• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe Game PC ~1200,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sairento

Gevestigd lid
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
336
Waarderingsscore
0
Hey mensen!

Wil graag een nieuwe game PC samenstellen. Speel vooral CS:GO, dus een sterke CPU is prio.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1200 euro. Kan altijd wat bij als het niet helemaal uitkomt.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers, headset

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Games

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
CS:GO, WoW, GTA V, eventueel nieuwere games, maar vooral CS:GO

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
SSD (hoeft niet al teveel), 16gb ram, verlichting in behuizing is leuk. Goede i5 of eventueel i7. Nogmaals, graag een krachtige processor. Eventueel voor stream mogelijkheden.

2. Randapparatuur:

- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Win10

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Zit in principe inbegrepen in de 1200 euro, maar als het moet ja.

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, eventueel 2 in de toekomst

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Ja

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Jullie de beste deal, zolang het maar geen pauper zaak is.

--- Update ---

Aangezien ik mijn post niet kan editen:

- Richtlijn is 1200 euro, maar als het meer kost is dit ook mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Lange Pier ik heb wat aanpassingen gedaan op jou systeem:

https://azerty.nl/basket/?code=YTox...2MTtpOjE7aTo3Mjg2Mjk7aToxO2k6MTk1ODE0O2k6MTt9

- Ik heb de W10 eruit gelaten aangezien ik waarschijnlijk nog een licentie heb liggen via mijn school (handig) en anders de link van jou gebruik.
- Andere grafische kaart erin gezet
- Voeding van 500W voor wat meer speling
- Hardeschijf van 2TB
- Ander kastje

Denk je dat met de componenten die ik heb toegevoegd deze PC compatibel is/geen bottlenecks heeft? Misschien nog een schijfstation erin??

--- Update ---

Oh trouwens is die voeding die ik erin heb gezet modulair?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er prima ui en je zou er een DVD drive kunnen bijdoen idd, kosten geen drol.
Meeste gebruiken alleen nog USB sticks vandaar dat die er niet bij zat.

En je hebt nu voor 2 jaar garantie incl. montage, je hebt sowieso minimaal 2 jaar garantie, overigens.
 
Ik weet dat er meer lanes beschikbaar zijn.

Dan nog kan je een mATX adviseren wat 25,- goedkoper is, bijv: https://azerty.nl/product/gigabyte/2541696/ga-h270m-ds3h-1-0-motherboard
Ook al wil je dezelfde chipsets als jouw advies en ATX bord had je genoeg keus, bijv: https://azerty.nl/product/gigabyte/2541689/ga-h270-hd3-moederbord-atx
En zelfs met meer lanes en features met de Z270 chipset ATX bord van MSI of ASrock heb je keus, bijv:
https://azerty.nl/product/msi/2541869/z270-a-pro-moederbord-atx
of
https://azerty.nl/product/asrock/2548430/z270-pro4-moederbord-atx

Als het om de lanes verdeling gaat zal je ook de Z170 kunnen nemen voor betere verdeling dan de x16x4 met de H270
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet een Kaby Lake?
Nieuwste Intels zijn van de 7e generatie.

En je hebt een overclockbare CPU maar niet een bord ervoor, kan wel via omwegen maar toch.
Alle borden met een Z chipset kunnen het makkelijk.
 
Verder ook een vreemde keuze. Als je wilt gamen, steek je liever meer geld in de videokaart dan een overbodige i7. Dus b250 (of h270) moederbord, i5 7400 of 7500 processor, en een gtx 1070 videokaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is verder ook voor stream mogelijkheden, maar misschien een verstandige keuze om te beginnen met een i5 aangezien ik niet weet in hoeverre ik streamen wil oppakken.

Verder zit ik met een vraagje. Waarom is bijvoorbeeld een i5-4440 (de processor die ik op dit moment heb) even duur of zelfs duurder is dan een i5-7400? Waar zit het verschil precies in? is een processor van 3 gens later niet gewoon sneller?

Mijn keuze gaat voor de i5 waarschijnlijk dan weer terug naar de 7500, of naar de 7600K. Moet ik even kijken wat ik het liefste wil. Mijn processor is even belangrijk omdat CS:GO op een belabberde cpu trekkende engine runned.
 
Streamen gaat ook heel leuk met een elgato doosje, kun je er later makkelijk bij kopen.

Kwestie van courantheid. De 4440 wordt niet meer gemaakt, je koopt dus uit oude, slinkende voorraad.

Tussen 7400 7500 en 7600(k) is behalve de kloksnelheid, vrij weinig verschil. Kijk maar eens naar de passmark scores. Ik weet trouwens niet hoeveel haast je hebt, maar de nieuwe amd's lijken ook heel interessant te worden.
 
Wat denk je op te schieten met een CPU die niet echt veel sneller is dan wat je nu hebt.

Zet er een sterke videokaart in en een eventueel meer geheugen en als je nog geen SSD hebt, die er ook in.

Die CPU kan nog jaren mee.

Had de speccy uitdraai gelinkt dan waren vele reply's overbodig.
 
@Lange Pier,

Ik ga mijn huidige PC niet upgraden, die geef ik door aan mijn zus.

--- Update ---

Stel dat ik een i5-7600k en een GTX 1070 erin zet. Heb ik dan nog genoeg aan 500W voeding? Aangezien bij de videokaart al wordt aangeraden minimaal een voeding te nemen van 500W.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan