• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
Krijg nu regelmatig meldingen van de firma AMD. Kon weer een stuurprogramma downloaden. Nog eens even gekeken in Apparaatbeheer>Beeldschermadapter>AMD Radeon R7 200 series> Rechter muisknop>Eigenschappen>Stuurprogramma>Details van Stuurprogramma. Een lijst van 128 bestanden waarvan er ongeveer 40 zijn met Leverancier onbekend. Volgens mij bestond die lijst uit een 6 tot 8 bestanden. Wat moet je hiermee?
De computer werkt normaal op twee zaken na. Na al het gedoe zijn twee opties verandert. Geen filmpjes van uit de computer in mijn telefoon en Start> Opnieuw opstarten werkt niet meer. Moet als de computer niet opnieuw opstart maar even op de reset knop drukken.

--- Update ---

Krijg nu regelmatig meldingen van de firma AMD. Kon weer een stuurprogramma downloaden. Nog eens even gekeken in Apparaatbeheer>Beeldschermadapter>AMD Radeon R7 200 series> Rechter muisknop>Eigenschappen>Stuurprogramma>Details van Stuurprogramma. Een lijst van 128 bestanden waarvan er ongeveer 40 zijn met Leverancier onbekend. Volgens mij bestond die lijst uit een 6 tot 8 bestanden. Wat moet je hiermee?
De computer werkt normaal op twee zaken na. Na al het gedoe zijn twee opties verandert. Geen filmpjes van uit de computer in mijn telefoon en Start> Opnieuw opstarten werkt niet meer. Moet als de computer niet opnieuw opstart maar even op de reset knop drukken.

Deze vraag mag worden verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat niet, maar het aantal stuurbestanden is waarschijnlijk normaal als ik het vergelijk met een andere computer. En het overige leer ik voorlopig maar mee te leven.
 
Doe onderstaande:

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.



typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.
 
Uitslag Scannow: Windows Resource Protection did not find any intergrity violations.

Uitslag Cleanup-image: The operation completed successfully.

Tweede Scannow: Windows Resource Protection did not find any intergrity violations.

De Scannow scan duurde beide keren voor mijn gevoel langer dan de Cleanup-image.

De computer daarna uitgeschakeld en dit duurde rond de 5 minuten voordat het lampje bij de aan/uit schakelaar doofde.

--- Update ---

Uitslag Scannow: Windows Resource Protection did not find any intergrity violations.

Uitslag Cleanup-image: The operation completed successfully.

Tweede Scannow: Windows Resource Protection did not find any intergrity violations.

De Scannow scan duurde beide keren voor mijn gevoel langer dan de Cleanup-image.

De computer daarna uitgeschakeld en dit duurde rond de 5 minuten voordat het lampje bij de aan/uit schakelaar doofde.

Tijdens het uitschakel proces zie ik een melding deze is zo snel weg dat ik daar een video van moest maken.
De flitsende melding is
2 Apps worden gesloten en de pc wordt afgesloten. Klik op annuleren om eerst alles waar u mee bezig was op te slaan.
Deze app voorkomt dat uw pc wordt afgesloten
DDE Server Window
Deze app voorkomt dat uw pc wordt afgesloten.

Toch afsluiten.............Annuleren.

Dit afsluiten duurde langer dan ik gewend ben maar veel korter dan de vorige keer dat duurde dik 5 minuten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan