• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asu_msi_tran

Status
Niet open voor verdere reacties.
Photo shop is van Adobe toch? Lijkt mij geen probleem, alleen kan het zijn dat het op den duur wel stopt.

--- Update ---

Beste Mrsongman,

ik zie mogelijk (hopelijk het probleem) Ik had dit in een eerder bericht gezet -> Uitgaande mail:
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Ik zie dat jij ook kleine letters hebt gebruikt, verander die eens in hoofdletter, hopelijk werkt het dan wel.

--- Update ---

Mocht dit ook niet werken, dan kun je nog eens hier kijken.
https://support.mozilla.org/t5/Basiskennis/Kan-geen-berichten-verzenden/ta-p/18367

Die starttls was een typefout van mijn tablet ..
Met virusscanner en firma uit schiet ook niet op...Het vreemde is wel dat het naar Verzonden gaat maar als ik op mijn tablet ga is er niks ontvangen.
 
Geeft het in hoofd letters nu verbetering?
Ik denk ook niet dat het aan jou anti virus of firewall ligt, ook om heel veel mensen dit probleem hebben,
zowel met Thunderbird als Outlook of met Windows live mail.
Had je nog geprobeerd wat er in de link stond?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft het in hoofd letters nu verbetering?
Ik denk ook niet dat het aan jou anti virus of firewall ligt, ook om heel veel mensen dit probleem hebben,
zowel met Thunderbird als Outlook of met Windows live mail.
Had je nog geprobeerd wat er in de link stond?

Ik ga het vandaag gewoon nog weer een keer checken. Het kan toch niet zo zijn dat dit nog erg lang gaat duren?
 
Had je dat nog niet gedaan dan?
Laten we hopen van niet.

--- Update ---

Nee dat wist ik niet, bedankt voor de tip! Zal ik dan overstappen op Windows 10?

Ik zien net pas dit bericht, ik weet niet of jou computer Windows 10 aan kan.

Zorg dat deze laatste versies zijn genstalleerd: Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update.
Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller of SoC
RAM: 1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Schijfruimte: 16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
Grafische kaart: DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
Beeldscherm: 800x600

Voor Vista niet mogelijk ->
Windows 10 is ondertussen al een week lang gratis beschikbaar voor Windows 7- en 8-gebruikers. Diegenen met Windows XP of Vista vissen echter achter het net. Ook voor deze gebruikers zijn er upgrade-opties beschikbaar, al zal het iets meer werk en geld kosten.

--- Update ---

Mocht de hoofdletter aanpassing niet werken, probeer dan ook nog Abraham zijn opmerking. ->
Heb jij deze instellingen goed staan in Thunderbird voor POP3:

Inkomende mailserver vervangen door: pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver vervangen door: smtp.ziggo.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft het in hoofd letters nu verbetering?
Ik denk ook niet dat het aan jou anti virus of firewall ligt, ook om heel veel mensen dit probleem hebben,
zowel met Thunderbird als Outlook of met Windows live mail.
Had je nog geprobeerd wat er in de link stond?

Ik ga het vandaag gewoon nog weer een keer checken. Het kan toch niet zo zijn dat dit nog erg lang gaat duren?
 
Normaal gesproken stelt Thunderbird na ingeven van gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord daarvoor automatisch de accountinstellingen - ongeacht of het IMAP of POP3 betreft.

Lukt dat niet niet, controleer dan of e-mailadres en/of wachtwoord correct zijn ingegeven.
 
Geeft het in hoofd letters nu verbetering?
Ik denk ook niet dat het aan jou anti virus of firewall ligt, ook om heel veel mensen dit probleem hebben,
zowel met Thunderbird als Outlook of met Windows live mail.
Had je nog geprobeerd wat er in de link stond?

Ik ga het vandaag gewoon nog weer een keer checken. Het kan toch niet zo zijn dat dit nog erg lang gaat duren?

--- Update ---

Ik ga het vandaag gewoon nog weer een keer checken. Het kan toch niet zo zijn dat dit nog erg lang gaat duren?

Gelieve dit bericht te verwijderen indien mogelijk
 
Hier staat precies hoe je het handmatig kunt configureren, controleer of je alles goed hebt ingevoerd.

De uitgaande server configureren
Meerdere e-mailaccounts kunnen dezelfde uitgaande SMTP-server gebruiken. Om deze reden worden SMTP-servers apart van e-mailaccounts aangemaakt. Selecteer in het linkerpaneel van het dialoogvenster Accountinstellingen het item Uitgaande server (SMTP) onder in de lijst. Er kan zich een vermelding in de resultatenlijst bevinden die tijdens het invoeren van uw accountdetails is aangemaakt. Bewerk deze vermelding of voeg een nieuwe toe.

In een ander voorbeeld wordt een Gmail-account als volgt geconfigureerd:
Servernaam: smtp.gmail.com
Poort: 587
Gebruikersnaam en wachtwoord: aangevinkt
Gebruikersnaam: uw gmail-user-id zonder @gmail.com-extensie (als uw e-mailadres bijvoorbeeld brian @ gmail .com is, dan is uw gebruikersnaam brian). Als u Google Apps for Domains gebruikt, gebruik dan uw volledige adres (bijvoorbeeld billsmith@uwdomein.com).
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Ik heb het voorbeeld brian @ gmail .com met spaties gedaan omdat anders het email adres wordt verwijderd.
Dus let goed op dat je jou emailadres zonder @ ziggo .nl doet.

--- Update ---

Hier kun je alles vinden over hoe het hierboven staat en hoe je een nieuw account kunt toevoegen.
Misschien een optie op de Ziggo mail te verwijderen en opnieuw in te stellen.
https://support.mozilla.org/t5/Basiskennis/Handmatige-accountconfiguratie/ta-p/18142
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier staat precies hoe je het handmatig kunt configureren, controleer of je alles goed hebt ingevoerd.

De uitgaande server configureren
Meerdere e-mailaccounts kunnen dezelfde uitgaande SMTP-server gebruiken. Om deze reden worden SMTP-servers apart van e-mailaccounts aangemaakt. Selecteer in het linkerpaneel van het dialoogvenster Accountinstellingen het item Uitgaande server (SMTP) onder in de lijst. Er kan zich een vermelding in de resultatenlijst bevinden die tijdens het invoeren van uw accountdetails is aangemaakt. Bewerk deze vermelding of voeg een nieuwe toe.

In een ander voorbeeld wordt een Gmail-account als volgt geconfigureerd:
Servernaam: smtp.gmail.com
Poort: 587
Gebruikersnaam en wachtwoord: aangevinkt
Gebruikersnaam: uw gmail-user-id zonder @gmail.com-extensie (als uw e-mailadres bijvoorbeeld brian @ gmail .com is, dan is uw gebruikersnaam brian). Als u Google Apps for Domains gebruikt, gebruik dan uw volledige adres (bijvoorbeeld billsmith@uwdomein.com).
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Ik heb het voorbeeld brian @ gmail .com met spaties gedaan omdat anders het email adres wordt verwijderd.
Dus let goed op dat je jou emailadres zonder @ ziggo .nl doet.

--- Update ---

Hier kun je alles vinden over hoe het hierboven staat en hoe je een nieuw account kunt toevoegen.
Misschien een optie op de Ziggo mail te verwijderen en opnieuw in te stellen.
https://support.mozilla.org/t5/Basiskennis/Handmatige-accountconfiguratie/ta-p/18142

Ik heb alles verwijderd en ben opnieuw begonnen volgens de link.
De knop stoppen die ik in de link lees zie ik nergens.
In het email account setup krijg ik de melding gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig en de melding configuratie kan niet geverifieerd is de gebruikers naam of het wachtwoord wel juist?

Via handmatige configuratie krijg ik ook de melding Thunderbird heeft geen instellingen voor uw email account kunnen vinden ...
 
Oke dan lijkt het erop dat hij voor Ziggo geen instellingen kent.
Je zou als jij dat ook wil een Gmail of Outlook mail gaan gebruiken.
Ik verwacht dat het dan wel werkt.
Maar misschien bij je liever jou Ziggo mail gebruiken.
 
Oke dan lijkt het erop dat hij voor Ziggo geen instellingen kent.
Je zou als jij dat ook wil een Gmail of Outlook mail gaan gebruiken.
Ik verwacht dat het dan wel werkt.
Maar misschien bij je liever jou Ziggo mail gebruiken.

Mijn Thunderbird had meteen de Ziggo instellingen.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat het eerder een internet probleem is dan een probleem met Thunderbird.
 
Ja dat zou kunnen, zeker gezien wat er allemaal is geprobeerd.
 
Ja dat zou kunnen, zeker gezien wat er allemaal is geprobeerd.

Ik heb nog met Ziggo gebeld en die zeiden na 20 minuten aan de telefoon dat ik ook hun webmail kon gebruiken ....

Als ik Thunderbird er eens helemaal afhaal en op nieuw installeer?
 
Dat zou je kunnen proberen, wel na het verwijderen de computer even opnieuw opstarten.
 
Ik heb goed nieuws! Ik heb dmv nieuwe wachtwoorden en bij avast ssl scanning uitgeschakeld (ik weer niet of dat veilig en/of goed is). Wil iemand me daar advies over geven?

Hartelijk dank allen die meegedacht hebben en geduld hebben gehad.

Vriendelijke groet,

Mrsongman
 
Is Avast een gratis versie?
Je zou ook een andere anti virus kunnen proberen.
Maar ik had voor een paar jaar geleden het ook altijd uitstaan omdat ik steeds een fout melding kreeg met Outlook, bleek ook de ssl scan functie te zijn. Heeft jaren uit gestaan, zonder problemen.
De belangrijke beveiliging van een computer ben je zelf, als je goed oplet op wat je allemaal doet ben je best veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan