• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerkverbruik komt niet overeen met broncontrole?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamVE

Nieuw lid
Lid geworden
6 jan 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hey allemaal, Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met windows 10.
Nu vind ik iets eigenaardigs, het verbruik van Wifi ligt rond de 2 Mb/s maar als ik bij de broncontrole kijk komt het totale netwerkgebruik niet boven de 300 Kb/s. iemand enig idee hoe dit komt?
alvast bedankt!
Knipsel.jpg
 
Ik kan de foto niet goed zien omdat hij net iets te klein is.
Maar ik zie dat er 1,9 Mbps is binnen gekomen en 56 Mbps is uitgegaan.
Alleen snap ik niet waarom jij dit wilt weten, heb jij een daar een reden voor waarom jij dit aan het uitzoeken bent?
 
Het was omdat ik zag dat mijn laptop het netwerk bleef gebruiken ookal maakte ik geen gebruik van het internet (grootteordes van enkele Mb/s). dat zie ik ook wel, maar als ik dan kijk welke programma's het netwerk gebruiken (bij broncontrole) wordt er lang niet zoveel netwerk gebruikt als het taakbeheer zegt.
 
Heb jij onder Windows instellingen zoveel mogelijk al uit gezet?
Windows 10 staat er om bekent informatie naar Microsoft te versturen.
Ik zelf heb zo ver als dat het mogelijk is alles uit gezet.
Dus loop alles eens na en zet zoveel mogelijk uit.

Kijk maar eens wat er al wordt verzonden onder -> instellingen->privacy-> feedback en diagnose.

--- Update ---

Hier wat leesvoer.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/de-belangrijkste-privacy-instellingen-windows-10.html
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2015/windows-10-vist-volop-naar-privegegevens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het ene geval wordt er gerekend met bits (b), in het andere geval met bytes (B). Als je nu weet dat 1 byte = 8 bits dan komen de waarden al dichter bij elkaar (300kB is plm. 2,4Mb).
 
Wat ik jammer vind is dat je het verzenden van apparaat gegevens niet helemaal uit kunt zetten. Dit kan je hoogstens op basis zetten. Althans ik kan hem niet uitzetten want bij mij is hij grijs.
 
Er is op internet vast wel te vinden naar welke sites deze data verstuurd wordt. Als je in je HOSTS-bestand dan voor deze sites een verwijzing naar 127.0.0.1 maakt komt de data niet meer naar de originele bestemming maar blijft 'thuis'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan