• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dell Optiplex 380 BiOS wachtwoord

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166779
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166779

Gast
Hallo,

Ik heb laatst een hoop pc's in een keer gekocht, de vorige eigenaar wist niet of alles het 100% deed, ik heb een Dell Optiplex 380 getest, alleen toen ik heb opstarten kreeg ik een wachtwoord, ik heb er al een andere harde schijf ingedaan, ondanks dat blijft het wachtwoord erop staan, ik neem aan dat dit dus in de BiOS zit, heeft iemand een idee hoe ik hierdoor kan komen? (Aangezien ik het wachtwoord niet heb/weet).

Gr, Marius
 
Soms kun je die resetten door de batterij te verwijderen of ergens even contact te maken
Zoek anders eens op het merk /type en dan op bios wachtwoord wissen.
Kan nu zelf even niet kijken
 
Ik zal het zomenteen testen, alvast bedankt ;)
 
Pc van de stroom halen CMOS batterij eruit halen paar minuten wachten. Batterij weer terugplaatsen en pc weer opstarten.
 
Ik kan de CMOS batterij niet verwijderen, er zit een klein slotje van plastic over heen die direct aan het moederbord vast zit.

--- Update ---

http://prnt.sc/eb4e10

http://prnt.sc/eb4ef8
 
waar zie jij je bios batterij...
58ab05908e3ce-Ashampoo_Snap_2017.02.20_16h04m05s_002_.png
 
Ik was iets te wild met mn schroeven draaier toen ik er achter kwam dat er een slotje opzat :p
 
Als ik het leeg laat, en dus alleen op enter druk, dan moet ik opnieuw m'n wachtwoord invoeren.
 
Dan toch maar kijken hoe je de batterij er uit kunt halen.

The simplest way to remove a BIOS password is to simply remove the CMOS battery. A computer will remember its settings and keep the time even when it is turned off and unplugged because these parts are powered by small battery inside the computer called a CMOS battery. If we pull out this battery, the computer will forget alot of its hardware settings, including its BIOS password. This should not be performed on Laptops if you are not experienced working with laptop hardware.

Finding the CMOS BatteryAnyway, open up the computer case using a screw driver and locate the flat, circular and metallic CMOS battery. It should look something like the picture to the right. Some computers have this part standing upright.

Once you have located it, observe how the latches are holding it. There are many different ways to remove a CMOS battery but the most common way on newer computers can be seen in the picture below.

Removing the CMOS Battery
Make sure to power down the computer, unplug the power cables and unplug any USB devices if they are powered. The computer must not be able to get power from anywhere for this to work. Take out the CMOS battery and wait 10 25 minutes before putting it back in. The reason for this wait is because the computer can still store power in its capacitors even though everything is unplugged. The waiting period allows enough time for them to discharge.

Plug everything back in, power up the computer and enter the BIOS again. If everything went well there should be no more password. In some cases, if you get weird error messages during bootup now, you will need to goto Load BIOS Defaults in BIOS and save the changes to fix them.
 
jullie posten maar zonder eerst de voorgaande postings te lezen ...
bezie bericht #6 en 7 eens en het word jullie duidelijk dat het cmos batterijtje niet meer aanwezig is door een onhandigheidje van de TS
de TS dient wellicht de jumpers om te zetten om alsnog de bios te kunnen resetten ..
 
Ik had het wel gelezen, alleen zo snel niet gezien dat hij het stuk had gemaakt. (Y)
 
er is een PSWD jumper op zijn moederbord aanwezig om het Bios paswoord te verwijderen ...
58ab2967349f1-Ashampoo_Snap_2017.02.20_18h36m38s_005_.png
 
Heel erg bedankt voor jullie hulp :) ik zal morgen ochtend er even uitgebreid naar kijken ;)

--- Update ---

http://prnt.sc/ebiedg

Ben ik blind of zit die PSWD knop er niet :wall:
 
je afbeelding is te onduidelijk maar ik vermoed dat je dient te kijken in het geel omlijnde gebied ..

58ac271da0da3-Ashampoo_Snap_2017.02.21_12h38m46s_001_.png


indien je een duidelijker afbeelding kunt plaatsen .. mag je dit altijd doen !

--- Update ---

58ac35b75b689-Ashampoo_Snap_2017.02.21_13h34m49s_003_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mn PSWD gevonden en het werkt :) alleen als ik m nu opstart, gaat ie automatisch naar zn bios, en zegt ie dat de batterij te leeg is, is er n manier op dit op te lossen ? aangezien ik mn CMOS batterij gesloopt heb ;\
 
fijn dat je deze kon verwijderen ...was het via de laatste afbeelding gelukt !
ik veronderstel omdat je cmos batterij ontbreekt dat er dus geen bios instellingen meer onthouden word en daardoor dat deze dus bij het opstarten direct naar de bios gaat waar jij dus het uur /datum dient in te stellen ... indien je een fijn soldeerder bent dan kun je proberen het bios batterijtje er terug op te solderen ...ben je hier niet zo fijn ik dien je dit te laten doen ..let er wel op dat men deze juist plaatst ..gezien de -/+ polen .
 
http://prnt.sc/ebl3fm

als ik op F1 druk dan herstart de computer,
druk ik op F2 dan kom ik in de BiOS alleen dan kan ik mn muis niet gebruiken
druk ik op F5 dan word ik ook niet veel wijzer :p
 
Laatst bewerkt:
het is zoals ik vermelde aangezien jij de bios batterij door een ondoordachtzaamheid er uit gekegeld heb worden de bios instellingen niet meer bewaard en dien je deze dus terug in te stellen telkens je de pc opstart .... om dit op te lossen dien je het bios batterijtje terug op je moederbord vast te solderen .
indien je een ps2 muis kunt gebruiken dan kun je deze ook in je bios gebruiken ...mogelijk kun je ook de pijltjes of de -/+ gebruiken
 
Ik kan inderdaad de pijltjes gebruiken, alleen mijn muis reageert niet, en met de pijltjes kan ik alleen categorieen openen en sub-categorieen aanklikken, maar verder geen instellingen veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan