• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opmaak vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Beste forumgenoten,

Gisteren heb ik een Word bestand gemaakt in Word 2010. Dit bestand bevat een aantal tekstvakken (zonder kader) die op een positie staan die absoluut niet meer mogen verplaatsen. Dit vanwege het printen op speciaal papier. Echter is het zo dat de tekst wel zal worden veranderd.

Hoe kan ik de opmaak van het document vergrendelen? De tekst grote kleur en lettertype moet wel aanpasbaar blijven.

De gebruikte Word versie is 2010.
 
Ik heb dat zeker gedaan. De optie die je aanreikt heb ik ook gezien echter is het zo dat ik dan nog de positie van de tabellen kan veranderen. Dus of ik doe het niet goed of de optie is niet toereikend.
 
Eigenlijk wil ik de zaak dus groeperen want dan staat hij vast. Maar dan wil ik wel de inhoud kunnen beperken.

Formulier elementen is geen optie omdat ik die niet zo specifiek goed in positie kan brengen.
 
Je plaatst de tekstvakken op de juiste plaats, vervolgens selecteer je de inhoud van de vakken m.b.v. dubbelklikken (dus niet het vak selecteren maar de inhoud). Voor meerdere tekstvakken houd je de CTRL ingedrukt terwijl je de inhoud van elk vak selecteert. Vervolgens volg je de handleiding in de eerder gegeven link.
Ik heb het geprobeerd, ik kan wl de tekst in de vakken bewerken maar de vakken kunnen niet verplaatst worden.
 
Hans,

Ik doe wat je zegt qua selecteren. Vervolgens zet ik bij bewerken beperken de vinkjes bij 1 en 2 en toch kan ik de tekstvakken verplaatsen.

Wat doe ik fout?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons
Terug
Bovenaan