• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord tijdens opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeppe

Vaak hier
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
826
Waarderingsscore
0
Hallo,
Telkens bij het opstarten van mijn vriendin haar laptop wordt er een wachtwoord gevraagd. Mijn vriendin vind dit niet meer nodig en wil dus een gewone opstart zonder een wachtwoord te hoeven in te tikken.
Waar en hoe kan je het wachtwoord weg laten?
 
Hallo,

Hier een mooie uitleg Klik.
 
werd er destijds ook een wachtwoord herstel cd aangemaakt indien zo dien je deze te gebruiken ...
indien er destijds geen wachtwoord herstel cd werd aangemaakt en het gaat hier om het inloggen op het Microsoft account dan volg je de onderstaande weg ...

Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verander deze dan ...

1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...

Reset your password

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu I forgot my pasword

533db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
533db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
533db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding I don't use these anymore Ik gebruik deze niet meer
538f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
538f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
538f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next

5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
533dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png


6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
533db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png


7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
533db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png


8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
533dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png


****gaat het hier echter om het inloggen op het Lokaal account dan kun je het wachtwoord niet veranderen ....
en lees je best eens het onderstaande door ...

Een vergeten lokaal account herstellen
Als je niet inlogt met een Microsoft Account heb je een lokaal account op de computer.
Het wachtwoord van zo'n account kan niet worden herstelt via de Microsoft website.
Ben je een standaardgebruiker - en geen Administrator - dan kun je contact opnemen met de persoon die het Administator wachtwoord kent.
Hij of zij kan je wachtwoord herstellen.
Voor een Administrator wachtwoord ben je aangewezen op het geheugensteuntje (dat Windows aanbiedt als je een verkeerd wachtwoord intoetst) of een wachtwoordherstelschijf.
Als dit allemaal niet lukt kan speciale software uitkomst bieden, zoals Ophcrack.

Windows wachtwoord terugvinden met Ophcrack
Ga naar Ophcrack en klik op Download Ophcrack LiveCD.
Kies het juiste besturingssysteem en download het bestand.
Dit is een - zeer groot - ISO bestand.
Brand het bestand op een CD.
Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden.
Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.
Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.
Neem het wachtwoord over.
Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
Maak direct een wachtwoordherstelschijf aan.
**Informatie overgenomen van: Webwijzer.nl - Windows wachtwoord vergeten
 
ah ik zie dat ik ergens verkeerd was ...dacht gelezen te hebben dat men het wachtwoord niet meer kende ... blijkt nu dat men gewoon het wachtwoord niet meer wenste in te geven ... let nu wel op indien dit werd toegepast op een Microsoft account dan kan dus van af heden iedereen de pc opstarten zonder dat er een wachtwoord dient ingegeven te worden ..
*het is dan ook niet aanbevolen om dit toe te passen indien men hier dus het Microsoft account gebruikt ....!
 
ah ik zie dat ik ergens verkeerd was ...dacht gelezen te hebben dat men het wachtwoord niet meer kende ... blijkt nu dat men gewoon het wachtwoord niet meer wenste in te geven ... let nu wel op indien dit werd toegepast op een Microsoft account dan kan dus van af heden iedereen de pc opstarten zonder dat er een wachtwoord dient ingegeven te worden ..
*het is dan ook niet aanbevolen om dit toe te passen indien men hier dus het Microsoft account gebruikt ....!

Ik begrijp je beste Emi. De kinderen zijn de deur uit en de laptop wordt alleen door mijn vriendin gebruikt en is niet de bedoeling dat Jan en alleman zomaar de laptop gebruikt. gr ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan