• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heeft anti-virus en anti-malware nog zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen worden ook wel te snel bang gemaakt.

Dat is de handel van beveiligings software verkopers, want stel je voor!
Je bent zelf de grootste Barrire , om te voorkomen, dat je besmet wordt
Ik heb al zeker 20 jaar een pc, en nog nooit is me iets overkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt helemaal mee eens.
 
"Ik ben wel verstandig met computers, ik gebruik een betaalde antivirus en malware scanner en let goed op wat ik doe.
Dit gaat al jaren zonder problemen."
Of ik verstandig met mijn computers om ga weet ik niet:
Behaalde resultaten uit het verleden zijn immers geen garantie voor de toekomst.

Zelf heb ik AVG free, Malwarebytes full en als extra Trusteer van ING. Internetbankieren doe ik echter alleen op een laptop die ik vrijwel nergens anders voor gebruik.
Maar als laatste redmiddel maak ik op mijn pc elke 3 dagen een image van mijn OS en bewaar een aantal versies. Bij de minste of geringste twijfel of als ik iets niet overzie zet ik ogenblikkelijk 'n image terug.
Tot nu toe heeft mij dat verschoond van problemen.
 
Zo te zien ben jij wel verstandig bezig :biggrin:
Maar je hebt wel gelijk wat betreft -> Behaalde resultaten uit het verleden zijn immers geen garantie voor de toekomst.
 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook alle tijd heb en onderhand meer tijd kwijt ben met onderhoud dan met het gebruik zelf:wacko:
 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook alle tijd heb en onderhand meer tijd kwijt ben met onderhoud dan met het gebruik zelf:wacko:
Dat is een mooi inkoppertje. Virtualiseer een linux distributie en je krijgt rust (en een andere uitdaging).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een mooi inkoppertje. Virtualiseer een linux distributie en je krijgt rust (en een andere uitdaging).

Wat vind jij nou dan de meerwaarde van een linux distributie, en dan laten we virussen en andere bedreigingen, daar even buiten. Want dat is het eerste wat aangevoerd wordt. Ik heb best wel wat linux distributie genstalleerd, de afgelopen jaren, om nu te zeggen wauw, nee, dat heb ik er niet mee!
 
prutser zei:
Wat vind jij nou dan de meerwaarde van een linux distributie, en dan laten we virussen en andere bedreigingen, daar even buiten.
Leuke vraag, n van onze forumleden heeft na het testen van een Linux distributie aangegeven dat hij het kermisgevoel van Windows daarin miste.
Begrijpelijk want Windows houdt je wel bezig om alles in het gareel te houden.

Linux ben ik uit nieuwsgierigheid gaan gebruiken (gratis, open-source en in veel smaakjes). Gaandeweg kreeg ik er enorm veel plezier in.
Eerst naast Windows met een dualboot, later met Windows als gastheer en Linux in een virtuele machine, en weer later met Linux als gastheer en Windows in een virtuele machine.
Je ziet dus dat ik beide gebruik, maar dat ik Linux prefereer.
Vooral privacy, veiligheid en rust zijn voor mij meerwaarden om Linux te gebruiken. Bovendien fragmenteert het niet en behoudt het de snelheid.

De laatste tijd heeft Linux enorme sprongen gemaakt wat betreft installatie- en gebruiksgemak.

Zorin OS is mijn huidige besturingssysteem met Windows 10 in een virtuele machine (VMware).
 
(gratis, open-source en in veel smaakjes).

En dat is nou net waar ik altijd over struikel, het zeer grote aanbod van smaken, je ziet door de bomen het bos niet meer.
Welk distributie moet/wil ik hebben, ik hield er altijd een onrustig gevoel aan over. Nog even over de wauw, de bureaubladen, die zijn vaak wel heel mooi!
 
En dat is nou net waar ik altijd over struikel, het zeer grote aanbod van smaken
Dat is begrijpelijk, maar je kunt in Windows een virtuele machine installeren waarin je naar hartenlust kunt experimenteren.
Beide besturingssystemen draaien dan tegelijkertijd. Wil je naar Windows dan minimaliseer je Linux even.
Bevalt een distributie niet, dan verwijder je dat met een paar klikjes.

Om een keuze te maken kun je de ranking van DistroWatch hanteren om inzicht te krijgen.
Je kunt daar onder meer ook kiezen welke desktop omgeving je prettig vindt.

Maar boven alles, een tikje nieuwsgierigheid moet je wel hebben om in het grote aanbod de weg te vinden.
 
Als je n van beide systemen virtueel laat draaien, en je sluit je pc af, moet je alles toch weer opnieuw instellen, als je virtueel besturings systeem opstart. Ik kan heel moeilijk van een Windows systeem afstappen, en wat daar de reden van is, weet ik eigenlijk niet!
Op mijn SSD draait Windows, daarnaast zit er nog een HD in, kan ik linux op de HD installeren? Wat ik ook niet zo prettig vind dat het MBR overschreven wordt. Windows is voor mij het eerste systeem wat moet opstarten.

--- Update ---

Ik heb de Linux Mint op een virtuele machine laten draaien, het is om te huilen, zo traag. Ik weet een virtuele machine draait niet als een geinstalleert systeem, maar dit is geen doen. Firefox draait ontiegelijk traag.
Ik gebruik Oracle VM VirtualBox om met Linux te werken. Dat heb ik op een andere simpele machine met een lichtere configuratie, wel anders mee gemaakt.
 
Met Linux Mint Cinnamon kun je een rendering probleem hebben. Probeer Linux Mint Xfce eens, dat is minder belastend.
De huidige Mint kun je met rechtsklik in VirtualBox verwijderen.

--- Update ---

Overigens moet je Linux Mint wel installeren. Dus niet alleen Mint Live blijven draaien, want als je dat afsluit ben je inderdaad alles van Mint weer kwijt.
 
Heb ook Linux Mint Xfce laten draaien, maar ook deze distributie werkt zeer traag, ondanks ik het werkgeheugen, beschikbaar voor Xfce verhoogd had. Voorlopig maar weer in de ijskast er mee! Dank voor de ondersteuning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een dualboot in mijn notebook.
Dus en Windows en Linux Mint Cinnamon 18.1 x64.
Allebei op de M-Sata SSD.
En Mint start sneller en is sneller dan Windows.
Vermoedelijk is bij jou de gebruikte HD de boosdoener dat Mint virtueel traag als dikke soep is.
 
prutser zei:
Als je n van beide systemen virtueel laat draaien, en je sluit je pc af, moet je alles toch weer opnieuw instellen, als je virtueel besturings systeem opstart.
Dan ben je dus de Live-versie aan het gebruiken en heb je het niet genstalleerd. Ik neem aan dat je dat nu wel hebt gedaan?
Met de hardware die je hebt moet het moeiteloos gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan