• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bios paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
HP compacq elite 8300, er staat paswoord op, batterij eraf gehaald, maar haalt blijkbaar niks uit, hoe reset ik de bios van dit toestel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, heb de bios batterij eruit genomen, heb inderdaad de cmos jumper gevonden en een tijdje ingedrukt gehouden, maar na opstarten is de bios niet gereset.
Ga hem eens een nachtje zonder stroom laten staan en morgen nog eens proberen, anders HP contacteren, maar vrees dat dat een moeilijke bevalling gaat worden.
 
Heb je de batterij verwijderd zoals hier onder geschreven?

The simplest way to remove a BIOS password is to simply remove the CMOS battery. A computer will remember its settings and keep the time even when it is turned off and unplugged because these parts are powered by small battery inside the computer called a CMOS battery. If we pull out this battery, the computer will forget alot of its hardware settings, including its BIOS password. This should not be performed on Laptops if you are not experienced working with laptop hardware.

Finding the CMOS BatteryAnyway, open up the computer case using a screw driver and locate the flat, circular and metallic CMOS battery. It should look something like the picture to the right. Some computers have this part standing upright.

Once you have located it, observe how the latches are holding it. There are many different ways to remove a CMOS battery but the most common way on newer computers can be seen in the picture below.

Removing the CMOS Battery
Make sure to power down the computer, unplug the power cables and unplug any USB devices if they are powered. The computer must not be able to get power from anywhere for this to work. Take out the CMOS battery and wait 10 25 minutes before putting it back in. The reason for this wait is because the computer can still store power in its capacitors even though everything is unplugged. The waiting period allows enough time for them to discharge.

Plug everything back in, power up the computer and enter the BIOS again. If everything went well there should be no more password. In some cases, if you get weird error messages during bootup now, you will need to goto Load BIOS Defaults in BIOS and save the changes to fix them.
 
Stroom eraf, batterij verwijderd, jumper 10 seconden ingedrukt gehouden, bij opstarten komt de melding dat de tijd en datum opnieuw moet ingegeven worden, maar in de bios kom ik niet, kan niet de bootvolgorde veranderen om win 7 opnieuw te installeren.
Daarmee dat ik hem een nachtje zal laten staan, en morgen nog eens de jumper een tijdje ingedrukt houden.
 
lees je manual eens door betreffende hoe je in de bios geraakt volgens mij is dit via de F11 toets
 
Geraak wel in de bios (esc toets) maar vraagt paswoord, na 3 maal enteren kom je erin, maar kan je niks wijzigen, met F9 moet ik de bootvolgorde veranderen, maar kan niks wijzigen of opslaan, enkel de tijd en datum heb ik kunnen aanpassen.
Is een desktop die in een IT ruimte stond, is goed beveiligd dunkt me.

--- Update ---

Nogmaals geprobeerd en is nu gelukt, nieuw paswoord gegeven en kunnen booten vanaf usb.
 
Oke dus dan is het opgelost zo ver :biggrin:
 
doet niets meer er toe ...this immers opgelost .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In bijlage een foto, zie nergens een groen kapje

58add0ba433b6-hp.jpg
 
Waarom ben je opzoek naar een groene kapje?
Je hebt het wachtwoord veranderd en kunt toch in de bios komen.
 
Heb nu een win 7 genstalleerd, verkeerde versie en telkens als de computer opstart moet ik een power on code ingeven, deze had ik namelijk gewijzigd, maar mag nu gelijk welke F toets indrukken, krijg het bios scherm niet terug, ga hem morgen dus opnieuw eens resetten.
 
ik denk dat je hiervoor je schijf er uit dient te halen ...
 
Schijf uithalen bied geen uitkomst, zegt dat ik een schijf moet plaatsen.
 
je vroeg waar je het groen kapje zou kunnen vinden ...wel ik zei je dan dien je wellicht de schijf er uit te halen ..het groen kapje zit niet in de omgeving van je cmos batterij of de indrukbare knopje .
 
Emi, heb de schijf eruitgehaald, is een slede waarop deze zit, maar zie nog steeds geen groen kapje, zie daar merendeel van het moederbord maar er zit nog een frame boven.
Deze morgen opgestart, geraak in de bios maar kan niks wijzigen, zie foto, kan niet aan het paswoord, alles staat grijs ook naar standaard instellingen kan ik niet terug, staat al in het grijs en niet selecteerbaar.
58aea4239ff3c-bios.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
paswoord options staat toch niet in het grijs !
58aea598bc09d-Ashampoo_Snap_2017.02.23_10h03m17s_001_.png


wellicht dat deze groene onder het frame zit ..maar begin er maar eens aan ! (of not)
 
Nee, maar als ik daarop klik krijg ik een popup venster, maar hoe geraak ik daarin.
58aea77a69fa3-bios1.jpg

waarom de fotos ondersteboven komen weet ik ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
plaats je je afbeeldingen met opzet onderste boven !

58aea84e91a47-Ashampoo_Snap_2017.02.23_10h13m23s_002_.png

je dient de optie te nemen welke onderlijnd werd ...via de pijltjes ga je erheen en e klikt op enter
daarna zet je deze uit en je bevestig wederom met enter ..saven doe je daarna met F10
 
Als ik ze upload staan ze zoals het hoort.
Dat is het hem juist, ik geraak niet in dit popup venster, met geen pijltjes enkel F10 en ESC werkt, maar daarmee is niks gewijzigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan