• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Besturingssysteem is niet up to date

Status
Niet open voor verdere reacties.

autron

Gevestigd lid
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
378
Waarderingsscore
2
Volgens mijn virusscanner is mijn besturingssysteem niet up to date, niet alle updates zijn genstalleerd, zegt die, maar als ik bij het besturingssysteem kijk, meld die dat mijn apparaat up to date is.
Wat moet ik daar nu mee?
 
ik heb nog nooit geweten dat een virusscanner me vertelde dat mijn besturingssysteem niet up2date zou zijn betreffende de Windows updates ...het zou eerder wel kunnen zijn dat je virusscanner je meedeelt dat je virusscanner niet up2date is ..

--- Update ---

welke build versie van Windows 10 draai je !
indien dit build 14393.693 is dan is je systeem up2date
 
Toch is het zo, mijn virusscanner is wel up to date.
 

Bijlagen

  • nod.jpg
    nod.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 48
  • update.jpg
    update.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 35
Ik heb dus weer iets anders, er staat geen Windowsupdates in het lijstje, maar systeem updates.
Als dit de goede is, dan ga ik dit aanpassen.
Windows meldde dat het systeem wel bijgewerkt is.
 
Laat eens Secunia psi lopen, zie je gelijk of alles up to date is.
Dit is niet alleen voor Windows maar ook andere programma's.
 
Windows meldde dat het systeem wel bijgewerkt is.

wellicht dat je dus een nieuwe build binnen gekregen heb ...daarom dat ik je eerder vroeg welke build er draaide .
 
Ik heb het programma secunia laten draaien en er moest nu wel een update worden gedaan, klaar. Geen melding meer van de virusscanner.
 
Oke mooi, wat moest je nu updaten?
 
Dat programma heeft toch iets van Windows 10 laten updaten en daarna is er ook geen melding meer van de virusscanner.
 
klik dan eens start>instellingen >bijwerken en beveiliging >geschiedenis van uw updates ...
welke word er hier vermeld als de laatst geinstalleerde m.a.w. welke updates dragen de datum van vandaag .
 
Dat programma heeft toch iets van Windows 10 laten updaten en daarna is er ook geen melding meer van de virusscanner.

Er was gisteren wel een Flash player update van Windows.
 
Op een van mijn laptop's heb ik eset smart security staan en die update meldingen kan je binnen eset aanzetten of veranderen

Ga naar instellingen, klik rechtsonder op geavanceerde instellingen , klik op hulpmiddelen klik op microsoft updates en daar kan je instellen of je melding krijgt over essentile , optionele , aanbevolen, belangrijke updates wilt krijgen of dat je binnen eset er geen melding van wilt krijgen

--- Update ---

ik heb nog nooit geweten dat een virusscanner me vertelde dat mijn besturingssysteem niet up2date zou zijn betreffende de Windows updates ...het zou eerder wel kunnen zijn dat je virusscanner je meedeelt dat je virusscanner niet up2date is ..

--- Update ---

welke build versie van Windows 10 draai je !
indien dit build 14393.693 is dan is je systeem up2date

Mooie he, bestaat al lange tijd bij eset
 
eset gebruik ik dus niet en heb deze ook nooit gebruikt de topic starter vermelde immers ook niet in zijn openingsbericht dat hij eset gebruikte ...en een glazen bol heb ik ook nooit gehad .
 
eset gebruik ik dus niet en heb deze ook nooit gebruikt de topic starter vermelde immers ook niet in zijn openingsbericht dat hij eset gebruikte ...en een glazen bol heb ik ook nooit gehad .

Glazen bol heb ik hier ook niet, mijn reactie was op jouw reactie: ik heb nog nooit geweten dat een virusscanner me vertelde dat mijn besturingssysteem niet up2date zou zijn betreffende de Windows updates ...het zou eerder wel kunnen zijn dat je virusscanner je meedeelt dat je virusscanner niet up2date is ..
 
ik zie niets verkeerds in het bericht van mij ...
 
Glazen bol heb ik hier ook niet, mijn reactie was op jouw reactie: ik heb nog nooit geweten dat een virusscanner me vertelde dat mijn besturingssysteem niet up2date zou zijn betreffende de Windows updates ...het zou eerder wel kunnen zijn dat je virusscanner je meedeelt dat je virusscanner niet up2date is ..

Qihoo 360 in de meest uitgebreide versie doet hetzelfde als Eset en kan zelfs nog meer - die updates downloaden en installeren.
 
ik zie niets verkeerds in het bericht van mij ...


het zou eerder wel kunnen zijn dat je virusscanner je meedeelt dat je virusscanner niet up2date is .. , ik lees dat als: je virusscanner geeft niet aan dat windows niet up to date is.
Maar goed maar verder ook geen donder uit en TS had ook helpfunctie kunnen raadplagen van ESET http://help.eset.com/ess/10/nl-NL/?idh_home.htm

--- Update ---

Qihoo 360 in de meest uitgebreide versie doet hetzelfde als Eset en kan zelfs nog meer - die updates downloaden en installeren.

De vraag blijft dan nog wel of ik dat ook echt wil?
 
Bitdefender geeft ook altijd aan als er een update is voor bijvoorbeeld Chrome.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan