.html
Ik kreeg nog geen reactie op dat geheime gaatje aan de linker zijkant van de laptop
aouecz.jpg

(let op: nummering pdf-bladzijden is anders dan de handleiding zelf)
het gaat dus om meteen bij opstarten de Novo-knop met paperclip enige tijd in te drukken, dan kom je in de UEFI (ook erg vel ruzie mee gehad, vandaar)
 
vrij makkelijk te vinden als je zoekt met "handleiding lenovo G50-80", o.a. hier
https://www.gebruikershandleiding.com/Lenovo-G50-80/preview-handleiding-754284.html
Ik kreeg nog geen reactie op dat geheime gaatje aan de linker zijkant van de laptop
aouecz.jpg

(let op: nummering pdf-bladzijden is anders dan de handleiding zelf)
het gaat dus om meteen bij opstarten de Novo-knop met paperclip enige tijd in te drukken, dan kom je in de UEFI (ook erg vel ruzie mee gehad, vandaar)

Dat had ik nog niet geprobeerd.
Wat moet ik doen als ik in de UEFI zit?
 
Beter niet aan mij vragen, maar hopen dat er een deskundige hier naar kijkt!
Handleiding al opgehaald ?(en bladzijden over het opstarten uitgeprint?)(die tekst met plaatje had je niet hoeven herhalen...)
 
Bij mijn Lenovo dient dat knopje om de schijven helemaal leeg te maken dus om de computer weer echt maagdelijk te maken
 
Ik heb alle opties geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Denk gewoon dat de HDD dood is, even nieuwe kopen en zien wat dat geeft
 
een SSD van 240 GB moet voor je zuster zeer ruim voldoende zijn! Crucial of iets dergelijks.
 
Nieuwe harde schijf in gezet en ik wil weer opstarten via usb, maar krijg weer de melding 'your pc/device needs to be repaired'. Ik ben ten einde raad :(
 
Een van mijn laptop's is ook een G50-80, welke foutmelding krijg je verder bij die melding?
Hoe is nu je boot volgorde?

Heb je het geheugen van de laptop getest?
En heb je de bios al eens op default gezet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe harde schijf in gezet en ik wil weer opstarten via usb, maar krijg weer de melding 'your pc/device needs to be repaired'. Ik ben ten einde raad :(

Indien een UEFI systeem, stick is gemaakt met Rufus en bootable voor MBR en UEFI?
Die melding krijg je als die 2 niet overeenkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan