• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laradien

Nieuw lid
Lid geworden
18 feb 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik hoop het niet voor je maar.....

Waarschijnlijk is de koeling van de laptop niet goed.
Als er veel stof voor de koelribben komen dan word de videokaart vaak niet goed gekoeld.
Dit laat zich merken door een hele warme luchtstroom bij de uitgang van de ventilator.
Klopt dit, geef dan een berichtje terug. kan ik een oplossing geven.

:)
ja dat is bij kun je me helpen aub
 
Re: Witte strepen in beeldscherm van laptop

Videokaartdriver opnieuw installeren.
 
:welkom: op het forum, Laradien.

Ik heb jou een eigen topic gegeven (afgesplitst van dit topic: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=108878 )

Je reageerde namelijk op een topic dat al 3 jaar oud is, en dat is niet de bedoeling.
Omschrijf in een volgende reactie a.u.b. zo duidelijk mogelijk jouw probleem. Des te groter is dan de kans dat je geholpen wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom hier op het forum!

Wat bedoel je? Heb jij ook last van een slechte koeling door stof?
Dan zou je hem eens goed schoon kunnen laten maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat berichtje komt van mij...

De koeling van een laptop wordt geregeld door een klein ventilatortje die aan de onderkant lucht naar binnen trekt en meteen aan de zijkant er weer uitgooit. In de luchtstroom zitten kleine lamellen die ervoor zorgen dat de frissere lucht de koperen buizen die over de videokaart en de processor lopen koelen. Als deze lamellen zijn verstopt, dan kan er niet voldoende lucht meer door de lamellen en zal de videokaart en de processor te heet worden.
Oplossing:
Een handige buur die de laptop kan openmaken en de stof kan weghalen. Doe dit niet zomaar met een stofzuiger of met een compressor (luchtblazer), want dan kan de ventilator op hol slaan en ook nog kapot gaan.
Als je wil weten hoe je dit doet, ga dan naar youtube en tik je laptoptype in met het woord "disassemble".
Vele hebben dit zelfde probleem al voor je gefilmd.

Mocht dit niet helpen, dan is waarschijnlijk je videokaart al overleden en kan een nieuwe kaart (hoge kosten voor reparatie) misschien helpen.

In de toekomst voorkomen:
Zorg ervoor dat de laptop NOOIT op een kleedje, bank, kussen of bed ligt als deze aan staat. De ventilator zal alleen maar de stof opzuigen en weer verstoppen.
Beter is een "bedplankje" (plankje met een kussentje eronder) te gebruiken. Laptop kan dan scheef worden neergezet op bed en de ventilator kan de lucht via het plankje gewoon aanzuigen.

Succes met deze reparatie en ander weet je hoe het nu werkt met de nieuwe laptop
:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan