• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verouderde router inzetten als extra access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKL

Gevestigd lid
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
209
Waarderingsscore
2
Hoi allemaal!

Ik heb een Cisco EPC3925 staan, met WPA2 beveiliging, AES encryptie. Boven wordt het signaal erg slecht, en ik heb nog een oude LC000070 Sweex Wireless Broadband Router 11G staan, maar deze ondersteunt geen WPA2, + AES. Is het dan de moeite waard om een internetkabel naar boven te trekken, en de oude router als 2e access point te gebruiken, of kan ik beter een een powerline adapter kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Wat ondersteunt het apparaat wl? WEP? Dan niet doen, beter op Marktplaats voor een recentere tweedehands router kijken en die via een kabel (of Powerline) aansluiten als AP.
 
Je kan er ook voor kiezen geen router maar een specifiek Access point te gebruiken. Deze zijn ervoor gemaakt je netwerk uit te breiden. Verder ben ik het met Abraham54 eens dat de beveiliging van de router die je nu voorstelt te wensen overlaat en dus geen aanrader is.

Houd wel in gedachten dat je de routers of het access point met elkaar moet verbinden d.m.v. een kabel. Dit betekent dus dat je tenminste 1 kabel zal moeten trekken.
 
Accesspoints zijn duurder dan routers, dus aanschaf daarvan heeft niet zoveel zin. Verder kun je voor de genoemde 20-30 euro makkelijk een nieuwe wifi router aanschaffen, die aan alle eisen voldoet. Alternatief kun je ook een set powerline adapters met wifi nemen.
 
Echter moet je bij Powerline wel opmerken dat de werking hiervan zeer verschillend is. (ja ook het resultaat met wifi.) Bij de een werkt het wel goed en naar behoren waar het bij de ander een drama is.
 
Hoi allemaal!

Ik heb een Cisco EPC3925 staan, met WPA2 beveiliging, AES encryptie. Boven wordt het signaal erg slecht, en ik heb nog een oude LC000070 Sweex Wireless Broadband Router 11G staan, maar deze ondersteunt geen WPA2, + AES. Is het dan de moeite waard om een internetkabel naar boven te trekken, en de oude router als 2e access point te gebruiken, of kan ik beter een een powerline adapter kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gaat het om de eerste verdieping?
Er zijn routers te kopen die tot 3 verdiepingen halen, ik heb zelf een normale Sitecom en daar kom ik met gemak op de eerste verdieping door een dikke beton vloer heen en heb dan nog 3 van de 4 strepen over.
Maar misschien dat je zoals de andere al aangeven via Marktplaats een sterke router kunt vinden, zonder dat jou wifi stoort en/of schommelt.
 
Bedankt voor alle reacties.

In ieder geval niet mijn oude router gebruiken dus...

Dan ga ik op zoek naar powerline adapters.
 
Als je een bepaalde powerline adapter hebt gevonden, zoek dan ook even naar reviews er over,
voordat je ze gaat kopen, dan weet je tenminste of het goed werkt.
Kan je een miskoop voorkomen :biggrin:
 
Het resultaat bij Powerline is afhankelijk van je huis denk aan isolatie en beton. Maar ook van de aanwezige stroomkring.

Daarin tegen kunnen reviews je altijd in de goede richting helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan