• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asu_msi_tran

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsongman

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
231
Waarderingsscore
2
Goedemorgen iedereen,

Sinds gisteren kwam ik er achter dat ik via mijn pc geen email meer kan versturen.
Vandaag heb ik naar Ziggo gebeld en die konden mij ook niet verder helpen...
Het ging om het bericht connect error 10060.. en met de smtp server....
Ik ben toen naar systeem herstel gaan kijken en kwam er achter dat er vanaf 22/12/2016 t/m 28/12/2016 een programma? is geinstalleerd met de naam ASU_MSI_TRAN. Wat is dit nu precies en wat moet ik er mee doen?
Wel weet ik sinds ongeveer die tijd email problemen heb ....
Wie kan me helpen?

Vriendelijke groet,

mrsongman
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, ik heb Windows Vista ... Maar hartelijk bedankt voor de bijdrage... Ik heb wat dingen van Google doorgelezen voor zo ver dat kon.. Veel stond in een taal die ik niet ken... En dat het een virus kon zijn? Ik heb pas nog gescand met Trend Micro en Malware Bytes Weliswaar niet in de veilige modus... Ik weet overigens niet hoe ik daar in kan komen met windows Vista..
 
Dit lijkt een klusje te gaan worden voor de malware expert van dit forum Zijn forumnaam is Abraham54. Eventueel kan je hem een PB sturen met een link naar dit topic. Het kan ook zijn dat hij hem vanzelf oppakt.
 
Hallo Mrsongman, welk e-mailprogramma gebruik jij om de mail via Ziggo binnen te halen en te versturen.
 
Hmm, ik heb Windows Vista ... Maar hartelijk bedankt voor de bijdrage... Ik heb wat dingen van Google doorgelezen voor zo ver dat kon.. Veel stond in een taal die ik niet ken... En dat het een virus kon zijn? Ik heb pas nog gescand met Trend Micro en Malware Bytes Weliswaar niet in de veilige modus... Ik weet overigens niet hoe ik daar in kan komen met windows Vista..

Het is voor Vista ook mogelijk, zoals Veng al zegt dat het gewoon een restore point is.

Gebruik jij Ziggo in een andere email programma?
Want een zelfde melding kom ook in Outlook voor en daar werd deze oplossing voorgesteld.

Switching between different internet connections may prevent you from sending emails using a POP client from some ISPs.

You may try to enable the Authentication for the Outgoing SMTP server using the following steps and verify the status:

Open Outlook click on File > Account Settings > Email > More Settings > Outgoing Server and check the option which reads My outgoing server requires authentication
Apply the settings and restart Outlook.

Zie ook in deze link.
https://answers.microsoft.com/en-us...p-server/34708df1-ab69-49df-9bd8-bb21025fe657
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is voor Vista ook mogelijk, zoals Veng al zegt dat het gewoon een restore point is.

Gebruik jij Ziggo in een andere email programma?
Want een zelfde melding kom ook in Outlook voor en daar werd deze oplossing voorgesteld.

Switching between different internet connections may prevent you from sending emails using a POP client from some ISPs.

You may try to enable the Authentication for the Outgoing SMTP server using the following steps and verify the status:

Open Outlook click on File > Account Settings > Email > More Settings > Outgoing Server and check the option which reads My outgoing server requires authentication
Apply the settings and restart Outlook.

Zie ook in deze link.
https://answers.microsoft.com/en-us...p-server/34708df1-ab69-49df-9bd8-bb21025fe657


Om Abraham54 en aarie25 te beantwoorden: Ik gebruik Thunderbird altijd, maar ik heb in dit geval ook windows mail gebruikt om te testen. Ik zal later vandaag op mijn pc het stukje door lezen en de commando's uitvoeren.
 
Hier Voor Thunderbird enkele mogelijke oplossingen

http://forum.mailenable.com/viewtopic.php?t=23576

Ook zou je hier eens na kunnen kijken.
I was using port 25, and then got this error, then i tried port 26 and it worked? weird huh? been working for 6 hours, no issues
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij deze instellingen goed staan in Thunderbird voor POP3:

Inkomende mailserver vervangen door: pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver vervangen door: smtp.ziggo.nl
 
Laatst bewerkt:
Heb jij deze instellingen goed staan in Thunderbird voor POP3:

Inkomende mailserver vervangen door:*pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver vervangen door:* ?smtp.ziggo.nl

Hallo Abraham54,

Ik heb mijn standaard account weggehaald en een imap server er van gemaakt

imap.ziggo.nl
port: 993
SSL/TLS
Auth. code Normaal wachtwoord
Bij beveiliging heb ik niks ingevuld/gedaan

smtpserver:
smtp.ziggo.nl
port 587
StartTLS
Normaal wachtwoord
 
Werkt dat zonder problemen?
 
Hmm ben misschien niet zo slim geweest... ik ben ook tegelijkertijd aan het testen met windows live mail en kreeg daar een 800ccc0f melding ... Ik kan het misschien beter bij Thunderbird laten om verwarring allereerst bij mij zelf en jullie te voorkomen ....

Kan er niks geblokkeerd worden door mijn firewall (armor online) of virusscanner?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows live mail wordt al een tijdje niet meer ondersteunt met beveiliging updates en ik zou die dan niet meer gebruiken. ( eigen keus natuurlijk)
 
Windows live mail wordt al een tijdje niet meer ondersteunt met beveiliging updates en ik zou die dan niet meer gebruiken. ( eigen keus natuurlijk)

Hallo Aarie25,

Ik heb dit programma alleen gebruikt om te testen .. meer niet... zal het vanaf nu niet meer gebruiken.
 
De fout melding van Windows live mail komt denk ik van de verkeerde instelling imap.
Zie ook hieronder.

I use windows live mail vesion 11 and have an aol imap account these are the settings I use,
Right click on your aol account and click on properties,
Under the servers tab make sure My server requires authentication is checked.
Under the advanced tab,
Outgoing mail SMTP Port # is 587
check this server requires a secure connection (SSL)
Incoming Mail IMAP
check this server requires a secure connection (SSL)
change the server timeouts to 2 or 3 minutes I use 2 and that is working for me.
After you click apply and close window re-open prorperties and double check that outgoing mail port # 587 stuck sometimes it reverts back to default settings.
Hope this helps
 
Hallo Aarie25,

Ik heb dit programma alleen gebruikt om te testen .. meer niet... zal het vanaf nu niet meer gebruiken.

Hallo Mrsongman,
Dit moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik persoonlijk zou het verwijderen van de computer.

--- Update ---

Had je nog naar mijn link gekeken in bericht 8?
 
Hallo Mrsongman,
Dit moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik persoonlijk zou het verwijderen van de computer.

--- Update ---

Had je nog naar mijn link gekeken in bericht 8?

Ik gebruik al in geen tijden microsoft outlook meer ....
 
Bericht 8 gaat over Thunderbird.
Vooral hier kun je nakijken -> I was using port 25, and then got this error, then i tried port 26 and it worked? weird huh? been working for 6 hours, no issues
 
Bericht 8 gaat over Thunderbird.
Vooral hier kun je nakijken -> I was using port 25, and then got this error, then i tried port 26 and it worked? weird huh? been working for 6 hours, no issues

Ik krijg dan deze melding: Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande smtp server smtp.ziggo.nl is verlopen. probeer het opnieuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan