• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

W10 update's mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
met het speccy log kunnen we niets ...met de foutmelding betreffende de updates behalen we eerder een resultaat .
ook wil ik dus graag weten welke build er nu in gebruik is ...
*klik start >instellingen>systeem>info
wat staat er vermeld bij info .
**bij mij staat er duidelijk build van besturingssysteem 14393.693 *wat staat er bij u !
 
build van besturingssysteem 10586.164
 
dan is het normaal ook dat je problemen ondervind .... gebruik het media creation tool en maak je een dvd of een opstartbare usb aan .. opgelet je dient hier niet van op te starten !
je dient de dvd of usb stick te openen in de verkenner ...
maak een nieuwe map aan op je bureaublad en plaats de inhoud van de dvd of usb stick in deze map ...(je kan deze map een naam geven " W10 upgrade" maar is niet echt nodig ).
is de inhoud van de dvd of usb stick overgezet naar deze map dan open je de map zelf ...en je klik de setup.exe aan ..
verschiet niet als deze er mee begint je scherm kan gedurende een tijd zwart worden ...maar deze is dan bezig en je mag deze bewerking niet onderbreken ..
 
Na de twee stappen uit te voeren krijg ik deze melding.
ER IS EEN PROBLEEM MET HET UITVOEREN VAN DIT HULPPROGRAMMA:
Het is niet duidelijk wat er is gebeurd, maar dit hulpprogramma kan niet op uw pc worden uitgevoerd. Als u problemen blijft ondervinden , geeft u de foutcode door aan de klantondersteuning. Foutcode: 0x800706D9-0x90016
 
de foutcode heeft blijkbaar te maken met de Windows firewall ...
klik op het Windows logo op je toetsenbord ... type services en klik op de eerst vermelde regel in het zoekvenster...
navigeer vervolgens in het scherm dat je te zien krijgt naar de Windows firewall en controleer de status van je firewall deze moet dus gestart zijn en ingesteld zijn op automatish opstarten ... indien dit niet zo is dien je deze instellingen aan te passen !

**als het probleem zich daarna nog voordoet dan start je de Windows update troubleshooter*

bron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok beste Emi,
De upgrade is volledig foutloos uitgevoerd en zijn er update's genstalleerd.
Daarvoor wil ik je echt bedanken dat je mij vooruit hebt geholpen.
Via het progje HP SUPPORT ASSISTANT waaruit ik ook geen enkele update kon uitvoeren lukt nu wel perfect (y)
Met zeer veel vriendelijke groeten (y)
NB: mijn pc zou echter wel sneller mogen zijn, maar daarvoor start ik best een nieuwe topic zeker.

--- Update ---

aari25, thanks voor de tip (y)
De updates worden genstalleerd en mag ik zeggen dat het is opgelost (y) ;-)
 
dat je pc sneller mag zijn ...dan stel ik me de vraag wat er hier nu allemaal opgestart word tijdens het opstarten van Windows ...
je vermeld tevens de HP te gebruiken ... weet goed dat elk merk pc zijn eigen bloatware aanlevert... wil jij van deze bloatware afgeraken dat kan ...via start > instellingen > bijwerken en beveiliging > systeemherstel >onderste blauwe regel aanklikken .." opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows "" deze vernieuwd dus jouw Windows zonder dat de meegeleverde bloatware geinstalleerd word ..

*vraagje welke build van besturingssysteem draait er nu !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
build van besturingssysteem14393.693
 
Kijk eens hier: http://www.********.nl/threads/auslogics-disk-defrag.323/
 
Waarvoor heel veel dank Emi (y)

--- Update ---

dat je pc sneller mag zijn ...dan stel ik me de vraag wat er hier nu allemaal opgestart word tijdens het opstarten van Windows ...
je vermeld tevens de HP te gebruiken ... weet goed dat elk merk pc zijn eigen bloatware aanlevert... wil jij van deze bloatware afgeraken dat kan ...via start > instellingen > bijwerken en beveiliging > systeemherstel >onderste blauwe regel aanklikken .." opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows "" deze vernieuwd dus jouw Windows zonder dat de meegeleverde bloatware geinstalleerd word ..

*vraagje welke build van besturingssysteem draait er nu !

Als ik een schone W wil installeren dan lees ik dit in de omschrijving...
(Door gebruik van het hulpprogramma verlies je mogelijk ook je digitale licenties, bij apps behorende digitale inhoud en andere digitale rechten voor apps.)
Wat kan ik mij daarbij voorstellen Emi?
 
uw Windows 10 licentie verlies je dus niet ...deze zit immers ingebakken in je systeem ( bios)
men heeft het hier wellicht over de programma's (volwaardige apps) die jezelf heb geinstalleerd van uit de store en waar men dus ook een digitale licentie aan heeft verleend ..men bedoeld hier dus apps die je eerder heb aangekocht ...
*deze apps dient men nadien terug te installeren wil men deze terug gebruiken ...enkel de standaard apps worden behouden .
 
SSD schijfje installeren en HD clonen = peper in z'n kont!!!
 
Dat klinkt niet zo positief?

Juist wel. Je hebt een hele goeie computer maar de zwakste schakel (voor snelheid) is de harddisk. Als je die vervangt (clonen) door een SSD dan krijgt ie echt vleugels en dat heeft niks met Redbull te maken. HD clonen naar een SSD en de originele HD als tweede schijf voor enkel data (documenten, foto's, muziek, enz) gebruiken. Of een SSD erin en gelijk een schone nieuwe installatie van windows 10 en de originele HD als data-schijf gebruiken.
 
Juist wel. Je hebt een hele goeie computer maar de zwakste schakel (voor snelheid) is de harddisk. Als je die vervangt (clonen) door een SSD dan krijgt ie echt vleugels en dat heeft niks met Redbull te maken. HD clonen naar een SSD en de originele HD als tweede schijf voor enkel data (documenten, foto's, muziek, enz) gebruiken. Of een SSD erin en gelijk een schone nieuwe installatie van windows 10 en de originele HD als data-schijf gebruiken.

Zoals ik reeds heb gemeld ben ik maar een leek in pc's. Clonen etc valt buiten mijn bereik. Nu heb ik wel een schone W10 opgezet en werkt idd iets snellen dan voordien. Wat wel een pluspunt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan