• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nogmaals Image/backup van een Windows 7 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
!89 GB via USB 2 op een externe HD overbrengen is inderdaad een kwestie van een aantal uren!
 
hier is de gebruikte ruimte 55GB en het aanmaken van een backup via Macrium Reflext Free duurt hier amper 35 minuten ..

58bff96613a61-Ashampoo_Snap_2017.03.08_13h27m47s_003_.png


*was deze gebruikte ruimte nu een 100GB dan zou het dus 1 uur duren voor het aanmaken van een backup.

--- Update ---

op het moment staat deze backup nu op 18%
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Transfer Rate over de 200MB - interne- of externe HD?
Via USB2 is die transfer rate niet te behalen!
 
schijf K is nogthans een externe USB2 schijf de minimum transfer rate bedroeg 135MB/s de maximale was dan 265MB/s.
zoals ik vermoede duurde het hier amper 35minuten ..
Ashampoo_Snap_2017.03.08_14h02m21s_004_.png

de schijf K dient uitsluitend voor back ups ...
58c001b9e1863-Ashampoo_Snap_2017.03.08_14h05m31s_005_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met alle respect, maar via USB2 heb ik nog nooit die transfers bereikt die jij beschrijft.
 
met alle respect niet elke pc is hetzelfde ....ik heb geen reden om je iets voor te liegen ...immers het bewijs is er aanwezig ...

--- Update ---

daarbij ik beschreef het niet immers gaf het progje dit aan !
 
met alle respect niet elke pc is hetzelfde ....ik heb geen reden om je iets voor te liegen ...immers het bewijs is er aanwezig ...

--- Update ---

daarbij ik beschreef het niet immers gaf het progje dit aan !

Akkoord.
 
Sorry Abrahamn54, maar je vergis je. De Partitie zelf is 100GB groot. 85 GB data daarvan wil ik als image weggschrijven, dus geen 185GB Dat zou inderdaad een paar uur duren.
Ik ben van plan om de hele partitie schoon te maken, na wat dingen weg te hebben gesaved en Windows 7 opnieuw erop te zetten. Maar ik ben ziek en daarom nog niet gedaan en duurt het soms lang voor ik antwoord.
perloc
 
85 GB via USB2 is geen kattendrek, dat duurt gewoon een paar uur.
Want wat ook bepalend is de lees- en schrijfsnelheid van de externe HD.
 
Op de WinXP laptop, meer dan 10 jaar oud, duurt het nog geen 2 uur. En waarschijnlijk zit daar geen USB2 op maar gewoon USB. Dat is mijn ervaring. Dus ik neem de HD uit de Win7 laptop doe die in een craddle en maak de image met Macrium Reflect.
De externe HD is een 1TB HD. Zeer waarschijnlijk kan die wel USB3 aan! Dus die is snel genoeg.
perloc
 
de xp heeft dus wel zeker usb2
 
Maar ik ben ziek en daarom nog niet gedaan en duurt het soms lang voor ik antwoord.
perloc

Ik ben helemaal vergeten jou beterschap te wensen; bij deze dus dat ik wens dat jij weer gouw de oude bent.
 
Dankje wel Abrham54, maar het zal nog wel even duren.
Emi, Ok, wist ik niet.
perloc
 
Opgelost!
Ik heb de C: partitie schoongemaakt en Windows7 Ultimate er opnieuw op gezet.
Dus de reden waarom ik deze discussie ben begonnen is opgelost: Macrium Reflect maakt een image van 18 GB in 10 tot 15 minuten.
Er treedt geen vertraging meer op tijdens het wegschrijven, integendeel, begon die met 200Mb/s, dat werd tegen het eind over de 400Mb/s!
Maar Windows zelf is tot nu toe een heel stuk trager dan degene die ik heb verwijderd! Windows erop zetten doe je in 15-30 minuten, maar dan begint het. Om alles weer op het oude genmak terug te brengen zal ik een paar dagen bezig zijn.
Het is een gigantisch karwei. En dat alleen om een image wegschrijven sneller te maken??? Ik heb er een beetje spijt van.
Iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar bijdrage!
perloc
 
Macrium Reflect maakt een image van 18 GB in 10 tot 15 minuten.
das nog lang aangezien ik eerder vermelde dat het hier amper 35 minuten duurt om een image van de C aan te maken en dit terwijl de gebruikte grootte van de C toch een 56GB

**je vermeld dan ook nog eens snelheden die ver boven mijn genoemde snelheden liggen en waarbij zelfs Abraham zijn twijfels had ..
zie eerdere bericht van mij in dit topic .
 
Emi: Het is cht waar wat ik meldde van die wegschrijfsbelheid (volgens Macriumj Reflex), ik heb het genoteerd. De allertraagste wss 155Mb(bit dus en geen byte!)/sec en de snelste 400Mb/s en daar piepie af en toe nog bovenuit.
Maar goed, eind goed, al goed.
perloc
 
en het betrof een externe usb2 schijf waar je de backup naartoe liet schrijven of eerder een interne schijf ..
 
Nee, een externe 1TB HD met USB 3.0
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan