• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Help, USB stick reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

NAM

Junior lid
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
33
Waarderingsscore
3
Ik heb op een 32GB USBstick een aantal oude gedigitaliseerde super 8 filmpjes staan. Deze stick zit altijd in mijn smart tv zodat ik deze eenvoudig kan afspelen. Sinds vorige week echter kon ik de filmpjes op de tv niet meer vinden, waarom is mij niet bekend omdat er bij mijn weten niets mee is gebeurd. Vervolgens heb ik de stick in mijn pc gestopt. Op de pc geeft verkenner aan dat er een "verwisselbare schijf (D) is echter als ik deze probeer te openen dan krijg ik de melding "plaats schijf of een ander geschikt medium in Verwisselbare schijf (D)". Wel krijg ik het icoontje voor het veilig verwijderen van een usb apparaat. Blijkbaar ziet de pc wel dat er iets op de usb poort is aangesloten maar wordt het niet als opslagmedium herkend. Ik vrees dat de stick is beschadigd.
De filmpjes op de stick zijn voor mij waardevol en niet meer opnieuw te digitaliseren dus zou het erg jammer zijn als deze verloren zijn gegaan. helaas heb ik geen backup omdat ik de stick als veilige backup beschouwde.
Is er een manier om de data alsnog tevoorschijn te halen?
 
Hallo NAM, allereerst welkom hier op het forum!

Een usb stick is ook niet een veilige backup, omdat die helaas ook stuk kunnen gaan.
Je zou eens kunnen kijken of het met recuva lukt.
https://www.piriform.com/recuva

--- Update ---

Ik vond dit nog, misschien kun je er iets mee ->
Als de stick wel een driveletter heeft gekregen, kan je proberen de stick eens op fouten laten controleren.
Usb-stick ==> rechtermuisknop ==> eigenschappen ==>tabblad extra ==> nu controleren op fouten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo NAM, allereerst welkom hier op het forum!

Een usb stick is ook niet een veilige backup, omdat die helaas ook stuk kunnen gaan.
Je zou eens kunnen kijken of het met recuva lukt.
https://www.piriform.com/recuva

--- Update ---

Ik vond dit nog, misschien kun je er iets mee ->
Als de stick wel een driveletter heeft gekregen, kan je proberen de stick eens op fouten laten controleren.
Usb-stick ==> rechtermuisknop ==> eigenschappen ==>tabblad extra ==> nu controleren op fouten.
Bedankt voor je reactie, dit ga ik zeker proberen en ik zal het resultaat melden.
 
Oke we wachten het af.
 
Ik heb het met recuva geprobeerd maar helaas, ik krijg de melding "unable to open drive"
Ook met de controle op fouten krijg ik de melding "Kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang tot de schijf is"

Verwisselbare schijf (D) is wel zichtbaar in verkenner en ik krijg ook het icoontje voor veilig uitwerpen maar blijkbaar kan ik de schijf niet openen. Rara?
 
Maar als je via verkenner op de D gaat staan rechter muis knop en dan kiest voor eigenschappen.
Als je dan kijkt onder hardware staat er dan apparaat werkt correct?
Kun je zien onder algemeen hoeveel er in gebruik is op de stick?
 
Ja, dan staat er Dit apparaat werkt correct. Bij algemeen staat Gebruikt: 0 en Beschikbaar: 0.

Normaal als ik een asb stick gebruikt wordt automatisch een venstertje geopend met een aantal opties wat te doen met de stick. Dat gebeurt bij deze stick niet. Ga ik vervolgens naar verkenner dan staat hij er wel als schijf D.
 
welke bestandssysteem word er vermeld bij deze stick ....
 
ben je in het bezit van de aomei partition assistant pro ... indien zo kun je via properties ( eigenschappen ) >partition info achterhalen welke bestandsysteem er werd toegewezen aan deze stick .
echter vrees ik er voor dat er niets anders op zal zitten dan deze stick te formateren ...
nadat deze geformateerd is kun je deze nog eens scannen met iCare Data Recovery Pro* (**groene download button ..code staat er onder vermeld )

--- Update ---

**voor de beheerders en medewerkers ...deze 2 tools staan vrij te downloaden via techno360 zodus is dit geen overtreding betreffende het regelement ...
 
Bedankt voor het meedenken!
Ik ben niet zo bekend met dit alles en een beetje huiverig om te formatteren. Het lijkt mij dat ik dan de data zeker kwijt ben. Toch zal ik iets moeten doen dus ga ik het er op wagen. Nog wel eerst een vraag: ik werk nog met een vista laptop, werken genoemde programmas hierop?

Ik zie nu dat de giveaway code van Icare data recovery pro slechts geldig is tot 3 januari 2017, dus gaat het mogelijk niet lukken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan icare data recovery pro nog steeds installeren ...alhoewel je bij het ingeven van de code een foutmelding krijgt zul je wel effectief de pro verkrijgen ..zie afbeelding ..ik heb deze juist geinstalleerd op een virtuele Window 10
*je zou deze ook moeten kunnen gebruiken op de vista ...

58a75c46936d3-Ashampoo_Snap_2017.02.17_21h22m11s_001_.png


--- Update ---

let op : je dient bij gebruik van de icare data recovery pro de gevonden bestanden naar een andere opslag media te laten wegschrijven ..dit mag een nieuwe map zijn op je C schijf

--- Update ---

indien je de stick formateerd en er niets anders op weg schrijft dan is de kans ruim 99% op recovery van de bestanden ...
zelf al eens toegepast op een HDD van 1tb waarop 750 gb aan data stond ...ik verkreeg zo goed als alles terug .
 
Ik ga het proberen maar kan dit pas a.s. zondag. Ik laat het resultaat weten.
Je zegt dat ik naar een andere opslagmedium moet wegschrijven. Ik heb mijn harde schijf gedeeld in een C en E schijf, C voor vista en E voor mijn data. Kan dit dan op E of moet ik een andere USB stick gebruiken (dus naast de verdachte stick nog een extra?
Correctie:
Na nogmaals je antwoord gelezen te hebben begrijp ik dat het in een nieuwe map op E kan. Sorry voor de onodige vraag.

--- Update ---

Ik heb toch nog even geprobeerd te formatteren maar dat lukt niet. IK krijg de melding "Er bevind zich geen schijf in station D. Plaats een schijf en probeer het opnieuw" De usb stick zit er toch echt in.
Rara?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
word hij gezien door de aomei partition assistant ..dan dien je eerst na te gaan welke bestandsysteem er werd toegewezen ...
en zul je deze een andere bestandsindeling moeten geven ...maar ik vrees er voor !
 
Ja, dan staat er Dit apparaat werkt correct. Bij algemeen staat Gebruikt: 0 en Beschikbaar: 0.

Normaal als ik een asb stick gebruikt wordt automatisch een venstertje geopend met een aantal opties wat te doen met de stick. Dat gebeurt bij deze stick niet. Ga ik vervolgens naar verkenner dan staat hij er wel als schijf D.

Het lijkt erop dat hij dan toch stuk is of dat de aansluiting beschadigd is.
Maar we wachten wel af wat de tool van Emi doet, mogelijk dat dat wel werkt.
 
Ik heb Icare geinstalleerd. Het formatteren lukt niet dus heb ik Deep scan recovery geprobeerd echter zie ik geen enkele partititie, zelfs de eigen harde schijven C en E niet. Doe ik iets niet goed?
Vervolgens heb ik AOMIE Partition Assistancege installeerd en daarop zie ik alleen schijf 1 onderverdeeld in schijven C en E en nog een WinRE, maar niet de USB schijf D.
Ook heb ik de AOMEI Dynamic disk manager geinstalleerd. Hetzelfde resultaat.
Ik weet niet hoe verder te gaan.
 
oeps blijkbaar ziet dus ook aomei de usb stick niet en dan eindigt het hier ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zou nog een optie kunnen zijn om de bestanden terug te halen ->

Repareren van een kapotte USB-stick
De kans is groot dat er sprake is van fysieke schade wanneer de stick helemaal niet wordt erkend. De kans is dan groot dat het controlemechanisme in de stick zelf is beschadigd. Vaak is de flashchip dan nog wel intact waardoor de informatie op de stick nog wel te achterhalen is. U kunt bijvoorbeeld met een zogeheten NAND flash reader de flashchip lezen. De meeste computerwinkels hebben een NAND flash reader, dus daar kunt u terecht om de informatie van uw USB-stick te laten lezen.
 
Ik moet het dus blijkbaar opgeven. Helaas!

--- Update ---

Er zou nog een optie kunnen zijn om de bestanden terug te halen ->

Repareren van een kapotte USB-stick
De kans is groot dat er sprake is van fysieke schade wanneer de stick helemaal niet wordt erkend. De kans is dan groot dat het controlemechanisme in de stick zelf is beschadigd. Vaak is de flashchip dan nog wel intact waardoor de informatie op de stick nog wel te achterhalen is. U kunt bijvoorbeeld met een zogeheten NAND flash reader de flashchip lezen. De meeste computerwinkels hebben een NAND flash reader, dus daar kunt u terecht om de informatie van uw USB-stick te laten lezen.
Dat ga ik nog proberen.
 
Dat zou mogelijk jou laatste redding kunnen zijn.
Hopelijk dat het lukt.
Mocht je de data terug krijgen maar dan bijvoorbeeld 2 usb sticks aan, dan heb je altijd een extra reserve stick.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan