• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Yahoo takes control ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Laptopje met windows 10 erop, van iemand aan het bijwerken. Per ongeluk iets vergeten uit te vinken bij installeren auslogix disk defrag, zodat de Google chrome nu yahoo is. Dan denk je, als toch redelijk ervaren pc gebruiker: 'Piece of Cake'. Verwijder ik even, en klaar.
Tsja, maar zo makkelijk is het niet.
Yahoo blijft opdoemen elke keer als ik Google Chrome start. Malwarebytes sessie gedaan (321) puntjes [Verwijderen dus]).
Moest daarna Chrome opnieuw installeren. Gelukkig had ik een Setup daarvan al eerder download...
Maar toch kwam daarna Yahoo weer terug.
Dus: help ! Hoe verwijder ik Yahoo ?
 
Gebruik eens adwcleaner en bijvoorbeeld Eset online scanner, mogelijk nog adware aanwezig.
Anders Abraham eens laten kijken of er nog veel aanwezig is, aangezien Mbam er al 321 vindt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aarie25
ADWCleaner niet aan gedacht, zou nog kunnen. Inmiddels lijkt het probleem opgelost.
Mijn genomen stappen.
- Eerst voor de zekerheid Opera gedownload en genstalleerd (Heb je toch altijd een browser achter de hand). Is misschien overbodig, maar gaf mij een iets geruster gevoel in elk geval.
- Google Chrome verwijderd. (Auslogic was al met Malwarebytes verwijder [bij die installatie dus vergeten uit te vinken dat Yahoo niet mee hoefde]).
Op zich vreemd, want op mijn eigen Windows 7 machine draai Auslogic Disk Defrag prima en: znder problemen ! (Maar goed).
- Daarna opnieuw opgestart. Kwamen wat foutmeldingen om doordat Chrome niet mee te vinden was, daar klaarblijkelijk aan gerelateerde zaken ook niet meer gevonden konden worden. Maarrrrr, ik kon nu wel Opera dus gebruiken.
- Via Opera dus Google Chrome opnieuw genstalleerd.
- En j. Yahoo lijkt, nu vertrokken.

Ik moet hem nog even preciezer nazien ( Heb ik momenteel even geen tijd meer voor). Om te zien of het allemaal werkelijk in orde is. Maar het lijkt weer goed te zijn.
Blijkt er toch nog wat mis te zijn ? Dan 'horen', jullie het hier weer.
En opnieuw mijn dank voor je snelle reactie.
 
Mooi dat het weg is, maar ik zou toch uit voor zorg nog even scannen met diversen scanners.
Dan weet je zeker dat hij schoon terug gaat.
Geen dank! We horen het wel mocht het toch niet opgelost zijn :)
 
Op het bureaublad verschijnt nu steeds na opstarten een schermpje in beeld van: 'Windows 10 IoT Core'.
Als ik het wegklik, is alles wel oke (denk ik...). Maar 't Is irritant dat het steeds in beeld komt.
Geeft je toch het gevoel dat er iets nog niet in orde is, want verder lijkt alles wel weer oke.
Wat is er nog aan de hand dus, is de vraag
 
Omdat je met MBAM al 321 puntjes had adviseer ik je met klem Abraham54 naar de logjes te laten kijken. Dit zodat je zeker weet dat er niets is achtergebleven/
 
Toch maar even adwcleaner laten lopen en de log hier plaatsen, dan kan Abraham even verder kijken.
 
Probleem lijkt opgelost. Op een misschien onconventionele manier gewerkt, kan zijn, maar ik was er inmiddels aardig zat van.
Heb dus gewoon Hijackthis gebruikt (ik ken dat programma, en weet dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn).
Daar de regel: "04 Global-Startup: WindowsIoTCoreWatcher.Ink = ?" Weggehaald, daarna die Fix-optie gedaan, en na diverse testen en opstartjes, ben ik het schermpje gelukkig kwijt- en: loopt het allemaal super !
Wel weer bedankt voor meedenken.
 
Laten we hopen dat het nu weg blijft :biggrin:
Geen dank hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan